ایسنا نوشت:

معاون فنی مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت چگونگی ثبت‌نام مردم و پزشکان را در برنامه پزشک خانواده تهران اعلام و تشریح کرد.

دکتر سیدرضا مظهری در نشست خبری که روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت درباره برنامه پزشک خانواده تهران در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: سامانه برنامه پزشک خانواده چند سالی است که ایجاد شده و بر اساس نظرات سازمان‌های بیمه‌گر اصلاحات لازم بر روی آن صورت گرفته است. هم اکنون 460 سامانه به هم پیوسته در کشور فعالند و پرداخت‌های پزشکان خانواده استان‌های فارس و مازندران با استفاده از اطلاعات این سامانه صورت می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون اطلاعات مربوط به 31 میلیون و 928 هزار و 188 نفر از ایرانیان توسط ارائه‌دهندگان خدمات به این سامانه وارد شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه از حدود یک سال گذشته سرعت بیشتری گرفته است، ادامه داد: تاکنون 9 میلیون و 403 هزار و 703 نفر ، پزشک خانواده خود را در این سامانه انتخاب کرده‌اند.

معاون فنی مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت اولین اقدام پس از انتخاب پزشک خانواده را انجام ویزیت پایه عنوان کرد و گفت: ویزیت پایه یک اقدام درمانی نیست، چرا که تمام مردم اعم از بیمار و سالم باید تحت انجام ویزیت پایه کامل قرار گیرند و بر اساس آن شناسنامه سلامت برای افراد پر می‌شود.

وی با بیان اینکه ویزیت پایه در هفت سرفصل باید انجام شود، افزود: تاکنون ویزیت پایه برای 500 هزار نفر در کشور انجام شده است و طی آن 21 میلیون دیتای اطلاعاتی مربوط به سلامت افراد وارد سامانه شده است.

مظهری افزود: تاکنون بیش از 54 هزار پزشک عمومی با ارائه مدارک و اسناد برای اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند که 2744 نفر از آنها مربوط به شهر تهران است.

وی درباره چگونگی ثبت‌نام مردم در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در تهران، گفت: مطب‌ها و مراکز مجری پزشک خانواده با نصب تابلو یا پارچه نوشته بر سر در مطب یا پایگاه مجری پزشک خانواده، برای ثبت‌نام از جمعیت مورد نظر اعلام آمادگی می‌کنند. همچنین اطلاع‌رسانی در زمینه اینکه چه مراکزی مشمول ارائه خدمات پزشک خانواده هستند را از طریق سایت www.1590.ir خواهیم داشت. پزشکان عمومی نیز می‌توانند با مراجعه به همین سایت در برنامه پزشک خانواده ثبت‌نام کنند.

در ادامه مهندس میردامادی که پیش از این طراحی سامانه هدفمندی یارانه‌ها را بر عهده داشت، درباره تدابیر اتخاذ شده برای طراحی سامانه پزشک خانواده تهران نیز گفت: قرار نیست معجزه‌ای اتفاق افتد، تنها می‌خواهیم پول مردم به راحتی در اختیار آنها قرار گیرد. نباید مردم معطل اقدامات ادارات بمانند. این موضوع کار سختی نخواهد بود، فرمول آن هم سخت نیست‌.

وی افزود: در این زمینه تنها شماره حساب پزشکان را می‌گیریم و حق آنها مستقیما به خودشان پرداخت خواهد شد و پس از حصول نتایج این روش، اقدامات مربوط به پرداختی‌ها به پاراکلینیک‌ها را نیز از طریق این سامانه پیگیری خواهیم کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماهان IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    9 1
    در همه استانهایی که این طرح اجرا شده هم پزشکان هم بیماران ناراضیند. حالا میخواهند در تهران امتحانش کنند. این طرح برای شروع نیاز به بودجه هنگفت و زیر ساخت دارد که متاسفانه مثل خیلی از کارهای دیگر از آخر شروع میکنیم......خد به داد تهرانیها برسد
  • خلیل IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    8 1
    دراین طرح فقط ویزیت پزشک عمومی 8ساعت درروز رایگان شده که به اون بنده خدل هاهم نفری 1850تومن حق الزحمه میدن که درعرض 20ثانیه ویزیت ونوشتن دارو تمام میشه حق دارن بااین حقوق وخرج مطب منشی ومامای تحمیلی به پزشکان آزمابشگاهها که این طرح رودرمازندران قبول نمیکنن و80درصد ازبیماران پول میگیرن رادیولوژی و....همینطور فقط بیمارستان دولتی اگه پزشک ارجاع کنه که به معطلی اش نمیارزه توخود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل
  • علی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    5 15
    چرا تاوان سیستم آموزشی غلط را باید مردم بپردازند ؟ گناه مردم چیه که فله ای دانشجو پذیرفته میشه؟
    • بی نام A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
      3 0
      پزشک زیاد نیس سیستم درمانی غلط شما هم فله ای دانشجو شدی به بقیه توهین نکن
  • rd A1 ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    1 0
    هر کاری می کنند به ضرر بیمارانه ..دارو تو 2 ماه 8 برابر شده و دیگه ما ام اسی ها نمی تونیم داروی بتافرون 1 ملیون و ششصد هزار تومنی رو بخریم ..اونوقت هی طرح میدن ..ما داریم فلج میشیم اقایون هی طرح صادر می کنند ..خدا انشالله به درد ما دچارشون کنه ...
  • بدون نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    این طرح توی استان ما اجرا شد نتیجه هم داد و بعد از دو ماه بساطش جمع شد توی این مدت تو شهری که بالای یک میلیون نفر جمعیت داره فقط دو داروخانه بود که نسخ پزشک خانواده رو پذیرش میکرد حالا شما ببینید که چه برسر اون داروخانه ها می آمد این وسط باز هم مردم هستن که ضربه می خورن
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    2 0
    بیماری که پیش پزشک میره دغدغه اش ویزیت پزشک عمومی نیست دغدغه مردم هزینه آزمایشگاه سونو گرافی رادیو لوژی هزینه داروهای غیر بیمه ای وگرانقیمت است که هیچ کدام این در برنامه پزشک خاتواده گنجانده نشده یا اگر شده بصورت محدود