تحقیقات نشان می دهد کارمندان بیش از یک سوم از وقت کاری شان را صرف ایمیل های کاری می کنند.(در اینجا بحث روی ایمیل های اداری است نه شخصی)

بر اين اساس موسسه اي فرانسوي Atos نشان مي دهد ارتباطات داخلي اداري تا سال 2014 بر اساس پلتفورم هاي شبكه هاي اجتماعي تغيير شكل مي دهند.
شايد سالها قبل سوئيچ كردن از 1000 ايميل در روز به صفر ايميل رويايي به نظر مي رسيد اما امروزه با استفاده از پلتفورم شبكه هاي اجتماعي نظير فيس بوك مي توان اميد داشت كارمندان بدون اتلاف وقت و ارسال ايميل از طريق محيط هاي جديد تعاملي كارهاي اداري را پيش ببرند.
رابرت شاو مدير پروژه كمپاني فرانسوي Atos  (بعنوان ارائه كننده سرويس ها و خدمات اينترنتي در 42 كشور جهان با 74 هزار نيرو و در آمد سالانه 6.6 ميليارد دلار ) مي گويد در اقدامي بزرگ قصد دارند تا سال 2014 از ارتباطات ايميلي سنتي دست كشيده و محيط فيس بوك را جايگزين دريافت و ارسال انواع ارتباطات بين نيروهاي درون سازماني خود كنند. وي مي گويد سيستمي بنام Bluekiwi‌ دارند كه فقط روي اين سيستم 20 هزار نيرو با هم ارتباطات درون اداري خود را انجام مي دهند.
به گفته وي از زماني كه نيروها از سيستم تعاملي جديد استفاده مي كنند، ايميل ها كنار گذاشته شده است. بر همين اساس است كه كمپاني Atos معتقد است با استفاده از محيط تعاملي جديد مي توان تا 20 درصد بهرهوري سازماني را بالا برد.
موسسه مشاور مك كينزي در امريكا نشان داده كارمندان بيش از 28 درصد از زمان كاري خود را در طول روز صرف نوشتن و مرتب كردن ايميل هاي اداري خود مي كنند.
Atos  تنها كمپاني نيست كه استراتژي ارتباطاتي خود را تغيير مي دهد. كمپاني هايي مانند Lanvin، Deloitte‌ و اينتل نيز برنامه هاي مشابهي تحت عنوان email-free days دارند.
لوئيس سوارز مسوول پياده سازي كسب و كار 2 در آي بي ام از افرادي است كه خود را از مواجه با سيلي از پيام هاي الكترونيكي دور نگه داشته است. وي شكايت كرد از اينكه بايد وقت و هزينه زيادي را صرف كرد تا مردم از ايميل هاي خود جدا شوند. به گفته وي در پروژه سوئيچ كردن كاربر از ايميل معمولي به سوي پروژه هاي نوين كار دشوار به نظر مي رسد.
ديتر كمپف رئيس BITKOM‌ نيز تا حدودي مواضع مشابه دارد ولي مي گويد ارتباطات مردمي از طريق شبكه هاي اجتماعي پيشرفت خوبي داشته است.
با استفاده از پلتفورم هايي مانند فيس بوك و توئيتر كارمندان مي توانند دست از ايميل سنتي كشيده و دست به انتقال اسناد بزنند.(البته نه خود فيس بوك بلكه پلتفروهايي مشابه مد نظر است)
در واقع تغيير رفتار كارمندان از استفاده ار پلنفورم هاي جديد به جاي ارسال و دريافت ايميل سنتي كاري است كه در حالت ايده آل مي توان براي ارتباطات داخلي بين كارمندان در نظر گرفت، اما در مورد زنجيره تامين و ارتباطات خارجي چكار مي توان كرد؟
 
منبع: د ايج
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =