هزینۀ اقتصادی بلایا و فجایع طبیعی طی 30 سال اخیر بیش از سه برابر شده و به رقم 3.500 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو چاپ پاریس، بانک جهانی و دولت ژاپن روز چهارشنبه با اعلام این مسئله خواهان فعالیت و همیاری دولتها برای مقابله با این وضعیت شدند. جیم یونگ کیم، رییس بانک جهانی دربیانیۀ مشترکی با دولت ژاپن گفته است: ما نیازمند تقویت فرهنگ پیشگیری هستیم. او افزود: هیچ کشوری از خطر بلایای طبیعی در امان نیست و همۀ کشورها می توانند با مشارکت خود آسیب پذیری خود را کاهش دهند.
رییس بانک جهانی در حاشیۀ نشست سالیانۀ بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که در توکیو برگزار می شود، افزود: پیشگیری می تواند بسیار کمتر از اقدامات جبرانی برای خسارات بلایای طبیعی هزینه در بر داشته باشد. گفتنی است در طول 10 سال اخیر بانک جهانی نزدیک به 18 میلیارد دلار صرف فعالیت هایی برای مقابله با بلایای طبیعی و حفظ حیات مردم در بیش از 92 کشور جهان کرده است. امضاء کنندگان بیانیۀ مذکور می افزایند: همۀ کشورها باید برای مقابله با بلایای طبیعی و برنامه هایی که برای پیشگیری تدوین می شود، حضور داشته باشند. به مناسبت برگزاری نشست های مالی حمایتی برای مقابله و پیشگیری از بلایای طبیعی، بانک جهانی و دولت ژاپن طرحی را به نام "گفتگوی سندای" مطرح کردند که قرار است بیانگر طرحها و آموزش های مشترک برای بلایای مختلف طبیعی باشد. سندای در شمال شرقی ژاپن واقع شده و در مارس 2011 شاهد سونامی عظیمی بود که نزدیک به 18.500 نفر کشته و مفقود داشت.


31263

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    5 0
    ایران هم باید تلاش جدی تری برای مقابله با بلایای طبیعی داشته باشه. چقدر از سیل و زلزله خسارت می بینیم ولی باز یادمون میره که حوادث در کمین اند؟