۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۲

هفته نامه چلچراغ نوشت:

نیوزویک هفته نامه‌ای آمریکا که به صورت بین‌المللی منتشر می‌شود حالا مشغول خانه‌تکانی اساسی شده است؛ اساسی‌تر از همیشه. دومین هفته‌نامه بزرگ آمریکا در تیراژ و تبلیغات پس از تایم در طول 80 سال انتشارش دچار تغییرات زیادی شده است و بالا پایین زیاد داشته است.
مخاطبان نیوزویک تغییرات این نشریه را هر بار یک انقلاب توصیف کرده‌اند، اما با رو شدن تصمیم و تغییر جدید شوکه شده‌اند. حالا باید دید که چه انقلابی می‌تواند بزرگ‌تر از دیجیتال کردن یک رسانه 80 ساله نوشتاری با آخرین تیراژیک و نیم میلیونی باشد؟
1- 17 فوریه 1933: اولین شماره این نشریه با در کنار هم قرار گرفتن هفت عکس خبری هفته به عنوان جلد توسط توماس جی سی مارتین چاپ شد.
2- 1937: ادغام با نشریه هفتگی تودی و ریاست ملکولم موئیر بر این نیوزویک - آغاز روند گسترش انتشار در سراسر دنیا و افزایش تیراژ.
3- 1961: یکی از بزرگ‌ترین تغییرات نیوزویک با فروخته شدن این هفته‌نامه به کمپانی واشنگتن پست رقم خورد.
4- 2003: ثبت رکورد بی‌نظیر تیراژ جهانی چهار میلیونی و با بیش از 5/2 میلیون نسخه در سراسر آمریکا.
5- 9 می 2005: چاپ گزارشی از شکنجه‌های زندانی گوانتانامو به همراه مستندات غیر قابل انکار. یکی از این مستندات نشان از توهین به قرآن برای شکنجه کردن زندانیان مسلمان داشت. پس از این گزارش خشم مسلمانان برانگیخته شد و در اقصی نقاط کشور‌های مسلمان تظاهراتی برای محکومیت این اتفاق برگزار شد. این تظاهرات تنها در افغانستان 15 کشته بر جای گذاشت.
6 - 2008 و 2009: این دو سال بد‌ترین سال‌های انتشار نشریه‌ای اسطوره‌ای مانند نیوزویک بود. میزان برگشتی‌های این هفته نامه پس از هر بار انتشار بیشتر می‌شد و تیراژ نشریه را در کمتر از دو سال دو و نیم میلیون کاهش داد. همچنین میزان درآمد‌های این هفته‌نامه از بخش تبلیغات 38 درصد افت داشت. این شکست بزرگ منجر به استعفای جان میکام سردبیر این هفته‌نامه و تعدیل نیروی وسیع در این هفته‌نامه شد. در سال 2008 نیوزویک دوباره مورد انتقاد دو سیاستمدار آمریکایی قرار گرفت. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 جان مک کین نامه بلند بالایی به نیوزویک نوشت و از جانبداری این نشریه از باراک اوباما انتقاد کرد. همچنین انتشار عکسی از سارا پالین، که ریاست کنگره را برعهده گرفت، حواشی بسیار را حول این نشریه ایجاد کرد. همه این اتفاقات تلخ این نشریه را دست‌خوش تغییراتی کرد تا با عوض کردن تمرکز نشریه از خبر‌های سیاسی مخاطبان نشریه بازیابی شوند و این موسسه پس از دو سال کابوس، دوباره پیشرفت مالی را تجربه کند.
7- 2 اوت 2010: تلاش‌هی کمپانی واشنگتن پست برای حفظ این نشریه شکست خورد و نیوزویک به حراج گذاشته شد. سیدنی‌ هارمن از افراد سرشناس رسانه‌های شنیداری نیوزویک را خرید.
8 - اکتبر 2010: سیدنی‌ هارمن تصمیم گرفت چاپ و توزیع این نشریه در روسیه متوقف گردد.
9- نوامبر 2010: یک انقلاب بزرگ دیگر در نیوزیک رخ داد و این هفته‌نامه با وب‌سایت اخبار و نظر‌سنجی «دیلی بیست» ادغام شد. پس از این ادغام، تینا براون سردبیر هر دو مطبوعه شد و سیاست‌های این هفته‌نامه را به تمرکز روی تمام حوزه‌های خبری معطوف کرد. ادغام نیوزویک با این وب‌سایت روند آنلاین‌سازی را سرعت بخشید.
10- اکتبر 2012: تینا براون با انتشار یادداشتی از نوستالژی ده‌ ساله مطبوعات نوشتاری یاد کرد و این اتفاق را موهبتی الهی دانست. نکته مهم بند آخر این یادداشت بود که خبر از توقف انتشار نسخه نوشتاری نیوزویک برای همیشه می‌داد. خبری که شاید مخاطبانش آن را به عنوان بزرگ‌ترین انقلاب 80 سال انتشار نیوزویک بدانند. 31 دسامبر 2012 آخرین شماره نوشتاری نیوزویک منتشر خواهد شد و از آن پس این هفته‌نامه، هفته‌نامه‌ای تمام دیجیتال خواهد بود که بعضی از بخش‌های آن رایگان و سایر بخش‌ها با پرداخت هزینه در دسترس خواهد بود.

 

 

30119

 

کد خبر 257120

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین