رییس اتاق ایران گفت: وقت آن رسیده است به گزارش هایی که رسانه ها در سال های اخیر به سیاست های ارزی یا اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها اختصاص داده اند و اغلب به چوب سیاه نمایی رانده شده است، بازگردیم.

 

سالن یاقوتی رنگ اتاق تهران، در آخرین ساعت های ماه مبارک رمضان میزبان اصحاب رسانه بود؛ خبرنگاران اقتصادی روزنامه ها و خبرگزاری های کشور، این بار نه برای ثبت گفتار و تحلیل های فعالان اقتصادی که برای حضور در ضیافتی که به بهانه پاسداشت روز خبرنگار و تجلیل از جایگاه و مقام فعالان عرصه خبر در پارلمان بخش خصوصی برپا بود به اتاق تهران آمدند. گردهمایی حدود 70 خبرنگار، دبیران سرویس و عکاسان خبری در مراسمی که به طور مشترک توسط اتاق تهران و ایران ترتیب داده شده بود. در این نشست صمیمانه، خبرنگاران همراه با رؤسای اتاق بازرگانی تهران و ایران سر یک سفره نشسته و روزه خود را افطار کردند.

این نشست که به ابتکار روابط عمومی اتاق تهران و ایران به صورت مشترک برگزار شده بود، با مزاح "محمد نهاوندیان" رییس اتاق ایران همراه شد؛ او در حالی که لبخندی برلب داشت گفت:« اتاق ایران و تهران هرسال به طور جداگانه اقدام به برگزاری مراسم تجلیل از اصحاب رسانه می کردند، اما امسال در راستای تبعیت از اصول اقتصاد مقاومتی، این مراسم به صورت مشترک برگزار شد.»

در این مراسم یحیی آل اسحاق رییس اتاق تهران،محمد نهاوندیان رییس اتاق ایران، سید حمید حسینی عضو هیأت رییسه اتاق تهران و محمدمهدی راسخ دبیرکل اتاق تهران و علی درستکار سخنگوی اتاق ایران و محمد طاهری مدیر روابط عمومی اتاق تهران نیز حضور داشتند.

ابرازهمدردی آل اسحاق با زلزله زدگان
رییس اتاق تهران در این مراسم، سخنانش را با ابراز همدردی با زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی آغاز کرد وازمسئولان خواست تدابیر لازم را برای بهبود شرایط بازماندگان این حادثه اتخاذ کنند. "یحیی آل اسحاق" در ادامه سخنانش، ضمن تبریک روزخبرنگار، اقدام مشترک اتاق تهران و ایران را برای برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران ستود و البته یکی ازمشکلات اساسی کشور را نبود وحدت و همدلی برشمرد. آل اسحاق افزود:«واقعیت این است که وضعیت کشور عادی نیست و یکی از اصلی ترین الزامات مدیریت این شرایط، پرهیز ازانفعال است.» اوبا بیان اینکه «لازمه دوری ازانفعال، همدلی وایجاد نشاط درکشوراست»ادامه داد:«تمهید این الزامات، این امکان را به سیاستگذاران و مجریان می دهد که علاوه بر تشخیص وظایف، نمره قبولی نیز کسب کنند.» رییس اتاق تهران در بخش دیگری ازسخنانش گفت:«بهتراست، دولت و مجلس اعتمادشان را نسبت به بخش خصوصی افزایش دهند.» روی سخن رییس اتاق تهران به مسئولان دولتی و نهاد های متولی مطبوعات نیز بود. او به آنان توصیه کرد که از بخشنامه ای کردن فعالیت مطبوعات خودداری کنند. اوگفت:« درمطبوعات والبته خبرگزاری ها، چهره های قابل اطمینانی وجود دارد که می توانند فضای رسانه ای کشور را مدیریت کرده و اعتمادی دوسویه ایجاد کنند.»

به حاشیه نپردازیم
رییس اتاق ایران اما براین عقیده بود که تنها حسن شرایط ویژه ای که اکنون بر اقتصاد ایران حاکم شده، این است که اقتصاد را از حاشیه به متن آورده است. محمد نهاوندیان گفت:«درچنین شرایطی، کسانی که تمایل داشتند از اهمیت اقتصاد غفلت کنند، دریافته اند که اقتصاد در اولویت نخست قرار دارد.» نهاوندیان همچنین تاکید کرد که « پرداختن به مسایل سیاسی و حاشیه ای نباید رسانه ها را از پرداختن به مباحث اصلی اقتصاد بازدارد و البته مسایل جدی کشور، نباید به تنازع شخصی میان افراد تقلیل یابد.»

او در بخش دیگری از سخنانش گفت:« وقت آن فرا رسیده است به تحلیل ها و گزارش هایی که رسانه ها در سال های اخیر به سیاست های ارزی یا اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها اختصاص داده اند و اغلب به چوب سیاه نمایی رانده شده است، بازگردیم تا معلوم شود، بسیاری از آن ها هشدارهای طبیبانه ای بوده است.»

او افزود:« شایسته نیست که با وجود تجربه 30 ساله در تنظیم بازار، تنظیم بازار مرغ و گوشت به مساله ماه رمضان تبدیل شود.»
رییس اتاق ایران با بیان اینکه« رسانه ها حافظه بلند مدت جامعه هستند» گفت:« نباید اجازه دهیم، حافظه مدیریت کشور کوتاه مدت باشد. بسیاری از مسایل اقتصادی، به دلیل عدم برخورد مناسب در گذشته، همچنان تکرار می شود.» نهاوندیان همچنین در واکنش به درخواست رییس اتاق تهران مبنی بر اتخاذ تدابیری برای یاری رسانی اتاق های بازرگانی به زلزله زدگان گفت:« در اتاق تبریز ستادی به این منظور تشکیل شده است و از جانب اتاق های سراسر کشور و تشکل های اقتصادی نیز کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده است. از سوی دیگر به ابتکار فدراسیون اتومبیل رانی نیز مقرر شد نمایشگاه و مسابقاتی برگزار شود و عواید آن به زلزله زدگان اختصاص یابد.»

ضعف نظام تدبیر
در ادامه این نشست، دبیرکل اتاق تهران، رشته کلام را به دست گرفت تا با تبریک روز خبرنگار، بخش مهمی از موفقیت های اتاق های بازرگانی تهران و ایران را ناشی از همکاری رسانه ها با اتاق های بازرگانی عنوان کند. او البته این نکته را هم به سخنان آل اسحاق و نهاوندیان افزود:« بخش عمده ای از لطماتی که به کشور وارد آمده است، ناشی از ضعف نظام تدبیر است؛ بی تدبیری هایی که برآن پافشاری صورت می گیرد.» او در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که نظام تدبیر کشور به دست جوانان و مدیران موفق سپرده شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =