تور کنسرت حسین علیزاده با عنوان «آن و آن» از 17 اردیبهشت تا 9 تیر در 11 شهر ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، این آهنگساز و نوازنده روز دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه اجراهای گذشته‌اش در شهرستان‌ها تجربه‌ای بسیار شیرین بوده است، افزود: «در تور کنسرت بهار و تابستان امسال، به ترتیب در شهرهای اهواز، بهبهان، بوشهر، تبریز، ارومیه، ساری، آمل، نیشابور، رودسر، سیاهکل و تهران روی صحنه می‌روم.»


علیزاده در واکنش به این پرسش که «آیا شهرهای کوچکی که در جدول تور کنسرت‌های او و پژمان حدادی گنجانده شده‌اند، امکانات برگزاری اجرای زنده موسیقی به ویژه سالن مناسب را دارند یا نه؟»، پاسخ داد: «با وجود سختی کار هنری در شهرستان‌ها، آن قدر شنوندگان و مخاطبان خوبی به کنسرت‌های ما می‌آیند که هر اجرایمان به تجربه‌ای شیرین و دلچسب تبدیل می‌شود.»



او در‌این‌باره افزود: «زیبا‌ترین کنسرت‌های من تاکنون در شهرستان‌ها برگزار شده است. برای مثال آخرین اجرای سال گذشته خود را در بندرعباس روی صحنه بردم که عطر و بوی خالص‌تری به نسبت دیگر برنامه‌های من داشت. برای همین تصمیم گرفته‌ام با وجود کمبود امکانات، کنسرت‌های خود در شهرستان‌ها را گسترش دهم.»


این نوازنده تار با بیان اینکه آینده فرهنگی ایران بر پایه شهرستان‌ها ساخته خواهد شد، ادامه داد: «نباید فعالیت‌های فرهنگی تنها در پایتخت انجام شود، تهران مانند یک پاساژ است و باید از آن گذشت. مهمان‌نوازی و رنگ و بوی فرهنگ غنی‌تر در شهرستان‌ها بیشتر از تهران دیده می‌شود.»
 

حسین علیزاده با تاکید بر ضرورت حمایت مسئولان فرهنگی از جوانان گفت: «با این وجود ما قدیمی‌ترهای موسیقی نیز باید از جوان‌تر‌ها پشتیبانی کنیم. برای همین من تلاش می‌کنم از خوانندگان جوان برای اجرای برنامه‌های خودم استفاده کنم تا زمینه فعالیت آن‌ها در حوزه موسیقی بیشتر شود.»


این آهنگساز در ارتباط با همکاری کم رنگش با هنرمندان دیگر کشور‌ها توضیح داد: «ارتباط فرهنگی ما با دیگر کشور‌ها زیر سایه سنگین سیاست قرار گرفته که همین کار را سخت می‌کند. اکنون مدت یک سال است که برای اجرا در لندن در انتظار ویزا هستم ولی هنوز انجام نشده و ترجیح می‌دهم که با این تأخیرهای به وجود آمده کنسرتی در آنجا نداشته باشم.»


او افزود: «یک مشکل دیگر در همکاری با نوازندگان خارجی این است که در بیشتر چنین کنسرت‌هایی، این موسیقی ایرانی است که به سمت موسیقی دیگر کشور‌ها می‌چرخد و زیر سایه آن‌ها قرار می‌گیرد که از نظر من پذیرفته نیست.»


در بخشی از این نشست خبری، حسین علیزاده ضمن گلایه از مسئولان خانه هنرمندان گفت: «قرار بر این بود تا این نشست مطبوعاتی همانند سال‌های گذشته در خانه هنرمندان برگزار شود که به دلیل درخواست مالی به مبلغ 500 هزار تومان از سوی مسئولان آنجا لغو شد.»
 

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    16 4
    نوآوری های حسین علیزاده در موسیقی ایرانی محشر است
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    14 3
    موسیقی متن فیلم های استاد بی نظیر است
  • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    14 21
    متاسفم که استاد بزرگ تار ایران اینگونه نسبت به تهران و تهرانی‌ها بی‌مهری می‌کنند. استاد علیزاده٬ تهرانی‌ها با همه‌ی مشکلات٬ با همه‌ی آلودگی‌ها٬ با همه‌ی گرانی‌ها٬ با آن همه ترافیک هنوز مشتاق موسیقی هستند و شما اینگونه نسبت به این مردم بی‌مهری می‌کنید. در شهرستان‌ها با بهای بلیت ۲۰ هزار تومانی به روی صحنه می‌روید اما در تهران با بلیت ۵۰ هزارتومانی مردم به دیدن اجرای‌تان می‌آیند. به همه‌ی شهرستانی‌ها احترام می‌گذارم. آن عزیزان شهرستانی که علاقمند موسیقی اصیل ایرانی هستند جایگاه خود را دارند٬ اما بسیارند جوانان تهرانی که با هزینه‌های گزاف آموزشگاه‌های تهران ساعت‌ها وقتِ جوانی خود را برای فراگیری موسیقی صرف می‌کنند و اینگونه بی‌مهری می‌بینند. ای داد...
    • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      6 3
      کسانیکه منفی داده‌اند٬ لطفاً منطقی بگویند کجای این کامنت ایراد داشت؟
    • ایرج IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      6 4
      مگه چی گفته که میگی به تهرانیا بر خورده شما که از لحن صحبتت که معلومه از اون ادمای هستی که نمیدونه تهران اولش چی بوده تهرانم از همین شهرستانیای عزیز که اومدن جمع شدن شده تهران طوری می گی تهران کسی ندونه میگه تهران یه قوم دیگست
    • بدون نام IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      3 6
      یکم: من خیلی بهتر از شما می‌دانم که تهران کجاست و از چه اقوامی تشکیل شده. دوم: من محترمانه بخشی از گفته‌های استاد علیزاده را نقد کردم. سوم: در پایان کامنت (احتمالاً به شما) شهرستانی‌ها را محترم شمارده‌ام (نه مثل شما برعکس) چهارم: لحن صحبت من هر چیزی باشد٬ از کامنت تهاجمی شما بهتر است. پنجم: دلیل منطقی برای رد صحبتم دارید٬ بیان کنید. ششم: مطمئنم که شخصیت٬ تکنیک و آثار استاد علیزاده را بسیار خوب می‌شناسم. هفتم: انتظار ندارم هنرمند تراز اولی چون حسین علیزاده موسیقی تهرانی‌ها را تنقلاتی نام ببرد. هشتم: این بار نخست نیست که استاد نسبت به تهرانی‌ها کم‌لطفی می‌کنند. باز هم بگم؟!
  • بدون نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    9 3
    راستی استاد٬ مگر در آلمان اجرا نکردید؟! یادتان است که در اجرای‌تان با شهرام ناظری چگونه کف ۶/۸ می‌زدند... چرا آن‌ها را در کنار مخاطبان داخل کشور نگذاشتید و تهرانی‌ها را در کنار مخاطبان شهرستانی می‌گذارید؟
  • زیبا IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    13 4
    از یک استادی مانند شما بعید که تهران را پاساز بنامید .همه این جا گل میکنند بعد هم می روند لندن وبعد هم دور دنیا .بیچاره این تهران که هر کس یک ید وبیراه بهش گفته.مردم در شهرستان راحت هستند الودگی هوا و صدا ندارند ومحیط ارام دارند و موسقی برایشان مطلوب است شاید دلیل خوبی باشد که از شما بیشتر استقبال شده
    • بدون نام US ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      9 0
      دوست عزیز چرا در تهران مانده‌اید؟ تمام امکانات در تهران جمع شده به خصوص در موسیقی: استادان بنام، اکثریت دانشگاه‌ها، کنسرت‌های رنگ به رنگ، آموزشگاه‌ها و ... حالا بالاخره دود و سر و صدا هم دارد دیگه. هرجایی یک حسنی دارد و یک عیبی چرا حتما باید از یک طرف بام بیافتیم؟
    • بدون نام IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      1 5
      اولاً‌ چیزی که هست بخش مهمی از جمعیت تهران را شهرستانی‌های عزیز تشکیل داده‌اند. بسیار ساده‌لوحانه است که فرض کنید در تهران آموزشگاه‌های خوبی می‌یابید. تجربه‌ی من این را نشان نمی‌دهد. استاد علیزاده در گرگان در یک سالن کلاس نوازندگی خود را برگزار می‌کنند و در تهران در یک اتاق حدوداً ۱۵ متری (با ۱۳-۱۴ نفر هنرجو) کجا امکانات بهتر است؟!
    • بدون نام DE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      7 1
      دوست عزیز اگر علاقه داری با مفهوم الودگی اشنا بشی یه سفر به اهواز داشته باش اونموقع متوجه میشی نبود امکانات و الودگی تنفسی و صوتی یعنی چی اگر مطلع باشی به عنوان الوده ترین شهر انتخاب شد
  • بدون نام IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    11 7
    شما هم اقای علیزاده تو همین پاسازیک مغازه باز کردی .که چنین دیدی به مردم کشورت داری .اگر درست مگویید یک کنسرت بزرگ توی یک سالن بزرگ برای مردم اجرا داشته باشید تا ببینید مردم تهران میایند یا نه البته با هزینه کم
    • بدون نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      2 2
      معنی پاساژ یعنی محل گذر. چرا شما آن را به عنوان بازارچه در نظر گرفته ای؟ بد متوجه شده ای دوستم.
  • بدون نام US ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    14 5
    زنده باد استاد علیزاده که یکی از هنرمندان بزرگ و شخیص ایران هستند.
  • بدون نام IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
    9 5
    گلایه باید دو طرفه باشد ما هم از شما هنرمندان گلایه داریم .یا برای خارج نشین ها کنسرت میدهید و یا برای تهیه کنده ها که صاحب سود بشوند .کی و کجا شده شما برای مردم گوش خسته و دل خسته بدون سود و پول کنسرت گذاشتید .به ما هم بگویید تا بدانیم. اگر گلایه باشد ما دل پری از شما هنرمندان کشورمو ن داریم
  • بدون نام IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    8 3
    استاد اگر اینقدر از تهران بیزار هستید٬ خب تهرانی‌ها را از اجرای‌تان منع کنید. بیچاره این مردم که با هزار اشتیاق و ده‌هزار مشغله‌ی فکری به کنسرت شما می‌آیند و بهای ۴۰ - ۵۰ هزار تومانی بلیت شما در تهران را می‌پردازند... در نهایت هم از سوی کی؟ از سوی شما بی‌مهری به‌شان می‌شود... اینهمه بی‌مهری دیدیم٬ شما هم روش...
  • مهدی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    6 0
    دوستان شما در تهرا ن خیلی کارهای درجه یک میبینید و البته همیشه هم شنونده بسیار خوبی هستید و اصلا تورهای خارج کشور با کنسرت های تهران قابل قیاس نیست فکر نکنم هیچ موزیسینی این نکته را انکار کند. ولی برای ما در شهرستان کنسرت علیزاده یعنی یک اتفاق بسیار نادر که از روی نیک بختی و اقبال نصیب ما شده است. وقتی شما در بازار کسالت آور هنری و اجراهای دم دستی و پر اشکال یکدفعه قرار باشد یک کار ممتاز بشنوی خوب صد در صد شهرستان بسیار بار احساسی کتسرتش بالاتر میرود این را از لحاظ حس تماشاگران و حس سالن و شاید هم حس نوازده عرض میکنم . فکر کنم منظور جناب علیزاده هم همین باشد . والا هیچ کس منکر شنوندگان بسیار شنونده ی تهران و کنسرت های بسیار خوب تهران نمی شود.
    • بدون نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      4 0
      دلیل نشان دادن علاقه در شهرستان دقیقاً همین است. اما استاد٬ دفعتاً نسبت به تهرانی‌ها بی‌مهری کرده‌اند. از ۱۵۰ سال پیش تاکنون موسیقی در شهر تهران رشد کرده. از دوران دو میرزا و شهنازی و بنان و شجریان و چاوش و... اما با بار عصبی امروز که در تهران ده‌ها برابر جاهای دیگر است٬ قطعاً مخاطب تهرانی حق دارد که بعضاً دنبال موسیقی دیگری باشد. مخاطبان جدی هم هستند. اما استاد هرگز به این موضوع اشاره نکرده‌اند و صرفاً گفته‌اند که در تهران اینطور و در تهران شهرستان آنطور...
  • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    2 3
    حسین علیزاده تنها موسیقیدان با فکر و مدرن ( به معنی تامل برانگیز آن نه تفسیرهای پوچ امروزی) موسیقی سنتی. او افزود: «یک مشکل دیگر در همکاری با نوازندگان خارجی این است که در بیشتر چنین کنسرت‌هایی، این موسیقی ایرانی است که به سمت موسیقی دیگر کشور‌ها می‌چرخد و زیر سایه آن‌ها قرار می‌گیرد که از نظر من پذیرفته نیست.» این دقیقا اتفاقی است که تو خیلی از کارها می افته. مثلا کارهای آقای کلهر. همیشه ساز ایشان نقش افکت صوتی داره همیشه نوازنده فرهنگ دیگر بر موسیقی او چیره میشه. آقای علیزاده این را به درستی فهمیده. استفاده از کلمه پاساژ هم درست بود، این هایی که کامنت گذاشتند تعصبی نگاه کردند.
    • بدون نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      2 2
      نه دوست عزیز؛ من شخصاً پیگیر صحبت‌های استاد علیزاده هستم. این دفعه‌ی اول نیست که استاد بی‌مهری می‌کنند نسبت به تهرانی‌ها. آرشیو گفتگوهای استاد علیزاده را بخوانید...
  • پریسا IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    3 2
    متاسفانه از آن جا که بیشتر دوستان دچار سوء تفاهم شده اند، فکر می کنند استاد علیزاده از تهرانی ها انتقاد کرده است. نه به هیچ وجه این طور نیست. او دارد دلایل نگاه و رویکرد جدیدش به شهرستان ها را توضیح می دهد. این هم که گفته «تهران مثل یک پاساژ است و باید از آن عبور کرد» معنی اش این است که نباید در پایتخت ماند و فقط همان را دید. مراد از پاساژ مجموعه ای از مغازه ها و فروشگاه ها نیست. پاساژ یعنی محل عبور. این قدر نسنجیده به هنرمندانم نتازیم.
    • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      2 0
      دوست عزیز٬ نگاهشان را با بدبینی نسبت به تهران بیان کرده‌اند. خوبی تهرانی‌ها را در مقابل خصایص بعضاً ضعیف تهران گذاشته‌اند. این خوب است؟ تازه این اولین بار نیست.
    • بدون نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      2 0
      ضمناً دوست گرامی؛ پاساژ در موسیقی هم مفهوم دارد. اما باید بدانید در عوام این کلمه چه جایگاهی دارد و مخاطب موسیقی کیست؟! مگر همین مردم نیستند؟ آیا همه واژه‌نامه دستشان است و همه واقفند که پاساژ به چه معنی است و مفهوم آن را در نوازندگی چیست؟
    • بدون نام US ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      4 0
      پریسا جان پاساز یعنی بازار سر پوشیده .در ضمن چرا ما باید همه چیز را تفسیر کنیم .چرا درست و شفاف حرف نزنیم که همه حرف مان را تفسیر کنند.و هر کی یک جور بر داشت داشته باشد
    • بدون نام IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      2 0
      در ادامه صحبت یکی از دوستان٬ باید بگم که اگر صحبت خانم پریسا بابت معادل فارسی کلمه‌ی «پاساژ» درست باشد٬ استفاده‌ی استاد علیزاده ار واژ‌ه‌ی «تنقلات» چه جایگاهی در واژه‌نامه‌ی شما دارد؟
  • مهری IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    4 4
    حیف ما مردم تهران که در سال 90 دو بار طی شب های متوالی به دیدن کنسرت به شدت متوسط (وضعیف) شما و استاذ ناظری در بدترین سالن شهر (نمایشگاه میلاد ) با قیمت های گزاف 60و70و80 هزار تومانی آمدیم . ای کاش حداقل شمای هنرمند مشکلات اقتصادی مردم تهران را میدانستی ...
  • بدون نام US ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    4 0
    دوستان عزیز من چون خود در جلسه حضور داشتم لازم است بگویم که گویا موضوع کمی بد منتقل شده. آقای علیزاده در جواب یکی از خبرنگاران که شنونده تهرانی را برتر از شنوندگان شهرستان‌ها دانست اینگونه گفت که با این نظر مخالف است و در کنار نکات مثبت موجود در تهران به ایراد‌های موجود در این شهر بزرگ در مقابل شهرستان‌ها هم پرداخت که نحوه انعکاس ظاهرا موجب اشتباهاتی در بین برخی از دوستان شده
    • بدون نام IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      1 0
      دوست عزیز. به فرض فرمایش شما درست باشد. اولاً سایت رسمی استاد علیزاده درباره‌ی این نشست چیزی نگفته. دوماً چه دلیلی دارد استاد علیزاده ایرادهای تهران را در کنار خوبی‌های شهرستان‌ها قرار دهند. می‌توانستند محترمانه‌تر بگویند. استفاده از واژه‌هایی مانند «تنقلات» و «پاساژ» و مانند این‌ها و کنایه به مردم شهر تهران کار جالبی هست به نظر شما؟
    • بدون نام IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      1 0
      ضمناً مطمئن باشید که آن خبرنگار محترم از آرشیو گفتگوهای استاد علیزاده آگاه بوده که چنین پرسشی مطرح کرده.
    • بدون نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      0 0
      درست است
    • بدون نام US ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      1 0
      البته من در متن خبر فوق نتوانستم كلمه تنقلات را پيدا كنم. ولي از آنجايي كه خودم صحبت ها را شنيده ام ميدانم اين واژه را استاد براي موسيقيهايي كه به هدف جذب مخاطب بيشتر ساخته و اجرا ميشوند به كار بردند و البته تنقلات هم در زندگي لازم است و فكر نميكنم خود شما هم از آن بدتان بيايد اما وقتي جاي غذاي اصلي را هم بگيرد مشكلساز ميشود. در مورد پاساژ هم صحبت مربوط به فضاي تهران با شلوغيها و استرسها و كمبود وقتها بود كه باعث ميشود مردم تهران از شهرشان بيشتر به عنوان يك محل گذر استفاده كنند و فرصت توجه به كيفيت زندگي را كمتر داشته باشند چيزي كه همه ما با آن كم و بيش مواجهيم و ربطي به مخاطب نداشت.
    • بدون نام IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
      10 0
      من هم در خبرگزاريها ديدم و هم خودم در جلسه بودم، با اينكه از دوستداران آقاي عليزاده هستم هيچ تعصبي ندارم و نميخواهم از ايشان بت سازي كنم اما آنچه من شنيدم اين نبود كه ايشان از مخاطب تهراني بد بگويند فقط در مقابل سوال خبرنگاري كه در دو مرحله تاكيد داشت درك مخاطب شهرستان پايينتر است، در بار دوم حرفهايي زدند كه بگويند اينگونه نيست و فكر ميكنم اين مبحث كمي در بازيها و جنجال آفرينيهاي ژورناليستي بد جلوه داده شده وگرنه اگر شما در جلسه بودي ميفهميدي كه سوال خبرنگار محترم عمدا يا سهوا توهين مستقيمي بود به شهرستانيها و اصولا معتقدم شعور و درك موسيقي و ديگر چيزها به شهر و مدرك و قوميت و حتي استاد بودن لزوما هيچ ربطي ندارد و بويژه در اين زمان بايد از اينگونه مقايسه پرهيز كرد و به آن دامن نزد.