همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری روز گذشته با عنوان "نگاه به آینده" برگزار شد.

رضا الیاسی:  همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری روز گذشته با عنوان "نگاه به آینده" با حضور حبیب‌الله عسگر اولادی دبیرکل و دیگر اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری، برگزار شد.
در این مراسم حبیب‌الله عسگراولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در انتخابات آینده حداقل 3 و حداکثر 5 قطب فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: باید دانست که شیطان همواره در درون تشکیلات‌ها وجود دارد و کسانی که در درون یک تشکل هستند بدانند که شیطان در آنجا هست.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: در حال حاضر که با آهنگ جامعتین بویژه آیت‌الله مهدوی کنی به دنبال ائتلاف هستیم؛ شیطان در جهت متفرق کردن حرکت می‌کند. وقتی ما در 5 قطب در انتخابات می‌خواهیم حضور داشته باشیم مباحثی مثل مناظرات صورت خواهد گرفت و شیطان آنها را به سمت منازعات پیش می‌برد.
وی با بیان اینکه بنده مطلع‌ام که این 3 نامزد جبهه پیروان خدمت رهبری برای اجازه گرفتن نرفته‌اند، گفت: به این دلیل که معتقدند که نباید از امامت امت خرج کرد و باید مردم، علما و مراجع اظهارنظر کنند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان خاطرنشان کرد: در سال 84 نیز احمدی‌نژاد برخلاف همه نامزدها و همه سامانی که در اصولگرایی داشتیم به مطالبات مردم توجه کرد.


بادامچیان مطرح کرد: تمرکز اصلاح طلبان و جریان انحرافی برای شوراها
همچنین اسدالله بادامچیان رئیس ستاد انتخابات شوراهای اسلامی با بیان اینکه اصلاح طلبان و جریانات انحرافی به شدت مشغول کارند و پولشان و قدرتشان و وقتشان بیشتر از ما است، گفت: در مسئله تبلیغات باید بگویم که ما پول زیاد نداریم و اصلا پول کم هم نداریم و به اجبار گفتیم که نمک در آش است، از این رو باید به سمت محتوا و شکل در تبلیغات پیش برویم. باید فعالتر باشیم و باید از فرصت هشت هفته‌ای که پس از آغاز سال جدید در اختیار ما است نهایت استفاده را داشته باشیم.
رئیس ستاد انتخابات شوراها تصریح کرد: فهرست مورد نظر در جبهه پیروان درباره انتخابات شوراها اخذ شده و این فهرست در اختیار همه تشکل‌های عضو جبهه و همراه قرار داده شده است.
بادامچیان ادامه داد: تصمیمات بر این است که در تهران به یک فهرست واحد برسیم که از همه نیروهای اصولگرا با همه سلایق در آن حضور داشته باشند.

متکی: دولت در معرفی کاندیدا مدیریت چندوجهی دارد
منوچهر متکی نامزد احتمالی ریاست جمهوری یازدهم درباره احتمال رد صلاحیت مشایی و گزینه دولت برای انتخابات تصریح کرد: بنده در این زمینه اطلاع خاصی ندارم. اما روند حرکت این دولت و آقای احمدی نژاد نشان‌دهنده این است که سعی می‌کنند مدیریت چند وجهی در این زمینه داشته باشند، از این رو باید ببینیم پیشرفت مسائل چه فردی را معرفی خواهند کرد.
متکی در خصوص احتمال کناره‌گیری خود از انتخابات و یا احتمال ائتلافش گفت: ائتلاف موضوع بسیار مهمی هم در جریان‌های همدل و همراه و هم در بین مردم و خصوصاً اقشار پیشگام جامعه و نخبگان مطرح است که بنده معتقدم چگونگی مدیریت ائتلاف نیز مهم است، از این رو ما ضمن اینکه به اصل همگرایی و رسیدن به نامزد واحد اعتقاد داریم، در عین حال معتقدیم ائتلاف یک پروسه است که باید از واقعیت‌ها عبور کرد و یکی از واقعیت‌ها این است که در این عرصه باید مدتی صبر کرد تا ببینیم وضعیت نامزدها در ذهن جامعه و افکار عمومی چگونه است.


وی افزود: ممکن است در اردیبهشت ماه و تا نیمه آن کسانی که به این نتیجه برسند که باید عرصه را واگذار کنند تا کاندیدهایی که از موقعیت بهتری برخوردار هستند کنار بکشند.

 


حبیبی: با «محوریت جامعتین» احتمال رسیدن اصولگرایان به «نامزد واحد» بیشتر است
بر اساس این گزارش محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در این همایش با تاکید بر اینکه اصلاح طلبانی که ولایت فقیه و قانون اساسی را قبول دارند هیچ اشکالی ندارد که با هم رقابت کنند، افزود: چنین رقابتی به نفع مجموعه انقلاب است؛ قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی به حدی که نباید هراسی از تضارب فکری وجود داشته باشد، البته بین تضارب و توطئه نیز مرز بندی وجود دارد، در واقع بین کسانی که دروغ و تهمت می‌زنند با عده‌ای که قواعد تضارب را رعایت می‌کنند تفاوت اساسی وجود دارد.

وی به نامزدهای ریاست جمهوری که به صورت مستقل وارد صحنه انتخابات می‌شوند اشاره و تصریح کرد: جریان انحرافی اصلاح طلبان و مستقلین در مقابل جریان اصولگرایی هستند از این رو شرط عقل این است که اصولگرایان با نامزد واحد به میدان بیایند و اگر متشتت آمدیم طبیعی است که ما ضرر می‌کنیم.
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان اضافه کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری به طرف یک ائتلاف بزرگ درحال حرکت است که دارای دایره وسیعی است و همه اصولگرایان واقعی در آن جای دارد؛ ما از ورود آنها به این دایره استقبال می‌کنیم تا براساس آن با رقبا با قدرت بیشتری به رقابت پرداخته شود.


دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه معتقدیم این ائتلاف بزرگ اصولگرایی با محوریت روحانیت می‌تواند کارساز باشد گفت: روحانیت به طور مشخص جامعتین هستند و اگر این دایره با محوریت روحانیت وسط میدان باشد برای رسیدن به یک نامزد واحد احتمال بیشتری وجود دارد.


باهنر: باعث پیروزی رقیب شوم، کنار می‌کشم
همچنین محمدرضا باهنر نامزد ریاست جمهوری جبهه پیروان گفت: در سال 84 کاندیدای ما علی لاریجانی بود و بنده هم رئیس ستاد انتخاباتی آقای لاریجانی بودم که انتخابات به مرحله دوم کشید و جبهه پیروان خط امام و رهبری بیانیه داد و حمایت خاصی از آقای احمدی نژاد نکرد.
نایب رئیس دوم مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در انتخابات سال 88 هم یواش سرمان را پایین انداختیم و به آقای احمدی‌نژاد رای ندادیم و بنده به آقای محسن رضایی رای دادم ، البته می دانستن که رای نمی‌آورد اما گفتم حالا به محسن رضایی رای بدهم و رأیم حرام نشود.
نماینده تهران در مجلس همچنین با بیان اینکه آقای احمدی‌نژاد از سرمایه اصولگرایان هزینه کرد، گفت: یکی از مشخصه‌های بارز آقای احمدی نژاد این بود که به هیچ وجه خرد جمعی را قبول نداشت، نه خرد جمعی اصولگرایان بلکه حتی اگر مشاورانش هم نظری خلاف نظر او می‌دادند، به راحتی آنان را برکنار می‌کرد.


آل‌اسحاق: دغدغه اصلی داخلی ما حوزه اقتصاد و معیشت مردم است
یحیی آل‌اسحاق نامزد جبهه پیروان در انتخابات ریاست جمهوری مبنای اقتصاد دولت نهم و دهم را اقتصاد توزیعی دانست و یادآور شد: بر همین اساس ما شاهد هستیم که نقدینگی در حال حاضر 4 برابر شده از این رو کسی که می‌خواهد دولت بعدی را در دست بگیرد باید در ساختار اقتصادی کشور بازنگری کند. چرا که اگر این روند ادامه‌دار شود هر دولتی که روی کار آید نمی‌تواند بیش از 10 درصد تغییر ایجاد کند.
وی افزود: اگر مسائل اقتصادی حل و فصل نشود، ممکن است با چرخش به مشکلات اجتماعی تبدیل شود از این رو باید به آن رسیدگی کرد و این کار شدنی است چرا که ما در زمان جنگ توانستیم تورم 40 درصدی را کنترل کنیم.


چهار سناریو جبهه پیروان برای انتخابات ریاست جمهوری
محسن کوهکن رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری جبهه پیروان با تاکید بر اینکه در این دوره از انتخابات، انتخاب گزینه به مرحله آخر موکول شده است، ادامه داد: جبهه پیروان 4 سناریو را برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته است.
رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری جبهه پیروان بر همین اساس افزود: در سناریوی اول قرار است ما به یک گزینه واحد از داخل تشکیلات جبهه برسیم و اگر این امر صورت نگیرد، سناریوی دوم مبنی بر اجماع با سلایق اصولگرایی اجرا می‌شود و در حالت سوم نیز سناریوی ائتلاف محقق می‌شود که در این صورت ممکن است بخشی از این نظرات تأمین شود که در این صورت فرایند خدمت بالا می‌رود و فرد هم باید قبل از رأی آوری چنین اعتقادی داشته باشد و نگوید که من به جای سردار فقط سرباز صفر می‌خواهم؛ اگر این به سناریو محقق نشود، ما به خاطر مراعات مصالح کلی نظام و توجه به برنامه‌های دشمن، سناریوی چهارم را که مبتنی بر عدم ورود به منازعه است را اجرا می‌کنیم.
گفتنی است جبهه پیروان خط امام و رهبری در بیانیه پایانی خود اعلام کرد که این جبهه فعالیت حزبی و گروهی را هدف نمی‌داند بلکه وسیله‌ای برای تسریع در رسیدن به اهداف نظام اسلامی می‌داند.


/29295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =