ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد هدف از بازی بزرگی که سوریه را مورد هدف قرار داد تجزیه سوریه و ایجاد جنگ داخلی است.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در بخش سوم گفت‌وگوی مفصلش با روزنامه جمهوریت ترکیه اظهار کرد: همگان انتظار داشتند که من در زمانی تعیین شده سرنگون شوم. اما همه آنها در محاسباتشان اشتباه کردند.

وی با تاکید بر اینکه سوریه هم اکنون مورد حمله افراط‌گرایان مورد حمایت کشورهای عربی دشمن دمشق قرار گرفته تصریح کرد: بازی بزرگی که سوریه را مورد هدف قرار داد بزرگتر از آن چیزی بود که پیش بینی می‌کردیم هدف از این بازی تجزیه سوریه و ایجاد جنگ داخلی است. جنگ علیه تروریسم با شدت هرچه تمام‌تر ادامه خواهد یافت و در نهایت ما بر تروریسم پیروز خواهیم شد.

بشار اسد با مقایسه وضعیت خود با شاه ایران اظهار کرد: شاه ایران مهمترین کشور منطقه را رهبری می‌کرد. ارتشی قدرتمند داشت و مورد حمایت همه کشورهای جهان بود اما نتوانست در برابر خواست ملتش ایستادگی کند. اگر من در وضعیت وی به سر می‌بردم و ملت سوریه در کنار من نبود سرنگون می‌شدم. من با پشتیبانی ملت سوریه ایستادگی می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند انقلاب واقعی یک ملت را شکست دهد، افزود: ما هم اکنون جنگی علیه گروه‌های تروریستی به راه انداخته‌ایم نه علیه ملت سوریه و این جنگ را ادامه خواهیم داد چرا که باید از خود و ملت سوریه دفاع کنیم.

رئیس جمهوری سوریه با تمسخر دیدگاه برخی‌ مبنی بر اینکه ملت سوریه خواستار خروج وی از کشور است، اظهار کرد: به وضعیت کنونی نگاه کنید. آمریکا، کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه دشمنان من هستند اما من به یاری ملت سوریه همچنان مقاومت می‌کنم. دلیلی ندارد ملتی که در کنار من ایستاده را به قتل برسانم.

بشار اسد 46 ساله تاکید کرد که بخش اعظم بحران کنونی سوریه از کشورهای خارجی سرچشمه می‌گیرد و دلیل آن حضور گروه‌های مسلح عرب و افراطی در سوریه، حمایت مالی کشورهای خارجی از این گروه‌ها و اسلحه پیشرفته‌ای است که از طریق مرزها قاچاق می‌شود.

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به سئوالی در مورد پشیمانی وی از سرکوب اولین تظاهرات مسالمت آمیز ملت سوریه در سال گذشته اظهار کرد در هر حالی درصدی اشتباه وجود دارد این یک چیز مسلم است ما انسان هستیم و اشتباه می‌کنیم اما باید میان اشتباهایی که در داخل سوریه انجام می‌شود و عناصر خارجی تفاوت قائل شویم.

وی با متهم کردن بخش اعظمی از تظاهرکنندگان سوری به دریافت پول از کشورهای خارجی تاکید کرد که قیمت هر تظاهرکننده براساس منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند از 10 دلار تا 50 دلار و یا 100 دلار در نوسان است.

بشار اسد افزود: آنها زمانی که در آن مرحله شکست خوردند به ایجاد مناطقی در سوریه روی آوردند که گروه‌های مسلح بر آن تسلط داشته باشند. همانند آنچه که در شهر بنغازی لیبی اتفاق افتاد. اما ارتش این تلاش آنها را مورد هدف قرار داد و در ماه مارس گذشته مرحله دوم طرح آنها را با شکست مواجه کرد.

رئیس جمهوری سوریه در مورد مرحله سوم طرح بحران سوریه اظهار کرد: مرحله سوم عبارت است از عملیات ترور شخصیت‌ها و قتل‌عام غیر نظامیان و همچنین حمله به نهادهای حکومت با استفاده از مواد منفجره.

وی تاکید کرد که تظاهرات همچنان در مناطقی از سوریه برگزار می‌شود اما شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها بسیار کمتر از تظاهرات گذشته هستند و اکثریت شرکت‌کنندگان پول دریافت کردند.

اسد با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر که ارتش سوریه را مسئول خون‌ریزی‌ها در این کشور دانست، سازمان‌های بین‌‌المللی را به پیروی از دولت آمریکا متهم کرد.

رئیس‌جمهور سوریه اردوغان را به داشتن "مواضع متناقض" نسبت به بحران‌های منطقه‌ای متهم کرد و با بیان اینکه نخست‌وزیر ترکیه اهداف فرقه‌ای دارد و روابط برادرانه را به دخالت در امور سوریه تبدیل کرده، گفت: ترکیه از تروریست‌های سوریه حمایت لجستیک می‌کند.

بشار اسد ترکیه را که خواستار کنار رفتن وی از قدرت شده به عدم دخالت در امور داخلی کشورش فراخواند و گفت: تمایل ترکیه به تلاش برای دخالت در امور داخلی سوریه متاسفانه این کشور را در موضعی قرار داده است که ترکیه اکنون یک طرف دخیل در همه اقدامات خونین (سوریه) شده است.

وی تاکید کرد: ترکیه همه نوع حمایت لجستیک را از تروریست‌هایی که مردم مرا کشتند، کرده است.

اسد در خصوص رجب طیب اردوغان که تاکنون بارها با شدت به سیاست دمشق حمله کرده اعلام کرد که وی طبق اهداف فرقه‌ای عمل می‌کند که این کار نزاع در سوریه را تشدید می‌کند.

رئیس جمهوری سوریه گفت: سوریه در مقام یک کشور مستقل که به خود و حاکمیت خود احترام می‌گذارد، این دخالت را رد می‌کند و نمی پذیرد که کسی در امور داخلی این کشور دخالت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرنگونی هواپیمای ترکیه توسط پدافند هوایی سوریه می تواند به رویارویی بین دو کشور منجر شود؟ گفت: در حال حاضر، وضعیت منطقه بسیار متشنج و متحول و "مشابه وقایع 100 سال پیش است که در جریان آن، امپراتوری عثمانی تضعیف شد و سقوط کرد، در آن زمان هم یکی از عوامل تضعیف امپراتوری عثمانی، اختلاف بین اعراب و ترک‌ها بود.

به گفته بشار اسد، سوریه از 12 سال پیش و سفر رئیس جمهوری وقت ترکیه به آن کشور، روابط دوستانه‌ای با ترکیه برقرار کرد اما از زمان آغاز بحران سیاسی در سوریه در 15 ماه پیش، دولت او در دو جبهه درگیر بوده است: "اول، حل بحران سیاسی داخلی و مقابله با تروریست‌ها، دوم تلاش برای حفظ دستاوردها در روابط دوجانبه با ترکیه.

وی دولت اردوغان را متهم به تلاش برای تخریب این روابط کرد و افزود: در حال حاضر آنچه که از این روابط باقی مانده، صرفا روابط دوستانه بین دو ملت است و در نتیجه، ما می کوشیم تا از بروز رویارویی بین دو کشور جلوگیری شود.

اسد هدف گیری عمدی هواپیمای نظامی ترکیه توسط پدافند هوایی سوریه را رد کرد و گفت: سودی از چنین اقدامی نصیب سوریه نمی‌شد. سربازی که مامور تیراندازی به سوی هواپیماهای غیرخودی بود، در عرض چند ثانیه و بدون هماهنگی با فرماندهان بالاتر به سوی آن تیراندازی کرد و این عملی تصادفی بوده است.

خبرنگار جمهوریت گفت که منابع نظامی ترکیه اظهار داشته‌اند مدارکی از تماس بین مقامات ارشد دولت سوریه و مسئولان رادار هوایی این کشور در ارتباط با تصمیم به سرنگونی هواپیمای ترکیه در دست دارند و از کشورهای دیگر هم خواسته‌اند مدارکی را که از طریق استراق سمع به دست آورده‌اند در اختیار ترکیه قرار دهند، اما رئیس‌جمهوری سوریه گفت که اظهارات این منابع "دروغ است."

رئیس‌جمهور سوریه بین دولت و ملت ترکیه تفاوت قایل شد و گفت: با وجود اینکه سیاست اردوغان برای مردم سوریه تنها خون و ویرانی به ارمغان آورده و بدون توجه به اینکه دولت کنونی ترکیه خواستار مرگ مردم ماست، من برای ملت ترکیه، که ملت برادر ماست، آرزوی بهروزی دارم.

رئیس جمهوری سوریه گفت: دولت ترکیه بدون توجه به "روابط برادرانه با سوریه" به مداخله در امور داخلی این کشور پرداخت که برای ما قابل قبول نیست و در مراحل بعدی، با حمایت تدارکاتی از تروریست هایی که مردم بیگناه ما را می‌کشند، در حوادث خونین در این کشور درگیر شد.

وی با انتقاد مستقیم از نخست وزیر ترکیه افزود: نمی خواهم در مورد شخصیت فردی صحبت کنم که در اظهارات خود، تمام ارزش‌های اخلاقی و معنوی را زیر پا گذاشته است، ارزش‌هایی را که باید مشخصه هر سیاستمدار، بلکه هر انسانی در جهان باشد.

خبرنگار جمهوریت سخنان نخست وزیر ترکیه را یادآور شد که بارها گفته است که بشار اسد در گفتگوی با او، قول داده بود تا دست به اصلاحات بزند و از سرکوب مردم خودداری ورزد، اما رئیس جمهوری سوریه گفت که اینگونه اظهارات نشان می دهد که اردوغان در صدد مداخله در امور داخلی سوریه است و پرسید: چگونه می توانم به او در این مورد قولی داده باشم؟ این دروغی آشکار است. برعکس، این او بود که از من راهنمایی می خواست و من هم دیدگاهم نسبت به مسایل را در سخنرانی هایم مطرح می کردم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا از نظر رئیس جمهوری سوریه، دولت ترکیه حامی گروه اخوان المسلمین است؟ گفت: از سال‌ها پیش اردوغان همیشه به اخوان المسلمین توجه داشت، حتی بیش از توجه به روابط ترکیه و سوریه و تردیدی نیست که می خواهد از آنها حمایت و به آنها کمک کند، اما ما چنین اجازه‌ای را به هیچکس در جهان نمی دهیم.

رئیس جمهوری سوریه گفت که نخست وزیر ترکیه به جای توجه به منافع ملت خود، در صدد "پیشبرد علایق محدود شخصی است" و با متهم کردن تلویحی اردوغان به جهت گیری به نفع اهل تسنن در برابر سایر فرقه‌ها گفت: وقتی اسرائیل در سال ٢٠٠٨ به فلسطینیان در غزه حمله کرد، اردوغان سرو صدای زیادی به راه انداخت اما دو سال و نیم قبل از آن، وقتی اسرائیل به لبنان حمله کرده بود، چیزی از او شنیده نشد در حالیکه در هر دو مورد، حرکت مقاومت، هدف حمله اسرائیل قرار گرفته بود.

اسد در پاسخ به این سئوال که دلیل این تفاوت در برخورد رجب طیب اردوغان را در چه می داند، گفت: او در این ماجرا ذهنیت فرقه‌گرای خود را به نمایش گذاشت، زیرا تفاوت بین این دو مورد فقط جنبه فرقه‌ای آنها بود، او برای مردم سوریه اشک تمساح می‌ریزد اما چرا برای مردم برخی کشورهای خلیج فارس گریه نمی کند که مردمی بی گناه و غیر مسلح هستند؟ و به عنوان مثال، مردم قطر را ذکر کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 77
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    تیتر شما کاملا بی اساسه بشار میواخد بگه آمریکا و عواملش با من مخالف هستند ولی مردم با من هستند پس من باقی می مونم
    • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      قربونت تو که بدترش کردی. امریکا و عواملش کجا با شاه مخالف بودن؟ در اینجا می خواد بگه اصل مردم هستن نه امریکا و عواملش اگه مردم همه خواستار رفتن من بودن من هم مثل شاه تا حالا رفته بودم چون اون امریکا وعواملش رو داشت اما مردمش رو نداشت اما من مردمم رو دارم حالا امریکا و عواملش رو ندارم به درک. حرف درستی زده چون اصل مردمن
    • امید NL ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      ! شباهت اسد با شاه این است که شاه به یکی از بلوک قدرت یعنی غرب نزدیک بود و از جانب آنها در مقطعی حمایت میشد و اسد از بلوک دیگر قدرت یعنی شرق حمایت میشود. هردو دیکتاتور هستند و هردو در برابر انقلاب مردمی قرار گرفتند. و تفاوت اینجاست که شاه وقتی دید موجا انقلاب سر باز ایستادن ندارد رفت ولی اسد می خواهد حکومت کند.
    • محمد EU ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      40 54
      منظور علی اینه که بشار تحلیل درستی کرده ولی تیتر شما داره پالس منفی میده !
  • حجت IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    مقایسه درستی هست چرا شما می گی بی اساسه. اون خودش رو قیاس کرده با شاه و البته قیاسش هم درسته چون درباره اش وحدت نظر در کشورش نیست عده ای میخوان بره اما همه نمی خوان و این اول بدبختی هاست چون وقتی همه سر یه موضوع توافق ندارن اونوقت مجبورن با همدیگر بجنگند. درباره شاه ایران همه مردم توافق داشتند از مذهبی و غیر مذهبی بگیر تا مردم شهر و روستا و حزبی و غیر حزبی.
    • امید NL ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      شما باز صدا و سیما نگاه کردی آقا حجت ؟
    • بدون نام US ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      حجت جون چرا اینقدر منفی گرفتی؟
    • حجت IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      صدا و سیما بهتر از صدای امریکا و پادشاهی انگلستانه. اگر هم قرار باشه خالی بندی گوش کنم مال وطنم رو گوش می کنم. به هر دلیلی بشار الان سرقدرت هست و هرکی جاش رو می خواد بیاد میدون اگه مخالفان واقعا حداکثر بودن تا حالا براندازی تمام شده بود عین لیبی. عین یمن عین مصر اما در سوریه مخالفان نه تنها حداکثر نیستند بلکه حتی با هم متحد هم نیستن. شما هم دلت خوش باشه.
    • حجت IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      در جواب بدون نام که نوشتی جرا منفی گرفتم : چند دلیل داره. اول اینکه منفی و مثبت دادن به این کامنت ها نشون می ده که طرفدارای غرب بیشتر از مخالفان آنها در اینترنت حضور دارند. اینم از برکات جمهوری اسلامی هست چون اکثر کسانی که مثل شما فکر می کنند با فناوری های روز بیشتر مانوس هستند و حضورشون خیلی زیاده و پر کارند دوم اینکه این تعدا منفی ها می تونه ناشی از همین آشنایی امثال شما با فناوری باشه که امثال من بلد نیستیم. شنیدم یک تکنیکی هست که می شه باهاش هزارتا منفی یا مثبت داد به یک کامنت. در ضمن اگر می خوای وارد بحث بشی دست کم یه اسم برای خودت انتخاب کن که بشه صدات زد.
    • بدون نام FR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      دمت گرم اقا حجت سوت زدی بچه ها ریختنا :D یا شایدم تکنیکش رو یاد گرفتی :(
    • فرید IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      22 57
      آقای بی نام چرا انقدر بی منطق حرف میزنی!؟
    • علی US ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      20 3
      حجت جان من همونیم که گفتی اسمم رو بگم اسمم علی هست و قصد ناراحت کردنت رو هم نداشتم فقط می خواستم بگم به چهار نفر اطراف خودت نگاه نکن که چه تفکری دارن. اکثریت مردم یه جور دیگه فکر میکنند. من خودم واسم مهم نیست که قدرت داره. فقط آرزوی سربلندی و اقتدار کشورم رو دارم. و همه مردم ایران رو چه اونایی که مثل من فکر می کنن چه اونایی که یه جور دیگه، دوست دارم. باور کن
    • امید DE ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      9 3
      جناب حجت از شما بعید بود انقدر غیر منطقی نظر بدی ! دلیل عدم سقوط نظام اسد تاکنون این است که مردم آن را میخواهند ؟ یعنی شما عامل سرکوب را نادید میگیری؟ پس دلیل عدم پیروزی انقلاب بحرین هم این بود که اکثریت آل خلیفه را میخواستند؟ یا حکومت 30 ساله صدام و شکست شورش های پی در پی شیعیان به دلیل این بود که اکثریت صدام رو میخواستند؟ لطف کنید غیر منطقی نظر ندهید. در پیروزی و یا شکست و یا طولانی شدن انقلاب ها عاملی وجود دارد به نام شدت سرکوب ها. در ضمن مبارک 100 برابر بهتر از اسد بود بعد از 18 روز از قدرت کنار رفت و بن علی تنها 50 نفر را کشت و کنار رفت و البته قذافی با زبان خوش کنار رفت و با حمله نظامی خارجی کنار رفت مقایسه های شما بی اساس است.
