۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳

خسرو خرم

1. در جریان مسابقه ای که به قول مورینیو زمان از حرکت در جهان ایستاده بود و مشتاقان و کارشناسان فوتبال انتظار یک بازی با کیفیت خیلی بالاتر و یا بهتر بگویم می خواستند یا انتظار داشتند که جریان و شکل توسعه فوتبال را درآینده از 2 غول دنیای مربی گری و باشگاهی ببینند، متاسفانه هواداران فوتبال دست پر به رختخواب نرفتند! هر چند در این زمینه فرگوسن و تیمش حداقل قصور را داشتند! انتظار همه عا شقان فوتبال این بود که مورینیوئی مدرن تر و رئالی پیشرفته در در کلیه قسمتهای بازی را ببینند که نشد که نشد. فرگوسن و منچستر می توانند نمره قبولی بگیرند ولی مورینیو و رئال چی؟
آیا گرانترین و خاص ترین مربی دنیا هر چه در چنته داشت رو کرد؟
آیا این همان بازی بود که قرار بود جهت و سمت و سوی فوتبال فردای دنیا را نشان دهد؟
2. فرگوسن بهترین بازیک چند سال اخیر خود و منچستر را روی نیمکت می نشاند، حتما دلایل و توجیهات خاص خود را به عنوان بهترین مربی دنیا (یا جزو 3 مربی برتر) را دارد ولی قبول ندارم این دلایل را وقتی قرار است در توجیه نیمکت نشینی بهترین بازیکن تیمش به کار روند. در فوتبال یک قانون نا نوشته وجود دارد و آن این که مربی باید 11 نفر بهترین بازیکن خود را در ترکیب قرار دهد. رونی یك سال تمام می جنگد برای چنین روزی آنوقت به خاطر آماده نبودن و یا غافلگیر کردن حریف و از همه بدتر توجیهات تاکتیکی در روی نیمکت می نیشیند آه نمی گوید و زمانی هم که به بازی می آید حداکثر تلاش خودش را انجام می‌دهد.
رفتار رونی میتواند یک درس برای فوتبالیستهای وطنی باشد.رفتار حرفه ای، کردار حرفه ای ، تفکر و زندگی حرفه ای نیاز مبرم فوتبال ماست.
3. در دقیقه 56 بازی زمانی که منچستر با شایستگی تمام یك بر هیچ (تعمد دارم بر هیچ و نه صفر) پیش افتاده بود و همه چیز نشان از ناتوانی رئال می‌داد ترک بد سابقه در اخراج بازیکنان انگلیسی کاری را که نباید بکند کرد و نانی را اخراج کرد. Cuneyt Cakir او این کار را در چند مسابقه که تیم های انگلیسی در او بازی کرده بودند انجام داده بود. به فرگوسن توضیح داده بودند که این داور خیلی راحت تر از آن چه فکر می کنید کارت می‌دهد و این کار را در سال 2012 در نیمه نهائی جام باشگاهای اروپا بین بارسلونا و چلسی انحام داد و جان تری را اخراج نمود و یا در نیمه نهائی جام ملتها به 9 بازیکن کارت زرد داد. ساکیر همچنین فینال باشگاهای جهان را سوت زد و به مدافع چلسی گری کهیل کارت قرمز نشان داد. داور ترکی در ادامه اخراج بازیکنان انگلیسی استیون جرارد را در بازی انگلیس و اوکراین زودتر از موقع به رختکن جهت دوش گرفتن فرستاد.
ساکیر تا کنون 12 دربی سخت و پر ریسک ترکیه را با همه حواشی‌اش خوب سوت زده بود ولی با توجه به قضاوت بازی منچستر و رئالش احتمالا در لیست سیاه انگلیسی ها قرار خواهد گرفت.
تصمیمات او در نتیجه بازی تاثیر گذار بود.
4. لوکا مودریچ ناجی رئال و مورینیو
کوتوله 28 ساله کروات(از شهر زادار) در جنوب این کشور که در جوانی قرار بود به هایدوک اسپلیت انتقال پیدا کند ولی مربی آنزمان هایدوک بنام ماریان کواچیچ او را یک بازیکن معمولی خطاب کرد تا اینکه رئیس باشگه رقیب(دینامو زاگرب) زدراوکو مامیچ با زرنگی خاص خودش تواست او را به دینامو منتقل کرده و با ترانسفر چند سال بعد او به تاتنهام هم تیمش را ثروتمند کرد و هم خودش را.
دیشب احتمالا یکی از مهمترین گل‌های دوران بازیگری‌اش را زد، هر چند صادق بود و گفت داور هم به ما کمک کرد ولی ما مطمئنا خودمان به گل می رسیدیم.
تا قبل از بازی دیشب شک و شبهه در موردش زیاد بود که آیا در سطح رئال هست و یا مورینیو و رئال یکی از خریدهای اشتباه خود را که معمولا در شروع هر فصل انجام می دهد امسال قرعه به نام مودریچ خورده است؟
بعضی ها دورتر می روند و می گویند در دنیای فوتبال حتی همین 30 دقیقه بازی عالی هم کافیست تا چند ده میلیون یورو خرج شده بابت او همین الان با بازگشت سرمایه همراه باشد! یعنی 30 دقیقه 30 میلیون یورو؟چه بازی گرانی است این فوتبال و چه صنعت پیچیده ودر عین حال ساده و لذت بخش .

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهين IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    20 19
    عالي بود بخصوص اون تيكه كه نوشته بودين رئال هيچ بود
  • رضا US ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    13 9
    شما معلومه اصلا از فوتبال چیزی نمی دونین اظهار نظر الکی نکنین