ایسنا نوشت:

يك عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين گفت: هرچه فضا به نحوي باشد كه از سياست‌‌مدار، نخبه و فعال سياسي خاموش فاصله بگيريم و افراد با سلايق مختلف به صحنه آيند، به نفع نظام است.
تورج رحيميان با بيان اين‌كه برخي سكوت‌ها بلند‌تر از فرياد است، اظهار كرد: گاهي خاموش بودن افراد و تشكل‌ها، نوعي اعلام حضور است و به طور كلي مي‌توان گفت گاهي خاموش بودن در عرصه‌ سياسي، نوعي اعلام موضع است.
وي با بيان اين‌كه سياست‌مدار خاموش نداريم، توضيح داد: اما ممكن است گاهي، برخي افراد از عرصه سياست به معناي ظاهري و رسانه‌اي فاصله بگيرند.
رحيميان با بيان اين‌كه يك فرد سياست‌مدار، نمي‌تواند از عرصه سياست فاصله بگيرد، افزود: چون سياست‌مداران و افراد سياسي دغدغه‌ مسائل سياسي دارند و احساس تكليف مي‌كنند، حتي اگر به لحاظ رسانه‌اي در ديد نباشند، پشت پرده تاثيرگذاري خود را خواهند داشت.
اين عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين در بيان علت تبديل شدن يك فرد سياسي به سياست‌مدار خاموش نيز تصريح كرد: به نسبت رويكرد‌هاي انتخاباتي مردم به برخي جريان‌ها وگروه‌ها برخي افراد براي مدتي خانه‌نشين مي‌شوند و اصطلاح سياست‌مدار خاموش به آنها تعلق مي‌گيرد.
رحيميان اضافه كرد: افرادي در نظام فعال هستند، اما به دلايل مختلف مثلا دلگيري از دولت و رسانه‌هاي فعلي و اين‌كه احساس مي‌كنند فضا ندارند، در عرصه‌ رسانه‌اي و روي كار فعال باشند، بنابراين آرام‌تر و خاموش‌تر كار مي‌كنند .
وي به فعاليت‌ اصلاح‌طلبان اشاره كرد و گفت:‌ عده‌اي از اصلاح‌طلبان درون نظام به لحاظ ظاهري دررسانه‌ها ظهور و بروز ندارند و حضورشان كمرنگ است، اما آماده هستند كه اگر شرايط فراهم شود، در انتخابات شوراي شهر و رياست جمهوري شركت‌مي‌كنند و شانس خود را امتحان مي‌كنند و از حالت خاموشي بيرون مي‌آيند.
اين عضو جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اين‌كه افرادي درون نظام به شكل فعال حضور دارند و دغدغه‌ دارند، اما به دلايل مختلف ظهور و بروز آنها كم و زياد مي‌شود، توضيح داد: به طور مثال آقاي ناطق نوري كمي از سياست فاصله گرفتند، اما نمي‌توان گفت سياست‌مدار خاموش هستند، چون جلسات و ارتباطاتي را دارند و يا افرادي مثل آقايان مرتضي نبوي و حداد عادل كه در شرايط و زمان‌هاي مختلف از مبحث‌ها و جنجال‌هاي سياسي فاصله مي‌‌گيرند، بنابراين مي‌توان گفت ميزان حضور افراد در عرصه‌ سياسي گاهي به احوالات افراد نيز بستگي دارد.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    به حق چیزهای نشنیده