ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی یک ردیف در لایحه بودجه برای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران، ابراز امیدواری کرد که پیش از پایان رسیدگی به لایحه بودجه، دراین باره تجدیدنظر شود.

رسول خضری اظهار کرد: ‌با توجه به اینکه دولت، لایحه بودجه را پیش از انتزاع دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران به مجلس تقدیم کرده بود یک ردیف مستقل برای این دو دانشگاه در نظر گرفته بود، اگرچه بعد از آن دولت در نامه‌ای به کمیسیون بهداشت از آنها خواسته بود ردیف جدیدی برای دانشگاه علوم پزشکی ایران دیده شود.

وی اضافه کرد: ‌در کمیسیون تلفیق پیشنهادی مطرح شد که بیش از 300 میلیارد تومان به صورت جداگانه برای احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران پیش‌بینی شود، اما بیش از نصف اعضای کمیسیون تلفیق مخالف پیش‌بینی ردیف جداگانه بودند و به نظر می‌رسد اختلاف نظر اعضای کمیسیون بهداشت باعث شد تا این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه برای احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران باید بیش از 200 تا 300 میلیارد تومان ردیف دیده شود، گفت: البته یک تعداد اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران موافق این انتزاع هستند اما دانشجویان ترجیح می‌دهند زیر برند دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل کنند، به ویژه اینکه رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم ارتقا یافته است.

خضری تاکید کرد:‌ اگر قرار باشد دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران به صورت مستقل فعالیت کنند در واقع این احیای یک دانشگاه جدید است و باید ردیف جداگانه‌ای برای آن دیده شود مگر اینکه این دو دانشگاه مجددا در یکدیگر ادغام شوند که در این صورت یک ردیف مستقل برای آنها کفایت می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در صحن علنی مجلس درباره اختصاص ردیف مستقل برای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران در نظر گرفته شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    18 8
    تو این وضعیت اقتصادی که همه گرفتارش هستند 300 میلیارد تومن!!! تو را به خدا ول کنید. اصلا دیگر نمی خواهد خبرش را هم بزنید. هر گاری دوست دارند بکنند.
  • از كاركنان دانشگاه علوم پزشكي ايران IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    40 14
    از همكاري همه اعضا كمسيون بهداشت و درمان نهاين سپاسگزاري را داريم اميدواريم هر چه زودتر دو دانشگاه مادر بتوانند مستقل از يكديگر كارشان را انجام بدهند .
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    16 14
    انشا الله ردیف جداگانه برای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران در نظر گرفته شود.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    13 11
    تيتر شما كمي غلط انداز است. در واقع بخش زيادي از اين 300 ميليارد هم اكنون در دو دانشكاه تهران و شهيد بهشتي هزينه مي شود كه با احياي دانشگاه ايران فقط محل خرج كردن آن تغيير كرده است.
  • همکار دانشگاه ایران IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    2 4
    از جناب آقای دکتر اعتمادیان و همکارانشان که در این مسیر زحمت کشیده اند بی نهایت سپاسگزاریم .
  • الف A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    3 2
    300 میلیارد تومان ؟؟؟؟؟؟!!!!!!! الان می فهمیم که چرا عده ای قلیل به دنبال این انفصال بودند.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    18 7
    با سلام من همه نظرات را خواندم و شدیدا هم مخالف انفصال هستم.و اصلا غیر منطقی نیستم چون خودم کاملا درگیر این جدایی بودم و شاهد بهم ریختگی کلی پرسنل.دانشجوها.زمان.پول.وخیلی چیزهای دیگر هستم.ولی فقط 1 سوال از مراجع بالادست دارم مگر ادغام این 2 دانشگاه جز اینکه برای صرفه جویی در خیلی از هزینه ها شده بود؟مگر نه اینکه پرسنل و دانشجوها از شرایط بعد از ادغام از همه جهت راضی بودند؟مگر نه اینکه همه چیز تا زه به یک شرایط ثابتی رسیده بود؟و مهم تر از همه اینکه در اخرین لحظات این دولت مگر میشود اینطور فوری بدون گرفتن نظر دیوان عدالت اداری.و بدون تخصیص بودجه در این اوضاع همچین تصمیم مهم و 1شبه ای را گرفت؟جواب اینها فقط یک چیز است :تهییییییه مییییییییییییز برای مدیران متمول بی میز شده دانشگاه منحله ایران
  • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    3 0
    لطفا خبر آنلاین نامه دوم دیوان محاسبات به وزیر بهداشت را هم منتشر کند