یکی از هدایایی که در سال نو دریافت کرده اید ممکن است آی پد مینی اپل باشد.

سناریو را اینطور ببینید که فروشگاه اپل شلوغ بوده و می خواهید به کمک یکی از دوستان برنامه های ضروری را روی آی پد مینی خود چک کرده تا کم و کسری نداشته باشد.
کاربرانی که آی پد یا مینی آی پد می خرند بدلیل وجود اپ های (application برنامه یا نرم افزار کاربردی) فراوان گیج می شوند که چه برنامه هایی را روی این دستگاه زیبای آلومینیومی- شیشه ای نصب کنند.
نصب اپ های اضافی منطقی نیست و ما در اینجا سعی می کنیم اپ های ضروری را به شما معرفی می کنیم: (این توصیه ها برای دارندگان سیستم عامل آی او اس است)
 
Image editor
 
نمایشگر شفاف آی پد شما را به هوس می اندازد تا عکسهای گرفته شده را ادیت کنید. پیشنهاد ما Snapseed است که نسخه آندرویدی آن نیز جامع است.
برنامه رایگان بوده و از این لینک می توانید آنرا دانلود کنید.
بالانس رنگها، شفافیت و روشنی عکس،کنتراست و انواع فیلتر از جمله ویژگی های موجود در این اپ است.
البته برنامه Photoshop Touch   را می توانید به قیمت 9.99 دلار بخرید و استفاده کنید.
 
 
Text editor
 
یک اپ ضروری برای سیستم تان روی آی او اس.
iA Witer را می توانید به قیمت 99 سنت از اینجا بخرید. ظاهری ساده که بعد از نوشتن فایلهای خروجی به اچ تی ام ال تبدیل می شوند و می توان آنها را روی سرویس های کلود مانند iCloud  و  Droupbox ارسال کرد.
برنامه پیشرفته تر بخواهید می توانید از Writing Kit  استفاده کنید که 4.99 دلار است.
و اما اپ موسوم به Pages از همه پیشرفته تر بوده و کاملا شبیه ورد مایکروسافت با کلیه امکانات است که به قیمت 9.99 دلار از اینجا بخرید.
 
 
 
Cloud storage
 
 
اپل برای هر دستگاه اکانت رایگان iCloud می دهد که می توانید بوسیله آن فایلهای خود را با سایرابزارهای اپل سینک کرده و در محیط اپل ذخیره کنید تا در هر جای دیگر بتوانید از آن استفاده کنید.
برای سینک کردن و سازگاری فایلها بیرون از محیط اپل پیشنهاد می شود از Dropbox استفاده کنید.
این اپ رایگان بوده و از اینجا می توانید دانلود کنید. این اپ با مک و ویندوز و لینوکس سینک می شود و با برنامه هایی مانند iA Writer نیز کار می کند.
 
 
News
 
با سافاری اپل می توانید اخبار را دنبال کرده و از اپ های رایگان اکونومیست و نیویورک تایمز استفاده کنید.
برای دریافت اخبار مورد نظر با موضوعات مشخص اپ موسوم به Flipboard  را استفاده کنید. شبیه مجله بوده و روی آی پد زیبا و کارآ به نظر می رسد. یافته های خبری روی این برنامه را می توانید به راحتی روی فیس بوک و توئیتر به اشتراک گذارید.
 برنامه Reeder   نیز وجود دارد که قیمت آن 4.99 دلار بوده و با گوگل ریدر سینک می شود و سرویس ارسال مقالات به سایر برنامه ها را نیز دارد.
 
 
 
Messaging
 
اپل مسنجر مخصوص برای ابزاری مانند آی پد و آیفون وسیستم های مک دارد که از طریق iMessage می توان به آن دسترسی پیدا کرد. اپ FaceTime نیز برای چت ویدئویی استفاده می شود. اما این اپ فقط برای چت با کاربران اپلی است و برای چت با کاربران گوگل و ... باید از برنامه دیگری استفاده کرد.
Skype for ipad   نیز هم برای چت صوتی و هم چت تصویری است که به صورت رایگان می توانید از اینجا دریافت کنید و برای چت با کاربران عضو اسکایپ استفاده کنید.
 
اپ موسوم به Verbs IM  تمام سرویس های چت را در خود داشته و به قیمت 99 سنت روی اپل استور برای خرید موجود است. با نصب این برنامه تمام مسنجر ها را روی یک اپ خواهید داشت.
اما به صورت جداگانه اپ هایی مانند  AIM ،  Yahoo   ،   فیس بوک      وجود دارد.
برنامه ای هم که سرویس های چت سایر کشورها را پشتیبانی کند IM+Pro  است که به قیمت 99 سنت می توانید از اینجا دریافت کنید.
 
 
 
Music
 
منهای آی تیونز اپل، در بخش موسیقی اپ های زیادی وجود دارد و از طریق استیریمینگ به موسیقی های زیادی دسترسی داده می شود و با آی تیونز نیز سینک می گردد.
یکی از اپ های برتر در این زمینه Spotify   است که رایگان بوده و از اینجا  دانلود کنید.
کاربران امریکایی با این برنامه علاوه بر موسیقی می توانند به کانال های رادیویی نیز رایگان گوش کنند. می توانید دیتا روی last.fm و فیس بوک را از طریق این اپ به اشتراک گذارید. اگر می خواهدی به صورت آفلاین به آهنگها گوش دهید باید عضو شوید.
برای ساخت موسیقی نیز برنامه معروف گاراژبند اپل نیز مهیا است و نسخه تحت آی او اس را می توانید به قیمت 4.99 دلار از اینجا بخرید که برنامه ای برای ساخت موسیقی، ادیت و کومپوزیت و میکس آهنگ به شمار می رود.
 
 
 
Games
 
دنیای متنوع گیم ها قابل پیشنهاد دادن نیست اما اپی که همگان از آن استفاده می کنند Words with friends HD است که هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی به قیمت 99 سنت دارد. یک نفر را در این محیط پیدا کرده و با هم بازی کلمات انجام دهید.
Letterpress  اپ دیگری است که برای بازی با کلمات مناسب است و از اینجا دانلود کنید.
گیم های دیگری مانند  Incident ،  Plants (99 سنت) و  to Ride  (7 دلار) وجود دارند.
و همچنین اگر دنبال بازی با گرافیک سه بعدی هستید  infinity Blade II   به قیمت 2.99 دلار وجود دارد.
 
 
 
Weather
 
به صورت بومی آی پد برنامه از پیش نصب شده برای هواشناسی ندارد اما برنامه جامع و رایگان برای آی پد از طریقAccuweather for ipad  درست شده تا از نقشه ها و پیش بینی های 15 روزه و سینک شدن با سایر دستگاههای اپلی آن بهره مند شوید. (دانلود کنید)
اگر از این اپ راضی نبودید می توانید به اینجا مراجعه کرده و لیستی از بهترین اپ های هواشناسی را دریافت کنید.
 
 
 
E-reading
 
یکی از دلایل استفاده از تبلت خواندن ومطالعه کردن فایل های eboks از این طریق است. اپ iBooks    که رایگان است یکی از بهترین ها در این زمینه است که می توانید روزنامه ها و مجلات را دانلود کرده و مطالعه کنید. Etext  را نیز از طریق همین برنامه می توانید بوسیه iBookstore با فرمت هایی مانند پی دی اف و ePub دریافت کنید.
برنامه های تحت اپل مانند Nook و  Kindle     نیز وجود دارد آنهم برای کسانی که قبلا با تبلت های نوک و کیندل آمازون کار کرده اند، پیشنهاد می شود.
برای یاد گرفتن و استفاده از کتاب به طور حرفه ای نیز اپ موسوم به Inkling پیشنهاد می شود.(لینک دانلود)
 
 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    عالی عالی عالی بووووووووود