۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱

ایسنا نوشت:

ششمین نشست مجمع شهری جهان با حضور کارشناسان و تنی چند از مسوولان این حوزه و نمایندگان برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد افتتاح شد.
 

 

ششمین نشست مجمع شهری جهان با موضوع « آینده شهری‌» به همت برنامه اسکان بشر ملل متحد (UN HABITAT) و با حضور حدود 10 هزار نفر از کارشناسان، شهرداران، نمایندگان دولتی، سازمانهای مردم‌نهاد، سفرا و دیپلمات‌ها و متخصصان و دانشگاهیان از 173 کشور جهان در ناپل ایتالیا گشایش یافت.
افتتاح این اجلاس که تحت شدیدترین تدابیر امنیتی و با حضور نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی در شهر ناپل در حال برگزاری است، با راهپیمایی نمایندگانی از شرکت‌کنندگان که شعار می‌دادند اتحاد و دوستی کشورها برای رسیدن به توسعه پایدار ضروری است آغاز شد.
در این اجلاس 134 رویداد شهری از قاره‌های جهان رقم می‌خورد که 11 رویداد آن متعلق به کشورهای آسیایی است.
بر اساس اطلاعات سازمان ملل در این اجلاس که تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت هیات‌هایی متشکل از 911 نفر از ایتالیا، 249 نفر امریکا، 200 نفر هند، 197 نفر برزیل، 185 نفر فرانسه، 180 نفر کلمبیا، 162 نفر آلمان، 157 نفر چین، 138 نفر انگلیس، 137 نفر کانادا و 126 نفر از سوئد حضور دارند. از جمهوری اسلامی ایران نیز هیاتی متشکل از 200 تن شامل مقامات دولتی، شهرداری تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور دارند.
در ششمین نشست مجمع شهری جهان که در سه سطح وزرا، شهرداران و کارشناسان برگزار می‌شود، موضوعات و جدیدترین دستاوردهای مدیریت شهری به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.
بر اساس آخرین اطلاعات مرکز اطلاع‌رسانی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد تا کنون حضور 50 وزیر، 3 نخست وزیر، 125 شهردار و مقامات 50 آژانس سازمان ملل در این اجلاس قطعی شده است. در عین حال از جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر دکتر قالیباف، شهردار تهران که شب گذشته برای شرکت در این اجلاس وارد ایتالیا شده است ، معاون وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی کارشناسی و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور خواهند یافت.
در آستانه برگزاری این اجلاس فضای شهر ناپل به شدت امنیتی شده است به شکلی که حتی مقامات سازمان ملل به دلیل آنچه مسایل امینتی اعلام می‌کنند از اعلام اسامی شرکت‌کنندگان در این اجلاس حتی به نمایندگان رسانه‌های گروهی خودداری می‌کنند.
این اجلاس را به صورت مستقیم 4 مرکز رسانه‌ای در نایروبی، ایتالیا، ریودوژانیرو و نیویورک علاوه بر جمع قابلی توجهی از خبرنگاران خارجی اعزامی به محل اجلاس پوشش خبری می‌دهند.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =