چند سالی هست که دانشگاه رفتن در ایران کار چندان سختی نیست؛ هر ایرانی با مدرک دیپلم می تواند در دانشگاه ادامه تحصیل دهد. اما هنوز هم جوانان ایرانی زیادی برای درس خواندن در مقطع کارشناسی، به دانشگاه های خارج از کشور می روند.

جمعیت دانشجویان ایرانی مقطع کارشناسی دانشگاه های خارجی وقتی به چشم آمد که بحث قطع ارز دولتی آنها مطرح شد.

حسن مسلمی نائینی، مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم می گوید 7 هزار دانش آموز ایرانی فقط در مالزی درس می خوانند. او در گفتگو با خبرآنلاین دلایل مهاجرت تحصیلی ایرانیان از مقطع لیسانس را چنین توضیح داد که می شنوید.

مشروح گفتگوی خبرآنلاین با مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم را که در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها  در غرفه گروه رسانه ای خبر انجام شد، اینجا بخوانید.

4747

کد خبر 257019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    7 10
    دلیلش این است که رشته هایی مانند مهندسی معماری و مکانیک و عمران در ایران غیر قابل دسترس هست برای برخی.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    22 4
    در همین مالزی بیش از 10 دانشگاه برتر با رنکینگ زیر 500 جهانی است. در حالی که در ایران فقط دانشگاه شریف و دانشگاه تهران رتبه زیر 500 جهانی دارند. دانشگاه آزاد تهران مرکز 3000 دنیا است. برای همین میرند مالزی. اونم بدون کنکور و در رشته مورد علاقه خودشان.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    14 5
    خیلی ها هم برای رشته های پزشکی و داروسازی و دندانپزشکی به کشورهای ارمنستان و اکراین و مالزی و .. می روند در حالی که همین دانشگاه های غیر انتفاعی یا بین المللی یا دانشگاه آزاد می توانستند آنقدر ظرفیت سازی کنندکه اینها به راحتی در همین ایران درس بخوانند.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    10 1
    چرا دانشگاه های آموزش الکترونیکی ( اینترنتی) را توسعه نمی دهید؟ حسابداری یا حقوق را خیلی خوب می شود بصورت ویدئو کنفرانس و اینترنتی خواند و آزمایشگاه و چیزی هم ندارند .
  • بدون نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    11 1
    آخر این هم شد سوال؟ فرض کنید که یک دانش آموز در میان 300 هزار نفر، رتبه 10 هزار کنکور شده باشد. این دانشجو نخبه و با استعداد بوده که به چنین رتبه ای دست یافته، ولی با این رتبه در هیچ رشته و دانشگاه درخوری نمیتواند قبول شود. چون ما بیش از 30 سال است دانشگاهی در حد دانشگاه های مادر کشور نساخته ایم ولی جمعیت 3 برابر شده است. مگر اینکه بخواهد پیام نور و دانشگاه آزاد برود که سطح رتبه و کیفیت آن پایین است. برای همین این دانش آموز با توجه به معدل دبیرستان بالایی که دارد قطعا به یکی از دانشگاه های مطرح دنیا در مالزی مراجعه خواهد کرد. به خصوص که هزینه شهریه آن از پردیس دانشگاه تهران در کیش پایین تر است.
  • نگار EU ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    5 0
    دکتری چی؟واسه لیسانس نرن واسه دکتر میرند