فارس نوشت:

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: وام‌های پرداختی به طرح‌های کشاورزی برای فارغ‌التحصیلان تا سقف 50 میلیون تومان ضمانتی پرداخت می‌شود.

محمد طالبی  در مورد پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی دانش‌آموختگان بخش کشاورزی گفت: این گونه نیست که فقط وام 50 میلیونی به فارغ‌التحصیلان کشاورزی پرداخت می‌شود، بلکه هر طرحی که متقاضیان بخش کشاورزی ارائه می‌کنند، متناسب نیاز آن طرح مثلا اگر نیاز گلخانه و یا دامداری 200 میلیون تومان باشد، پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای فارغ‌التحصیل کشاورزی با توجه به اینکه معمولا در اوایل زندگی قرار داشته و وثیقه کافی ندارند، تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان به صورت ضمانتی قبول می‌کنیم.

وی افزود: تسهیلات ضمانتی به این معناست که خود طرح کشاورزی به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود و تسهیلات به طرح‌هایی که داده می‌شود و طرحی که آتی‌الاحداث است، به عنوان وثیقه وام پذیرفته می‌شود و یا اینکه 50 میلیون تومان به صورت ضمانتی پرداخت می‌شود یعنی هر کس که در بخش کشاورزی معتبر باشد، به عنوان ضامن پذیرفته می‌شود و خود طرح نیز وثیقه وام می‌شود.

مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: خود طرح تولیدی پس از محاسبه نرخ استهلاک که بازپرداخت آن از 7 تا 8 سال بعد شروع می‌شود و آن درصد باقیمانده طرح به عنوان وثیقه وام پذیرفته می‌شود.

طالبی گفت: برای دانش آموختگان کشاورزی و آنهایی که مدرک سازمان نظام مهندسی کشاورزی دارند، طرح‌های مختلف شیلات و دامداری و یا گلخانه پذیرفته می‌شود.

طالبی تأکید کرد: اکثر فارغ‌التحصیلان کشاورزی از تسهیلات بانک کشاورزی در قالب طرح‌های مختلف استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد پرداخت تسهیلات در سال جاری و اینکه در برخی از بانک‌ها با گذشت 4 ماه هنوز اعلام می‌شود، پرداخت وام شروع نشده، گفت: پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی از ابتدای سال شروع شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری 900 میلیارد ریال و تا پایان خرداد ماه 1680 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

طالبی تأکید کرد: این تسهیلات حدود 892 میلیارد ریال در حوزه آب و خاک، 852 میلیارد ریال برای کشت دانه‌های روغنی، حبوبات، غلات، 441 میلیارد ریال برای کاشت گندم و 837 میلیارد ریال برای بخش باغداری و در بخش زراعت به جز دانه‌های روغنی و گندم 676 میلیارد ریال و در بخش دامداری 1817 میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین در بخش طیور 1225 میلیارد ریال، برای شیلات 450 میلیارد ریال و برای گلخانه 696 میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در مورد سهم تسهیلات قرض‌الحسنه از کل تسهیلات بانک گفت: در سال 90 تمام منابع سپرده‌های قرض‌الحسنه و حتی فراتر از آن به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد و هیچ مانده سپرده قرض‌الحسنه وجود نداشت که این تسهیلات سود نداشته و تنها با کارمزد 4 درصد برای اموری مانند ازدواج که طبق مقررات بانک مرکزی و همچنین معرفی افراد برای اشتغال از سوی کمیته امداد امام خمینی و صندوق مهر امام رضا(ع) پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد: بنیاد مسکن افرادی را برای مسکن روستایی و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی می‌کند که توسط بانک پرداخت می‌شود و همچنین یکسری تسهیلات عادی برای کسانی که سپرده‌گذاری می‌کنند تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

طالبی گفت: بانک کشاورزی وام خودرو نمی‌پردازد بلکه طبق سپرده‌گذاری و بر اساس نرخ شورای پول و اعتبار به صورت محدود پرداخت می‌شود.

طالبی تأکید کرد: برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه باید به سایت ویژه مراجعه کرده و سپس توسط بانک مرکزی به بانک‌های مختلف معرفی می‌شوند.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =