ایسنا نوشت:

دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني سازوكار فعلي فيلترينگ را سازوكاري ناكارآمد و ناكافي دانست و اظهار اميدواري كرد كه با روي كار آمدن شوراي عالي فضاي مجازي اين مشكل برطرف شود.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميد شهرياري در ارتباط با سازوكارهاي فعلي فيلترينگ و ميزان مناسب بودن آن‌ها اظهار كرد: از نظر ما هم اين سازوكارها هم ناكارآمد است و هم ناكافي اما در شوراي عالي اطلاع‌رساني برنامه‌اي در اين زمينه نداريم و اميدواريم شوراي عالي فضاي مجازي در اين زمينه برنامه‌هايي داشته باشد.

وي ادامه داد: البته دبيرخانه شوراي عالي اطلاع‌رساني هم پيش از اين اقداماتي دراين بخش انجام داده و فيلترينگ در سه رتبه طبقه‌بندي كرده بود. اما از نظر ما بهتر آن است كه خود والدين اين كار را انجام دهند.

شهرياري در ادامه با بيان اين‌كه پيش از اين نرم افزاري تهيه شده كه به عنوان پايشگر اينترنتي عمل كند، توضيح داد: اين نرم‌افزار نظارت بر رفتار كودكان نام گرفته است اما با اين وجود لازم است كه در سطح حاكميتي هم چنين نرم افزارهايي تهيه شوند كه بخش‌هايي از اين مساله در وزارت اطلاعات در حال شكل‌گيري است.

دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني در ادامه صحبت‌هاي خود ضمن اظهار اميدواري براي توليد نرم افزارهايي براي پايش مسائل اخلاقي، فرهنگي و اجتماعي در فضاي مجازي حمايت از توليدكنندگان نرم‌افزارهاي داخلي در اين زمينه خبر داد.

اما شهرياري در پاسخ به اين سوال ايسنا كه به طور متوسط سالانه چند سايت اينترنتي فيلتر مي‌شوند گفت: آمارهايي در اين زمينه وجود دارد اما ضرورتي بر رسانه‌اي شدن آن‌ها نمي‌بينيم.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه آيا لازم نيست پيش از فيلتر كردن سايت‌ها موضوع به مديران سايت‌ها اطلاع داده شود گفت: مقامات قضايي اين اختيار را دارند كه اگر در سايتي مشكلي وجود داشت با نظر دادستاني جلوي فعاليت آن‌ سايت را بگيرند. در اين زمينه گاه مي‌توان موضوع را به صاحبان سايت اطلاع داد اما در برخي موارد هم اوضاع به گونه‌اي است كه مطلبي برروي سايت‌ها منتشر شده كه اگر قرار باشد آن را به صاحبان سايت اطلاع دهيم آن موضوع نامناسب در جامعه منتشر خواهد شد.

اما شهرياري در پاسخ به سوال ديگري كه درباره شوراي عالي فضاي مجازي و اين‌كه آيا به نظر او عده‌اي در برابر اين شورا مقاومت به خرج مي‌دهند، يادآور شد: ممكن است عده‌اي به دليل نداشتن اطلاعات كافي درباره دلايل شكل گيري و يا اهداف اين شورا با آن مشكل داشته باشند. اما به معني ديگر فكر نمي‌كنم مقاومتي در برابر اين شورا وجود داشته باشد و اگر چنين مقاومتي وجود داشته باشد قطعا كارساز نخواهد بود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    17 2
    ...فقط با بستن سایت های مستحجن و کثیف و کلاه بردار اینترنتی و اسپم ساز و توهین کننده به نام ایران و به بردگی کشاندن زنان و دختران بی سواد ما و خلاصه از این دست بسیار موافق هستیم ولی همیشه بر عکس ان دیده شده !!!
    • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
      1 10
      اينقدر آتيشت تند نباشه. اتفاقا سر نخ هر چيزي رو تو اينترنت بگيري مي توني تهش رو به يكي از همين هايي كه گفتي بچسبوني و نهايتها به اين نتيجه برسي كه اينترنت تعطيل شه خيلي هم بهتره
    • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
      7 0
      بعد اون بنده خدا كه مسئول نمي دونم چي چيه فناوري اطلاعاته مي ياد با يه لبخند مليح تو روزنامه ها عكس مي گيره مي گه اين كارهايي كه ما مي كنيم جهت امن شدن فضا است نه امنيتي شدن فضا!
  • بدون نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    11 1
    اصلا همه مشکلات با تشکیل این شورا حل می شود. به خصوص پس از تصویب ساختار و تشکیلات و حقوق و مزایا و تعیین مدیران و معاونت ها و بقیه موارد انشاءا...
  • بدون نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    0 0
    من با فيلترينگ مشكل ندارم اما به جاي خودش