    • امید DE ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      8 4
      جناب حجت یک رسانه فرق نمیکنه مال نظام پادشاهی باشه یا جمهوری مال وطن ما باشه یا کشور دیگری. رسانه وقتی مستقل نباشه و منعکس کننده سیاست های دولتی باشه غیر قابل اعتماد است حالا چه صدای آمریکا باشه که علنا میگوید منعکس کننده نظرات دولت آمریکاست چه بی بی سی باشد که میگوید مستقل است ( و البته از بسیاری جهات لااقل سعی میکند مستقل نشان دهد) و یا صدا و سیمای خودمان باشد که انعکاس دهنده نظرات حاکمیت است. پس تک بعدی بودن و تحلیل های یکی از اینها را دیدن و دربست پذیرفتن افتخاری ندارد.
    • ایرانی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      5 2
      حجت جان اسد دچار خود بزرگ بینی شده
    • حجت IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      2 1
      آقای امید من متاسفانه خیلی گرفتارم و نمی تونم با شما بحث کنم و شاید هم فایده ای نداشته باشه چون نه شما می تونی نظر من رو عوض کنی و نه من اصراری دارم که نظر تو رو عوض کنم. اما شبیه دونستن انقلاب ایران با اونچه که در سوریه روی می ده بسیار اشتباه هست. نمی دونم شما متولد چه سالی هستی اما من در انقلاب یک جوان پر شور بودم که دلم می خواست اسلحه گیر بیارم و گاردی ها رو بکشم اما هیچ وقت موفق به این کار نشدم. امام خمینی مبارزه مسلحانه رو حرام کرده بودند و حتی یکی از اختلاف های اساسی اون با مجاهدین خلق سر همین موضوع بود. اگر ملت ایران با اون وحدت کلمه ای که در برابر شاه داشتن می خواستن از این سلاح های قتاله ای که الان انقلابیون سوریه استفاده می کنند استفاده کنند. انقلاب ایران بسیار زودتر پیروز می شد.
    • حجت IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      2 2
      بخش 2: اما انقلاب ایران کاملا مبتنی بر سلم و صلح بود. ما به گاردی ها گل می دادیم و اونها می کشتن. هیچ اینطور نیست که شاه ادم نکشت. اگر وسایل ارتباطی که الان در اختیار همه هست اون موقع هم بود و روش های ثبت و ضبط اماری که الان وجود داره اون موقع بود می فهمیدیم که شاه چقدر ادم رو مخفیانه، علنی و یا در شکنجه خانه ها و شکنجه گاه ها به شهادت رسوند. شاه همه کاری که لازم بود برای نرفتن کرد. و وقتی هم رفت فکر نمی کرد که برنگرده فکر می کرد مثل کودتای 28 مرداد یه نخست وزیر جدید مثل بختیار می تونه زمینه رو برای بازگشت مجددش فراهم کنه. موضوع دوم اینکه در انقلاب ایران واقعا آحاد ملت خواهان رفتن شاه بودند و برای این هدف حاضر به هر کاری بودند. یعنی حتی در گاردی ها هم بسیار کسانی بودند که حاضر به تبعیت از
    • حجت IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      2 1
      از شاه نبودند. ملت ایران اکثریت یک دین و یک قومیت داشتند. اما در سوریه اینطور نیست. در سوریه یک اقلیت بسیار قدرتمند علوی هست در برابر یک اکثریت بسیار شکننده سنی که بخشی از اونها مسلح شده اند و از دیرباز با خانواده اسد کینه داشته اند و عمدتا در حمص و حماء و دیرالزور مستقرند. این بخش مسلح حتی در درون خودشان با هم اختلاف نظرهای شدید دارند. امریکایی ها با علم به اینکه درگیری های مسلحانه می تونه افکار عمومی جهان رو تحریک کنه به اون دامن زدند بسترها در سوریه برای کشت و کشتار طائفی و مذهبی بسیار فراهم است. در چنین شرایطی هیچ گروهی به آینده روشن امیدوار نیست. الان کردها نمی دونن که اگر اسد بره چه بلایی سرشون میاد. مسیحی ها دارن از ترس می میرن ، دروزی ها همینطور و بسیاری دیگر از سنی هایی که می دونن
    • حجت IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      2 1
      می دونن وجود امنیت نسبی با حاکم ظالم بهتر از نبود امنیت و کشتار و انتقام جویی در زمان بی حکومتی است. امریکایی ها دلسوز مردم سوریه نیستن. اونها خودشون این اتش رو دامن زدن که بتونن با بهانه کردنش به اهداف خودشون برسند. بلا تشبیه بلاتشبیه عین ماجرای قتل خلیفه سوم عثمان بن عفان شده که آل مروان خودشون مسبب اصلی قتل خلیفه شدن یعنی مردم رو به قتل اون شوروندن بعد همونها با کمال وقاحت این قتل رو گردن علی انداختند و به بهانه خونخواهی از خلیفه مقتول برای حضرت علی لشگر کشیدند. این تکنیک های عوام فریبانه در همه تاریخ جهان نمونه داشته. آمریکایی ها به بهانه جقوق بشر صدها مورد حقوق بشریت رو نقض کرده اند. با همه این احوال من به عنوان یک مسلمان هر شب برای مسلمانان و از جمله ملت سوریه دعا می کنم. خدا کمکشان کن
    • امید NL ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      1 2
      شما میفرمایید شاه آدم کشت! مگه من گفتم نکشت؟ بله شاه آدم کشت در دوران سلطنتش کم هم نبود تعداد اعدامی ها و کشته شدگان در خیابان ها ولی اگر بخواهیم روند انقلاب ایران رو با سوریه مقایسه کنیم به نسبت جمعیت شاه یک صدم اسد هم در طول دوران انقلاب آدم نکشت. شما غیر از 17 شهرویر و 13 آبان چند تظاهرات را از تابستان 57 تا بهمن 57 میتوانید نام ببرید که در آن ملت به گلوله بسته شده باشند.آیا تظاهرات عید فطر یا عاشورای 57 مردم رابه گلوله بستند؟
    • امید NL ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      2 3
      انقلاب ایران مسالمت آمیز پیش رفت چون شاه به اندازه اسد سرکوب گر نبود . آدم کشت مبارک هم کشت وبن علی هم کشت ولی وقتی به مرحله ای رسید که متوجه شدند کشتن نمیتوان جلوی انقلاب را بگیرد رفتند. تاکید امام بر مبارزه مسالمت آمیز به دلیل شناخت ایشان از شرایط انقلاب بود ایشان میدانستند با توجهبه شکاف موجود در نظام شاه و آمادگی شرایط بین المللی برای این تغییر دست زدن به انقلاب مسلحانه تنها سبب خون ریزی بیشتر و سبب روی گردانی بخشی از مردم از مبارزه میشود و ایشان اطمینان داشتند که شیوه مسالمت آمیز جوابگو است ولی اگر شاه کوتاه نمی آمد و دهها هزار نفر را به قتل میرساند فکرمیکنید امام اعلام جهاد مسلحانه نمیکردند ؟
    • امید NL ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      1 2
      و اما در سوریه شرایط کاملا متفاوت است. بعد از کشتار مردم در تظاهرات مسالمت آمیز و حتی کشتار کودکان و حمله خانه های مردم مبارزین و انقلابیون سوریهبه این نتیجه رسیدند که مبارزت مسالت آمیز دیگر جوابگو نیست و اعلام جنگ مسلحانه نمودند درهمه انقلابات وقتی تمام راه های مسالمت آمیز برای تغییر بسته میشود و بر خشونت های حکومت افزوده میشود نبرد مسلحانه به عنوان حقی مشروع به رسمیت شناخته میشود همانطورکه در یمن این اتفاق افتاد همانطور کهدر لیبی اتفاق افتاد و همانطور که در سوریه امروز اتفاق می افتد و این کاملا طبیعی است و نمیتوان مردم یمن و لیبی را برای بارزه مسلحانه محق دانست ولی مردم سوریه را از مقاومت مسلحانه بازداشت.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    آقاي اسد، شاه ايران فهميد كه بخش بزرگي از مردم اون رو نمي خوان پس رفت.
    • میثم IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      25 16
      شما از کجا میدونی که اکثر مردم سوریه اون رو نمیخوان؟ از رسانه های داخلی یا خارجی؟ کدوم راست میگن؟ اگه هیچکدوم، پس اصلا در اینباره اظهار نظر نکن!
    • حقیقت گو IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      14 4
      مطمئنی به همین سادگی که شما شسته و رفته بیان کردی بود؟!!!!!!!
    • حسين IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      4 1
      آقاي بدون نام ,شاه ايران رفت ولي پس ازكشتن عده ي زيادي ازمردم,تازه مردم هم مسلح نبودندوانقلاب كاملا وطني وداخلي بودولي درسوريه سلاح ها وپول هاازقطروعربستان وآمريكاو تركيه و.....سرازيرسده به سمت مخالفان مسلح.اين كه ديگه انقلاب نيست جنگه داداش....
  • مجید US ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    من چون خودم سوریه رو از نزدیک دیدم . جدای دید برخی هموطنانم که جنبه مذهبی سوریه رو مد نظر داشتند من جنبه اجتماعی و اقتصادی سوریه زیر نظر گرفتم . در سوریه متاسفانه خیلی فاصله داره از لحاظ نوسازی بناهای تجاری و مسکونی شهرها با سایر کشورهای منطقه . البته سوریه و عراق تقریبا در یک رده هستند. اماسوریه در این سی چهل سال اخیر با وجود سیاستهای خاص پدر و پسر کلی سوریه پیشرفت کرد . بشار اسد دیدگاههای روشنفکرانه تری نسبت به حافظ اسد داره . منتها تحریکات وهابیهای عربستان از جنوب شیطنت های اسرائیل اوضاع سوریه رو وخیم تر کرده . هر دولت و حکومتی هم که بعداز بشار اسد بخواد بیاد کار خاصی رو نمیتونه انجام بده . شاید اوضاع بدتر بشه که بهتر نشه .
    • بابک IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      0 3
      اینهایی که گفتی یعنی چه؟
    • محمدرضا IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      0 0
      مجيد جان موافقم
  • هادی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    86 25
    بشار جان..!! قذافی ها ، مبارک ها ، بن علی ها و ... چی شدند..؟؟!! تو هم بالاخره یه روز رفتنی می شی.... شاید رفتنی بدتر از قذافی..!!
    • بدون نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      7 25
      آقای محترم قذافی ها، مبارک ها و بن علی ها و خلیفه ها و آل سعودها و ... یک ممیزه دارند که بشار ندارد آن این است که آنها از دیرباز با غرب بسته بودند و تا وقتی که با غرب بسته بودند با مخالفت مردم هم روبرو بودند ولی همیشه مخالفین آنها از سوی همین رسانه هایی که امروز دمکراسی طلب شده اند متهم به مزدوری برای ایران می شدند و به شدت سرکوب می شدند ولی مخالفین اسد را از روز اول دمکراسی طلب و ازادیخواه نشان دادند و می دهند در حالی که بشار حمایت مردمش را دارد
    • بدون نام IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      7 20
      با یک کمی تعقل یه فرقی بین حکومت اسلامی شیعه مشکلدار با حکومت های فاسد عرب قائل بشین. با این منفی و مثبتهای داده شده معلومه تو اینجا کمتر کسی منتظر آقاست. اگه شیعه هایی هستن که مشکل دارن، شما باید اول خواستار نابودی صهیون و وهابیون بشین بعد بیان بگین اینجا مشکلداره. خوب افتادین طرف فاسدین. مادیات! اگه دینندارید آزاده باشید.
    • امید DE ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      11 1
      قذافی به غرب وابسته بود از دیر باز؟ وقتی تاریخ نمیدانید چرا نظر میدهید ؟ قذافی اولین رهبر جهان عرب بود که به شدت غرب ستیز بود ( ودیدگاهی دهها برابر افراطی تر از جمال عبدالناصر که یک پان عرب بود داشت) قذافی تا روز آخر افتخار میکرد که در ساختمانی در باب العزیزیه سخنرانی میکند که قبلا مورد حمله آمریکا و غرب قرار گرفته بود هنوز آثار گلوله بر آن باقی بود. در ضمن کجا محالفین قذافی یا مبارک یا بن علی متهم به وابستگی به ایران شدند ؟ چرا جعل واقعیت میکنید ؟
    • امید NL ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      9 0
      بدون نام گرامی منظورت از حکومت اسلامی شیعه مشکل دار چیه ؟ منظورت حکومت سوریه است! حکومت سوریه یک حکومت اسلامی است؟ نه برادر حکومت سوریه یک حکومت 100 درصد سکولار است که در آن مذهب هیچ نقشی ندارد تنها حاکمان نظام اسدادعا میکنند که علوی هستند که البته در عمل هم چیزی درباره تقید انها به مذهب دیده نشده. هرچند که از نظر بسیاری علویان شیعه نیستند حالا شما میفرمایید شیعه باشه قبول. ولی حکومت سوریه حکومتی سکولار و صد در صد مخالف اسلام گرایی است که مدعیان شیعه بودن در ان حکومت میکنند. خوب شاه هم میگفت شیعه است نماز هم ظاهرا (لا اقل جلوی دوربین) میخواند، حرم امام رضا هم میرفت، خواب نما هم میشد، ولی مگه حکومت شاه،حکومت اسلامی شیعه بود ؟ مگه هرکس که بگوید شیعه است حق دارد هر جنایتی میخواهد بکند ؟
  • میثم IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    68 7
    جناب حجت خان! اگه منطق "عدم براندازی اسد" اینه که مخالفاش حداکثر نیستن؛ پس مخالفان حکومت بحرین هم حداکثر نیستن که تا حالا نتونستن کاری کنن./// و اگه تو شنیدی میشه به کامنتها هرچقدر خواستی منفی مثبت بدی، پس دنبالش هم رفتی. ما که داریم از تو میشنویم. به ما هم یاد بده تا به نظرات موافق، مثبت و به نظرات مخالف منفی بدیم.
    • حقیقت گو IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      8 16
      نمی دونستم مخالفان توی بحرین هم دست به اسلحه برده اند و مخالفت خودشون به نبود "آزادی" رو با آر پی جی و کلاش نشون میدن!!!! شما اگر مستندی داری ارائه بده ما هم مطلع بشیم!!! دلیل اینکه مخالفان بحرین تا به امروز نتونستن بر اقلیت حاکم پیروز بشوند این بوده که نخواسته اند که از اعتراضات صلح آمیز خود دست بردارند و وارد فاز نظامی بشن. در حالی که رژیم حاکم از انواع روش های سرکوب اعتراضات مردمی استفاده کرده و حتی از عربستان نیروی سرکوب گر آورده!!! راستی اگه در اقلیت نبودند چرا از عربستان نیرو آوردند؟!!!!
    • امید DE ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      9 1
      جناب حقیقت گو مخالفین صدام که دست به اسلحه شدند کردها و برخی از شیعیان دست به اسلحه بودند و برخی گروه های مخالف عراقی از سوری کشورهای دیگر حمایت میشدند. چرا صدام سقوط نکرد ؟آیا مردم عراق به او علاقه مند بودند ؟ چرا مبارزات مسلحانه و سالها میارزه در آفریقای جنوبی پیروز نشد و حتی ماندلا دست از مبارزات مسلحانه کشید و بعد از 35 سال از آغاز انقلاب در آفریقای جنوبی رژیم اپارتاید سقوط کرد. آیا اکثریت طرفدار رژیم اقلیتی آپارتاید بودند؟ غیر منطقی صحبت نکنید. عاملی وجود دارد به نام سرکوب های گسترده و خسن اگر تاریخ انقلابات در جهان را بخوانید با اصطلاحی به نام شدت سرکوب آشنا میشوید.
  • بدون نام US ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    76 11
    حتما عمه من بمب مبندازه رو شهرهای سوریه؟!!
    • عمه IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      42 6
      نه عزيز،كار من نيستش
    • بدون نام FR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      31 5
      آقا بحث رو ناموسی نکن داداش
    • کلاغه IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      5 1
      چرا دروغ می گی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تازه کار یک بارت که نیست خودم دیدیدم داشتی تو افغانستان و پاکستان هم گذاشتی!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سعید IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    22 62
    یکی از دلایل مثبت بودن شخصیت بشار اسد ، نگاه منفی دیگر کشورهای عربی که خود معلوم الحالند به او میباشد . الان اینجا دوستانی که به ایشون و سیاست های ایشون میتازند دارند ادای روشنفکرا رو در میارند . بی هویتی آنچنان در این دوستان سرشار است که حتی اسم ندارند گویی بینام زاده و بی نام زیست میکنند و خواهند مرد .
    • بدون نام JO ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      28 5
      چرا اینقدر پرکینه هستی دوست عزیز؟!!
    • سیاوش IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      29 2
      ممنون از منطق شما آقا سعید که امید وارم مثل نامت خوشبخت باشی..ولی برادر چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!شما که نمی تازی چه دفاعی داری که از این جانی دیکتاتور بکنی؟در ضمن اگر روسیه نبود خیلی زود تر از این حرفها بشار رفته بود
    • بابک IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      8 1
      مگرشما ها با خانواده اسد نسبتی دارید به شماچه اگه قدرت طلب نیستن چرا پدر میمیرد پسرش جانشین میشود
  • جویاl IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    74 15
    شاه ایران قابل دفاع نیست ولی آقای بشار ،هیچ وقت شاه ایران با تانک و هواپیما با مردم درگیر نشد شاید اگه مثل تو می خواست به حکومت ادمه بده می تونست چند وقتی به حکومتش ادامه بده از این نظر فکر می کنم شاه ایران به تو شرف داشت هر چند هیچ کدام از شرف بویی نبردید.
    • حقیقت گو IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      13 20
      مگر مردم ایران در اعتراض به شاه دست به بمب گذاری زندند؟ آرپی جی دست گرفتند؟!!!!! توی همین تهران یک تانک زدن (اون هم اواخرش) با کوکتل مولوتوف!! توی سوریه چند وقت یک بار بمب گذاری میشه بعد میگی ارتش نباید هیچ کاری بکنه؟!!!!
    • بدون نام A2 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      8 5
      از چیزی که مطمئن نیستی حرف نزن.
    • بدون نام IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      0 0
      من فكر ميكنم اگر شاه ميدانست كه ديگر مثل كودتاي 28 مرداد برگشتي نخواهد بود دست به كشتار وحشيانه اي مثل كشتار ميدان ژاله ميزد اما به خيال بازگشت و كنترل اوضاع توسط آمريكايي ها تلاش كرد اوضاع رو كنترل كنه و از كشتار فراوان و علني بپرهيزه
  • M IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    29 15
    برادران عزيز بگو مگو نكنيد.. نسخه بشار رو نوشتند بايد بره وگرنه ابروي خيليا از جمله امريكا اروپا تركيه و عربستان ميره.. در زمن بشار پاشو از گليم درازتر كرده بود بايد يه تنبيح اساسي ميشد كه شد مابقي رو بايد صبر كرد تا ببينيم چي ميشه.
    • بدون نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      13 1
      صحیح غلط ------- ----- در ضمن در زمن تنبیه تنبیح
  • طیب IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    15 52
    دوستان بانام وبی نام مشکل سوریه این است که سوریه یکه حلقه ازحلال شیعی است که سه سال پیش پادشاه ارن ان را خطری برای جهان دانسته بود..مشکت داشتن یانداشتن پایگاه مردمی اسد نیست.. اگرچنین باشد پایگاه مردمی سفاکان حاکم بر بحرین .قطر وعربستان بیشتره اسد
    • بدون نام FR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      6 10
      لج بازی بابا لج بازی. این ها از لج بازی است
  • محمد IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    18 42
    بدون نام عزيز !!شاه نرفت اناختنش بيرون بيماري را بهانه كرد اينو همه مي دانند
    • بابک IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      2 2
      اینارو از تو کتابها خوندی
  • انصاف IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    7 16
    نویسنده تیتر این خبر نشان داده که شایسته این کار نیست درضمن قابل توجه همه دوستان گرچه بشار باید اصلاحاتی را در سوریه اجرا کند که لازم است ولی تفکر وسیاست ایشان با دیگر سران کشورهای عربی و حتی ترکیه که رفتاری منافقانه دارد تفاوت اساسی دارد سوریه در برخورد با رژیم غاصب اسرائیل جدی ودر حمایت از مظلومین فلسطین ولبنان بسیار مؤ ثر است و همین دلیل دشمنی غرب با ایشان است ، اگر غربی ها دلسوز مردم هستند خوب چرا برای نجات مردم بحرین جلسات پی در پی تشکیل نمیدهند و برعکس از آل خلیفه حمایت میکنند پس توصیه میکنم با اتخاذ مواضع غلط خود را مدیون سوریه و اسد نکنید.
    • مصطفا IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
      18 3
      دقیقا در 30 سال اخیر چند تا فشنگ برای اسرائیل و جولانش مصرف کرده؟
  • بدون نام CA ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    22 3
    بشار اصلاحات را خیلی دیر شروع کرد،برای همین الان میگن باید بره،اردن و مراکشرا ببینید اصلاحات کردند هم مردم به خواستشون رسیدند و هم اتفاقی نیافتاد ولی بشار به سرنوشت قذافی دچار میشه!
  • وحید US ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
    12 3
    همیشه بد میره و بدتر میاد
    • mehdi.sheytoon IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      0 0
      آقا وحید منظورت از این حرف چیه که بد میره بدتر میاد؟؟؟؟؟؟ . در ضمن لطفا در مورد اتفاقات سوریه و خاورمیانه و فراماسونری و علوم غریبه هرکسی هرچیز معتبری میدونه خیلی خوشحال میشم باهاش آشناشم و مطلباشو برام ای میل کنه
  • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    9 12
    فرق شاه و بشار اینه که شاه به اجبار مردم رفت ولی بشار را قدرتهای فاسد می خواهندمجبور به رفتن کنند چرا که برای سوریه نقشه های بعدی دارند خط ترکیه سوریه اسرائیل وتنها ماندن لبنان نمی تونه بدون برنامه ایجاد باشه رفتار اردوغان هم با اسرائیل فقط یک فیلم مضحک و مردم گول زنک بود تمام این داستانها برای سلطه بیشتر اسرائیل برخاورمیانه است وترکهای لائیک هم با عوامفریبی بدنبال مطرح کردن خودشان بعنوان ژاندارم و ایجاددرآمد نامشروع هستند تر کیه در جنگ ایران و عراق هم از آخور خورد و هم از طوبره پس باید در مواضع علیه بشار هوشیار عمل کنیم ! ضمن اینکه ترکیه از این خوش خدمتی به درآمد سرشاری می رسد .
  • سوریه بی اسد یا با اسد IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    11 11
    دعوا نکنید , فقط ببینید چرا کشوری مانند عربستان که توش از دموکراسی خبری نیست مردم هنوز گردن زده می شوند , زنها که حق رانندگی ندارند, ...از انقلاب (آشوب) تو سوریه حمایت می کنه ولی تو بحرین نه اونوقت به موضوع سوریه پی می برید ! من نمی خوام از اسد حمایت کنم یا نکنم فقط چند تا سوال دارم اونم اینه که مخالفینی که دولت سازمان یافته ای نیستن پس این اسلحه های سنگین رو از کجا میارن(بمب 120 کیلویی وخمپاره و...) چرا هیچ کس کارهای مخالفان رو محکوم نمی کنه ولی از اسد وارتش سوریه می خواهند خویش تندار باشد و سوال آخر خدا وکیلی آمریکا برا چیزی که به نفعش نباشه وقت میذاره؟
    • بدون نام A2 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      4 0
      دقیقا.کی که بفهمه.
  • میم IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    6 4
    پرچم بالاست دوستان بشارو بکشن پایین اسراییلو مکشیم پایین ... موشکهارو دیدین ؟
    • mehdi.sheytoon IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      0 0
      ببخشید داداش منظورتو نفهمیدم میشه برام توضیح بدی
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    6 2
    همه ما می دونیم که توی دنیا یه قدرت برتر وجود داره که هر کاری دلش بخواد می کنه هر کس رو بخواد بر تخت می ذاره و هر کس رو هم ببینه به نفعش نیست بر می داره مردم همه کشکن کی به حرف مردم گوش میده و کی به خاطر مردم دست از سلطنت می کشه کی قذافی رو نابود کرد ؟ صدام حسین رو چطور ؟ کی الان بر افغانستان حکومت می کنه ؟ هر کشوری که یه کم پاشو از گلیمش درازتر کنه بلافاصله اختلافات داخلی رو شروع می کنن و بعدش فینیش حالا خدا به ایران رحم کرد سال 88
    • خودم IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      4 2
      دوست عزیز خیلی ببخشید ها ولی طرز تفکر اینجوری که آمریکا رو تا حد خدا بالا بردیم و فکر میکنیم هر کاری بکنه ابرقدرته و حق داره , باعث همه این مشکلات توی دنیا شده اون قدرتی که شما ازش حرف میزنین فقط دست خداست. انشاالله خدا حق ظالمان رو کف دستشون میزاره (به زودی).
    • بدون نام RU ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      1 0
      اینو هم از من داشته باش که خیلی از کشور ها هستند که نمی گذارند افغانستان به راحتی از حلقوم غربیها پایین بره.این ده سال و داشته باش که آمریکاییها ودارودسته اش هنوز دارند در جا میزنند.خودمون رو گول نزنیم.
  • حمید IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    5 3
    آخرش امریکا به کمک ترکیه به سوریه حمله میکنه و علارغم طرفداری بعضی از کشورها از دولت سوریه، بشار اسدکشته میشه... همانند صدام ، بن لادن، قذافی و ... چیزی که مسلمه اینه که امریکا پیروزه!
    • خودم IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      6 7
      دوست عزیز لطفا آمریکا رو تا حد خدا بالا نبرید اگه ته دلتون یکم اعتقاد به اسلام دارین باید بدونین که وعده ای که توی قران و توی همه کتابهای آسمونی هست اینه که پیروزی نهایی مال موئمنین واقعیه نه آمریکا کافیه سرگذشت ابرقدرت های گذشته رو مطالعه بفرمایید که به چه سرنوشتی دچار شدن.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    4 7
    درست وضعيت شاه پليد ايران مانند بشاراسد هست شاه فراركرد چون يك ملت دربرابرش ايستاد.اين درس عبرتيست براي تمامي ديكتاتورهاي نژادپرست دنيا
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    3 9
    سوريه از تروريستهاي كردپ ك ك حمايت مي كرد والان دارد تاوان اون حمايت هاش رو ميده
  • مهدی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    13 2
    ما به اندازه دانش خود فقط نظر میدهیم! 1- حال اسد معلوم اسد، پس بهتر است با شاه ایران خودش را یکی نکند. 2- سوریه و چین و ایران و حزب الله، حامیان اصلی سوریه هستند( تایید شده توسط : احمد جبرئیل دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین) نه مردم سوریه، بلکه درصدی از مردم وابسته. 3- جنگ نابود کننده است، پس فرق جنگ طلب با جنگ ستیز باید مشخص شود. 4- بهتر است، ما مردم که خودمان کلی مشکلات داخلی داریم و نتوانستیم یک دولت خوب داشته باشیم بهتر است بجای حرف زدن فکر کنیم و بعد عمل کنیم. لازم به توضیح است در جنگ بوسنی و هرزگووین، همین روسیه و چین کمکهای مالی و نظامی به صرب ها کردن و در قتل عام مردم نقش کثیف خود را طبق معمول بازی کردند.
    • بدون نام RU ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
      2 1
      از چیزی که مطمئن نیستی حرف نزن.برای صدمین بار میگم دروغ وخیالبافی آدمو از تاریخ عقب میندازه.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    1 1
    خیلی جالبه که آمریکا انقلاب های مردمی را طوری بدست می گیره و هدایت می کنه که در نهایت همه چیزو بنفع خودش تمام می کنه و سوار خر مراد می شه این تز و برنامه بسیار خطر ناکه چرا که هر روز که انقلاب نمی شه .
  • شهرزاد IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    1 0
    واقعا در عجبم شما که تا این حد از مخالفان اسد حمایت می کنید آیا تا به حال با یکی از اونها برخورد داشتین؟؟ من دانشجوی مالزی هستم و نزدیکترین دوست همکلاسی من سوری بود.بعد از ماجرای حمایت ایران از اسد همان دوستان سوری و دوستانشان که مخالف سر سخت اسد بودن به من و هیچ ایرانی رحم نکردن.از فحش و آزار روحی روانی گرفته تا کتک کاری!!! شاید اسد ملت خودش رو بهتر از ما می شناسه...
    • بدون نام IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      1 0
      باشه............. تو هم رفتي مالزي