۰ نفر
۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱

نمایشگاه و کنفرانس فناوری های مربوط به جی پی یو در سان فرانسیسکو از 24 مارس آغاز بکار کرده و تا 27 مارس ادامه خواهد داشت.

{GPU واحد پردازش گرافیکی، پردازشگری است که به کارت گرافیکی الحاق شده است تا عملیات ممیز شناور و اعمال مشابه با آن را انجام دهد.}
همانطور که می دانید بعد از گرافیک کارتهای سری جی فورس 600 ، انویدیا سری 700 را تحت نام Maxwell مکسول راهی بازار کرد.
انویدیا با توجه به نقشه جدید راه خود، مکسول را نه در سال 2013، بلکه در سال 2014 عرضه خواهد کرد.
اما سری AMD Radeon HD8000 در فصل سوم 2013 عرضه می شود.
مکسول شبیه گرافیک AMD APU در کنسول پلی استیشن چهار، به صورت ویرچوآل مموری عرضه خواهد شد.
نکته دوم قابل بحث، روند کند رشد رم DDR به نسبت مموری های موسوم به GDDR است. انویدیا از فناوری کوداCUDA در فضای متحد آدرس دهی خود استفاده می کند. هم هسته گرافیکی و هم هسته محاسباتی از RAM استفاده می کنند که امتیاز خاصی روی گرافیک پی سی ایجاد نمی کند. فیچر موسوم به VOLTA در مکسول ، که DRAM را در بسته های جی پی یو روی هم پشته می کند و کش L1 وL2 و L3بوجود می آورد. قرار است اینتل فناوری شبیه به این را در تراشه های خود موسوم به هاسول بکار ببرد.(فقط برخی لپ تاپ ها با پرفورمنس خیلی بالا، گرافیک DRAM دارند)
تاخیر پایین و پهنای باند بسیار بالا از ویژگی های آن است.انویدیا روی پهنای باند 1 ترابایت در ثانیه کار کرده که سه برابر بیشتر از نمونه مشابه در AMD RADEON 7970  جی تی ایکس تایتان است.(از لحاظ تئوریک روی آنها 288 گیگ تعریف شده است.)
گفتنی است فناوری ولتا تا 2016 قابل دسترسی نیست.
باید در مورد تراشه گرافیکی تگرا نیز صحبت کرد. در نمایشگاه CES لاس وگاس در مورد تگرا 4 صحبت شد که در خود فناوری LTE را جا داده است. اینک باید انویدیا در مورد تگرا 5 و 6 با نامهای Logan  وParker صحبت کند. متحد شدن هسته های جی پی یو در لوگان تعریف شده است.تگرا 4 جمعه 72 هسته دارد که با ترکیب هسته های فرعی وکتور و شیدر تعریف شده و در مجموع کودا را تشکیل می دهند. تراشه پارکر در سال 2015 خواهد آمد (با نام دنور سی پی یو) که بر اساس آرشیتکت ARM خواهد بود که به آن ARM Cortex می گویند. این معماری شبیه معماری هسته Swift اپل در پردازنده A6 است.
روی دنور، جی پی یوی مکسول سوار می شود و ترانزیستور FinFET کمتر از 22 نانومتری سه بعدی با قابلیت 64 بعدی خواهد بود.
واحد پردازش گرافیکی Graphics processing unit یا به اختصار GPU ابزاری اختصاصی برای رندر کردن گرافیکی (به طور طبیعی به نظر رسیدن تصویر) در کامپیوترهای شخصی، ایستگاه‌های کاری، و یا در کنسولهای بازی است. این واحد گاهی اوقات واحد پردازندهٔ بصری یا VPUنیز نامیده می‌شود. ویژگی‌های واحدهای پردازش مرکزی جدید برای پردازش و ارائه دادن کارهای دیداری (گرافیکی)، آن‌ها را بسیار کارآمدتر از واحدهای پردازندهٔ مرکزی یا CPUدر پردازش الگوریتم‌های پیجید کرده است. یک GPU معمولاً بر روی کارتهای گرافیکی قرارمی گیرد، اگرچه کارتهای گرافیکی غیر حرفه‌ای مستقیماً بر روی بُرد مادر (OnBorad) قرار می‌گیرند.
 GPU ابزاری است شامل تعدادی عملگر ابتدایی گرافیکی، که باعث می‌شود نسبت به CPU در خلق تصاویر بر صفحه نمایشگر بسیار سریعتر عمل کنند. رایج ‌ترین عملگرها برای گرافیک دو بعدی کامپیوترها شامل عملگر بیت بلیت است که معمولاً در سخت‌افزارهای مخصوص یک "Biltter" نامیده می‌شود. این عملگرها برای کشیدن مستطیل، مثلث، دایره و قوس بکار می‌روند. پردازنده‌های گرافیکی جدید، پردازش گرافیک سه بعدی را نیز در رایانه‌ها انجام می‌دهند.
 
 
منبع: جی پی یو
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    0 0
    ما كه حيزي نفهميديم