واحد مرکزی خبر نوشت:

آمار مرگ و میر در آمریکا برای نخستین بار از مرز دو میلیون و پانصد هزار نفر در سال 2011 میلادی گذشت که نشان دهنده رشد جمعیت پیر در این کشور است.
به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، افزایش بیش از چهل و پنج هزار نفری نرخ مرگ و میر بیشتر از هر آنچه که در سال 2010 میلادی رخ داد، تعجب آورد نبود.
آمار سالانه مرگ و میر این کشور در ده ها سال گذشته اغلب هم گام با افزایش جمعیت، بیشتر شده است.
گایان سای متخصص آمارگیری مردم از دانشگاه ویرجینیا که درباره روند جمعیت مطالعه می کند، در این باره گفت: مشخص است که هر چه جمعیت پیر افزایش یابد، مرگ و میر نیز بیشتر رخ می دهد، البته این به معنای کاهش سلامتی جمعیت نیست.
قبل از سال 2011 میلادی، بیشترین شمار مرگ و میر، دو میلیون و چهل و هفت هزار نفر و مربوط به سال 2008 میلادی بود.
شمار مرگ و میر هر ساله می تواند تغییر کند که به عوامل متعددی از جمله ابتلاء به امراض گوناگون بستگی دارد.
مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا به تازگی با توجه به بررسی جواز مرگ هایی که سال گذشته صادر شد، گزارشی ارائه کرد.
در این گزارش آمده است: طول عمر برای کودکانی که در سال 2011 میلادی در آمریکا به دنیا آمده اند، تقریبا هفتاد و هشت سال و هشت ماه است.
این رقم برابر با ارقامی است که در سال 2010 میلادی ارائه شده بود و افزایشی در این روند وجود ندارد.
در این گزارش افزوده شده است: زنان مانند آنچه که پیش از این مرسوم بود، بیش از مردان عمر نمی کنند.
فاصله طول عمر بین دو جنس در سال 1979 میلادی هشت سال اعلام شده بود که این زمان در سال 2011 میلادی به پنج سال کاهش یافته است.
مرکز پیشگیری و کنترل امراض آمریکا در گزارش خود آورده است: مرگ و میر بین نوزدان در هر یک هزار نفر، شش و پنج صدم درصد است که نسبت به گذشته تا حدی کاهش یافته است.
در ادامه این گزارش امده است: بیماری های قلبی و سرطان ، همچنان کشنده ترین امراض به شمار می آیند و حدود نیمی از مرگ و میرها به دلیل ابتلاء به آنها رخ می دهد. با وجود این نرخ مرگ و میر مرتبط با این دو بیماری همچنان رو به کاهش است.
در این گزارش آورده شده است: نرخ مرگ و میر مرتبط با سه امراض مهم دیگر از جمله سکته، آلزایمر و بیماری های کلیوی نیز کاهش یافته است.
گزارش می افزاید: آنفولانزا و ذات الریه هشتمین عامل مرگ و میر هستند که جایگزیی امراض کلیوی شده اند.
بیماری هایی از قبیل دیابت، امراض ریوی شدید، کبدی، پولمونیت یا التهاب در شش ها و پارکینوسون نیز بیشترین آمار مرگ و میر آمریکا را به خود اختصاص داده اند.
افزایش مرگ و میر به دلیل ابتلاء به بیماری پولمونیت یکی دیگر از علائم پیری جمعیت است که بیشتر در افراد هفتاد و پنج سال به بالا رخ می دهد.
در بیماری پولمونیت غذا به نای راه یافته و موجب صدمات مرگبار به ریه می شود.
اما این افزایش مرگ و میر همزمان با کاهش زاد و ولد در چند سال اخیر رخ داده است. در سال 2011 میلادی حدود چهار میلیون نوزاد متولد شدند.
بر اساس گزارش های موجود، تولد نوزادان به علاوه ورود مهاجران به آمریکا موجب رشد جمعیتی سالانه دو تا سه میلیون نفر در این کشور شده است.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =