رویانیان چرا آمد و چرا می رود / چه کسی برای پرسپولیس سناریو نوشته!

این گزارش نگاهی است به پشت پرده تصمیمات و سناریویی که برای پرسپولیس نوشته شده. قصه یک مدیر که از نظر مسئولان دولت ، تاریخ مصرفش تمام شده و باید بی آنکه بازی را به هم بزند ، برود!

فرهاد عشوندی:محمد رویانیان باید از پرسپولیس برود ، این چیزی است که به وزارت ورزش تکلیف شده. گفته اند او نباشد و رویانیان که روز آمدنش به پرسپولیس ، با شعارهای تند هواداران تیم روبرو بود حالا با فشار آنهاست که دولتی ها برای برداشتنش به مشکل خورده اند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ تقریبا 2 ماه مانده تا زمان حضور رویانیان در پرسپولیس دو سال بشود. 2 سال قبل وقتی پرسپولیس با تصمیمات حبیب کاشانی و انتخاب حمید استیلی به جای دایی ، تیم به بحران رفت ، محمد عباسی که تازه از وزارت تعاون به وزارت ورزش تازه تاسیس آمده بود چرخی زد و ناگهان محمد رویانیان را برای پرسپولیس برگزید. فرمانده پیشین راهور که محبوبیتی بالا داشت و بعد از راهور به ستاد سوخت رفته بود ، ناگهان سر از پرسپولیس در آورد. تا چند روز او با انتقادهایی وسیع روبرو بود چون هواداران اعتقاد داشتند پرسپولیس باید سیاست زدایی شود. با این وجود او بعد از چند هفته شرایطی دیگر برای تیمش رقم زد. تحول اقتصادی در تیم ، آمدن دنیزلی و پروژه های اقتصادی کم کم محبوبیت مدیر پرسپولیس را بالا برد. او دو سال متوالی در این تیم بود اما جامی نبرد با این وجود محبوبیتش را حفظ کرد چون خیلی خوب هیجانات هوادارانش را پوشش می داد. او اما روز به روز هرچه دولت به سمت پایانش پیش می رفت ، محبوبیتش در بین دولتی ها کم می شد و لب به انتقاد می گشود. با اوج گرفتن بحث تحقیق و تفحص از ستاد سوخت ، ناگهان دولت او را از این سمت برداشت و حتی گفته شد از فوتبال هم می رود اما این اتفاق به دلیل بازتاب های منفی هواداران نیفتاد. رویانیان ماند تا زمان رسید به یک ماه پایانی دولت. درحالی که دوات جدید مشغول چیدمان کابینه است ، حکم شده تا رویانیان برود. این تصمیم را به وزیر اعلام کرده اند. وزیر این مسئولیت را به رئیس هیات مدیره تیم یعنی فداحسین مالکی سپرد تا او هم قبل از هر چیز به سراغ یکی از دوستان قدیمی اش برود که رابطه ای صمیمی هم با حمید سجادی دارد. حمید سجادی که با لابی های قوی بدنه دولت رابطه ای نزدیک دارد. اصلا همین نزدیکی او با محمدرضا رحیمی و عدم شفافیت در ارتباط او با اسفندیار رحیم مشایی بود که باعث شد وزیر ورزش نشود.
رویانیان چرا آمد و چرا می رود؟
محمد رویانیان را احمدی نژاد برای ورزش می خواست. او یک ویژگی مهم داشت. روابط عمومی خوب و رسانه ای بودن. رویانیان یک ویژگی مهم هم داشت . او یکی از معدود نزدیکان به محمد باقر قالیباف ، شهردار تهران بود که از سوی دولتی ها یارگیری شد. او بعد از رفتن قالیباف در مسئولیتش ماند و به عکس طلایی یا دیگر یاران همیشگی قالیباف از نیروی انتظامی جدا نشد تا دولت برای او اهمیت ویژه ای قائل شود. بر همین اساس هم بود که او بلافاصله با پایان ماموریتش در نیروی انتظامی از سوی دولت یارگیری شد. دبیر ستاد سوخت ، دبیر ستاد دولت الکترونیک ، رئیس کارگروه ساخت واگن های ریلی و بعد هم مدیریت پرسپولیس. او البته برای حضور در ورزش وعده بزرگتری هم گرفته بود. بحث فدراسیون فوتبال . قرار بود برای جانشینی کفاشیان روی او اجماع شود اما ناگهان دور خورد و عباسی با حسین علی قریب برای ان پست به توافق رسید . این شاید شروع شکاف بین او و دولت شد. او بعد از این و در یکساله پایانی دولت در مقاطع مختلفی انتقاداتی را علیه دولت طرح کرد. او در انتخابات فوتبال هم رسما از کفاشیان حمایت کرد و با این کار خود فشار را بر دولت اضافه کرد تا شکست سنگین وزارت در این انتخابات بیشتر به چشم بیاید.
رویانیان که در روزهای شروع همکاری اش با دولت به دلیل انتقادهایش از شهرداری به عنوان بزرگترین چالش پیش روی دولت برای احمدی نژاد و دوستانش جذابیت داشت پس از اینکه با بخشی اثرگذار از نزدیکا به دولت اختلاف پیدا کرد و این اختلافش را علنی کرد ، از چشم هم افتاد. بحث هزینه کرد در ستاد سوخت او پیش آمد و بلافاصله این سمت و چند سمت اجرایی دیگر دولتی اش گرفته شد و بحث عدم تمدید مدیریتش از نیروهای مسلح پیش کشیده شد. دولت بعد از عید رسما دیگر هیچ اقدامی برای نگه داشتن این مدیر نکرد . رویانیان در این باره می گوید:« دو ماه قبل بود که در نامه ای از زحمات من تشکر شد و اعلام شد می توانم به محل ماموریت قبلی خود برگردم. این یعنی پایان کارم در پرسپولیس ولی من بی حکم و بلاتکلیف 2 ماه در پرسپولیس ماندم تا تیم را ببندم. دایی را آوردم ، تیم را بستم و ...
کامبوزیا چطور سر راه پرسپولیس قرار گرفت؟
محمد جعفر کاموبزیا یکی از خاندان سرشناس کامبوزیاست. یکی از 26 فرزند استاد امیر توکل کامبوزیا ؛ یار غارکلنل پسیان که عمری را در تبعید گذراند و سرانجام در 73 سالگی به دست ساواک به شهادت رسید. مردی که نخستین تاریخ شناس مبارز با صهیونیسم از میان روشنفکران ایرانی بود. محمد جعفر که از این خاندان بزرگ کوچ داده شده به زاهدان است ، به سان بسیاری از فرزندان استاد در علم و تحصیل پیشرفتی چشمگیر داشت. او رشته تحصیلاتی اش عمران بود اما شروع فعالیتش ، فعالیت امنیتی بوده و بیش از 8 سال در سمت هایی چون معاونت سیاسی ، امنیتی استان سیستان و بلوچستان خدمت کرده است. او در اوایل دهه 70 برای اولین بار به ورزش وارد می شود. او جای ایرج زهرابی را در هیات فوتبال گیلان می گیرد و در این دوره چالشی بزرگ دارد با تیم سپیدرود رشت که وارد زوال خود می شود. رشت در این سال ها نمایندگانش در لیگ آزادگان را از دست می دهد اما دوره حضور کامبوزیا در فوتبال خیلی طولانی نیست. او به تهران فراخوانده می شود تا معاون عمرانی هاشمی طبا باشد و استارت پروژه های 1377 با حضور او زده می شود . فدراسیون شطرنج جایگاه بعدی این مدیر است. جایی که موفقیت بزرگی دارد. احسان قائم مقامی ، آتوسا پورکاشیان ، شادی پریدر و نسلی از جوانان شطرنج ایران در دوره او رو می شوند و کامبوزیا می تواند به واسطه این توسعه شطرنج کشور تا نایب رئیسه فدراسیون جهانی ارتقاء پیدا کند. او اما در دوره های بعدی کارش را از دست می دهد. کامبوزیا که مدیری اصلاح طلب است و برادرش جعفر ، به عنوان نماینده اصلاح طلب در مجلس ششم از زاهدان انتخاب شده بود با روی کار آمدن موج مدیران اصولگرا با ورزش وداع می کند. او چندی بعد این بار از سوی علی سعیدلو دعوت به کار می شود. کامبوزیا که از دوستان حمید سجادی است ، از سوی او دعوت به کار می شود. به فدراسیون شطرنج بر می گردد اگرچه حضور دوباره او در دو سال گذشته نتوانست آن شور گذشته را برگرداند.
کامبوزیا البته ناگهان در مسیر پرسپولیس قرار می گیرد. شکاف میان رویانیان و دولت کار را به جایی می رساند که تصمیم به حذف او از 3 ماه قبل گرفته شود. البته در این بین رفتارهای رویانیان در مسیر انتخاب مربی هم بی اثر نبود. در جایی که به رغم تاکید وزیر گزینه ای غیر از مایلی کهن تیم را در دست می گیرد. همان زمان دو پیشکسوت سرشناس پرسپولیس یعنی علی پروین و محمود خوردبین با مرد نامرئی دولت حرف می زنند که حاصل این گفت و گو می شود تیکه ای که رویانیان می اندازد:« یک پیشکسوت از دو ماه قبل قول سرپرستی پرسپولیس را از یک مقام عالیرتبه گرفته است.»
کامبوزیا اما بعد از تغییرات در پرسپولیس از سوی سجادی و فداحسین مالکی کاندیدا می شود. او بی شک در دولت آینده به دلیل سوابق نزدیکی خود و خاندان پدری اش ،جایگاهی مستحکم خواهد داشت . پس سجادی و مالکی که هر دو با این مدیر آشنایی داشتند روی این گزینه جمع بندی دارند. وزیر هم حرفی با این ماجرا ندارد . کامبوزیا اما ناگهان با هجمه ای شدید روبرو می شود. موضع رویانیان و واکنش هواداران او را بازی باخت ، باخت می کند تا ناچار به گفت و گویی تند شود. گفت و گویی که شرایط را برایش بدتر می کند.کامبوزیا که می توانست یک مدیر موفق باشد ، به یکباره با شرایط دشواری روبرو می شود . او را این فشار می سوزاند!
معمای پرسپولیس چیست؟
بازی قرار بود این گونه باشد که رویانیان برود اما یکی از اعضای هیات مدیره بماند. او پذیرفته بود بی سر و صدا این تغییر را بپذیرد. رویانیان اما بازی را به هم زد. حمایت هواداران و واکنش های پیشکسوتان حامی او ، بازی وزارت یعنی جایی که از سوی سجادی و مالکی حمایت می شد را به هم ریخت. البته فداحسین مالکی هم وقتی دید وزیر بازی را به زمین آنها انداخته و او این وسط باید هم از سوی دوستانش در فشار باشد و هم هواداران ، سعی کرد بازی را برگرداند و بگوید خود وزارت برای تیم تصمیم بگیرد.
از سوی دیگر جایی بالاتر از وزارت ورزش ترکیب آرای هیات مدیره را به هم ریخت. دعوت از حمید درخشان ، خوردبین و پروین به عنوان سه پرسپولیسی قدیمی و قولی که می گویند به پروین داده شده تا او مسئول مدیریتی تیم شود ، یعنی پلی تیک ویژه از مقامی بالادستی به تیم. 
پرسپولیس درآمدزاست یا زیان ده؟
«بزرگترین ترس وزارت برای برداشتن رویانیان این است که چه کسی می تواند تعهدات او را پرداخت کند. » این جمله را در یکسال گذشته افراد مختلفی درباره پرسپولیس گفته اند. رویانیان از روزی که به تیم آمد بودجه 12 میلیاردی این تیم را تا سالی 30 میلیارد یا حتی بیشتر افزایش داد. تعهدات زیادی برای تیم ایجاد شد که تنها بخشی از ان هزینه های جاری بود. دیونی که به واسطه برنامه های توسعه اقتصادی او ایجاد شدند اگر به بار ننشینند این تیم را این بار ورشکسته می کنند و اگر جواب دهند تیم خودکفا می شود پس رفتن او در این شرایط یک چالش بود. دولت اما در رزوهای پایانی کارش می خواهد تنها او نباشد پس برای همین به گزینه بعدی فکر می کند. اینکه سر تعهدات مالی چه خواهد آمد ، این دیگر پرسشی است که باید از سوی مدیر بعدی و احتمالا دولت بعدی پاسخ داده شود ! پس نه رویانیان و نه دولت خیلی دغدغه ای برای این تغییر ندارند. البته وزارت و هیات مدیره برای اینکه بتوانند برای کاری که در آن شریک بودند اصرار دارند رویانیان همچنان در هیات مدیره بماند اما با اضافه شدن حمید درخشان به ترکیب مدیریتی تیم یعنی به احتمال فراون رویانیان اصلا حق حضور در هیات مدیره عصر شنبه را نخواهد داشت تا ترکیب 5 نفره حفظ شود.  موضع شدید علی پروین علیه وزارت ورزش نشان می دهد که حتی او هم می داند این بازی به کدام سو پیش می رود و چگونه حتی او را ماقبل هواداران قرار می دهد. او به شدت از رویانیان حمایت می کند چون ته بازی را خوانده و خود را در سوی هواداران قرار داده است
این وسط تنها پرسپولیس است که می ماند و به مشکل می خورد . این ترس هواداران برای تیم و حضورهای شان نه برای دفاع از رویانیان که ترسی است که از بحران پیش روی تیم محبوب شان دارند. پروژه ای که می خواستند با روی کار آوردن شایسته در استقلال هم تکرارش کنند اما بازی شان آنجا نتیجه ای نداشت. بازی پیچیده ای که حتی وزارت ورزش هم خیلی در انجامش دخیل نیست. دایی و هواداران پرسپولیس حالا نگران نتیجه جلسه عصر شنبه در وزارت ورزش هستند و این حمایت شان از رویانیان به سان روزی است که از او انتقاد می کردند در بدو ورودش چون می ترسند سیاست زدگی تیم شان را به بریزد. اتفاقی که در عمل هم برای شان افتاد و شاید بهترین روایت از پرسپولیس اینی باشد که علی دایی می گوید:« دوسال زمان و هزینه صرف شد تا از رویانیان یک مدیر ورزشی ساخته شود اما حالا که زمان مناسب برای باردهی اوست ، باید برود چون باز هم این دست های پشت پرده سیاست است که می خواهند تصمیم سازی کنند.»
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رشید IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    آمدن کامبوزیا را به فال نیک می گیریم تا با هزینۀ اصولی نه بی حساب کتاب مدیریتی همچون فلورنتینو پرز در رئال را برایمان به ارمغان بیاورد
    • علی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      آره بهشم میاد کامبوزیا پرز...
    • رامین IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      حتما شما یکی از فامیلاشونی. فقط نگو نه که قلقلکم میاد. یا یه استقلالی هستی؟
    • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      125 7
      بابا در این فوتبالو تخته کنین بره.... باز دم والیبالو بستکتبال گرم (البته اگه اینها رو هم حضرات خرابش نکنن)
    • هوادار به آخر خط رسیده A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      بلایی سرش میاریم تا 3 نسل بعد یادش نره
    • عشق است پرسپوليس با سردر IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      85 27
      كي گفته تو نظر بدي ؟ تو استقلالي هستي نه پرسپوليسي
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    یکی از دلایل مهم برکناری رویانیان دست های پشت ÷رده ای مثل کاظم اولیایی(مدیر عامل سابق استقلال) هستن. هر روز بر علیه سردار مصاحبه کرد. جالبه که خودش تو کارنامه ورزشی دو تا سابقه درخشان داره. یه بار استقلا رو فرستاده دسته سه یک بار پاس رو دسته دو
    • امير تبريز اوغلي IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      خوب چه ربطي با استقلال داره اخه؟سركار تو يك سال 60 ميليارد هزينه گذاشته تو دست دولت.در ضمن تورم تو فوتبال رو 300 درصد كرده.فهميدي يا.........؟ دليل اصليش هم اينه كه از 3 بازي 12 امتياز ميخواد.نميشه خوب
    • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      80 24
      اخه مگه تو دولتی که اومده ازت پول گرفته باشه کدوم 60میلیارد هزینه رو میگی اگه اینجوره استقلال 120تا رو دولت گذاشته دیگه راستی بابت نکونام و رحمتی و جباری چقدری داده بودین؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      74 16
      شما با زد و بند بالایی های استقلالی با داورها برای پنالتی های ندیده و نشده و....خوش باش. قهرمانی با مافیا . استقلالی بدو بیا
  • سعيد EU ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    خيلي خوشحال ميشيم كه همين الان برود
    • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      اگه بشه با این پرچم و این ادبیات بهت گفت هموطن ،، برات متأسفم واقعاً ... دوستان استقلالی ، تراکتوری ، سپاهانی و .... کرکری ها دعواهای فوتبالیمون به کنار . این داستان هر بار به شکلی تو تیمهای محبوب شما هم اتفاق افتاده ، خوب فکر کنید ! رفتار هماهنگ ما میتونه یه حرکت ملی باشه ، دفاع از تیمهای محبوبمون و وادار کردن سیاسیون به احترام گذاشتن به نظراتمون ... این شتریه که در خونه شما هم خوابیده و میخوابه !
    • محمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      71 31
      اس تق لا لی بی شخصیت یه ذره ادب داشته باش بی فرهنگ
    • مهدی A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      48 17
      خبرآنلاین چجوری نظر تو رو گذاشته حتما استقلالی
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    82 22
    تحلیل اشتباهی بود. علی پروین مخالف تغییر در پست مدیریتی است. هر چند با یکه تازی رویانیان هم موافق نیست اما از بین بد و بدتر، مطمئنا بد رو انتخاب خواهد کرد
    • بهنام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      43 7
      اینا که مهم نیست مهم باشگاه پرسپولیسه که داره این وسط نابود میشه ما هم نگران همین هستیم چیزی که تو تحلیل گفته بود ولی وقتی میبینیم کارای رویانیان درست و خوب بودن پس ازین شخص هم حمایت میکنیم مثل دایی و بازیکنان و پیشکسوت ها
  • رسول IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    117 8
    lما هواداران متعصب پرسپولیس سالهاست که خسته ایم و هنوز رنگ ساحل آرامش را ندیده ایم ما از خداوند بزرگ و متعال درخواست داریم کشتی طوفان زده ی پرسپولیس را به ساحل بی سیاست برساند و ما را از این امواج پر از دروغ و فریب کاری نجات بدهد (الهی آمین)
  • مهدی A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    بخدا خسته شدیم از این اوضاع .آخه چرا کسی به فکر هوادارای این تیم نیست .این همه خون دل خوردیم بس نبود ؟ بخدا از غصه پرسپولیس پیر شدیم .
    • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      12 24
      ایهاالناس کی می خواید متوجه بشید که سردمداران از احساسات و هیجانات شما سوءاستفاده می کنن تا به سیاست ورزی شون برسن. شما آقایی که به سی سالگی رسیدی تروخدا به چیزهای جدی زندگی فکر کن . ما زنا خسته شدیم از اینکه می بینیم شوهرمون شصت سالش شده اما هنوز چشمای ضعیفش دنبال یک توپ گرده که توی زمین لابلای پاهای چند نفر جوون می چرخه.
  • پیام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    من فقط مانده ام چرا وقتی وزارت به استقلال پولی نمی داد تا تیم از هم بپاشد ، کسی صدایش در نمی آمد و از این مقاله های سوزناک نمی نوشتید ؟ هر موقع پرسپولیس تیم نور چشمی رسانه ها به مشکل میخورد باند رسانه ای قوی تلویزیونی و مطبوعاتی حمایتشان می کنند اما برای استقلال بنزین روی آتش می ریزند و اوضاع را بدتر می کنند ...
    • کیسه کش IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      81 15
      اینجا چه ربطی به تو داره اومدیییییییی !!!
    • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      58 33
      واسه اینکه استقلال واسه رسانه ها اهمیتی نداره، واسه اینکه پرسپولیس بزرگترین تیم مملکته محبوب ترینه واسه اینکه قهرمانی هاش با جک تری دی و سوت محسن ترکی و . . . نبوده . بازم بگم؟
    • متین IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      48 16
      بدون پول نمیشه تیم داری کرد و بازیکن 5میلیاردی خرید.شما از عقلت استقاده کن متوجه میشی که استقلال پول داره و این پول نداشتن های ظاهری برای فریب مردم و کم کردن فشار رسانه ایه.
    • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      32 16
      تا کور شه هرچی چشمه حسود و بدخواهه!!!!!!!
    • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      39 14
      بازم اومدین تو کارای مردونه نظر دادین
    • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      9 33
      کدوم مرد همونایی که پشت اسطوره تیمشونو خالی کردن. لنگی های عقده ای
  • نوید A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    91 3
    فقط باند بازی و سیاست بازی.شخص اول ورزش دلیل همه این کار هاست.از وقتی این آقا اومد همه فدراسیون ها دست افراد غیر متخصص افتاد.استقلال و پرسپولیس گرفتار تر از گذشته شدن
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    83 21
    آقای عشوندی همین هفته پیش در جلسه ملی پوشان با یک مقام اجرایی عالی رتبه، ایشون از علاقه شان به استقلال پرده برداشت. دیگه همه می دونن دلیل این کارهای آقایان طی 8 سال چیست!
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    50 9
    ممنونم از تحليل بجاي شما
  • احسان A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    46 8
    من نمیدونم چرا این سیاسیون هر ساله کلید میکنن به پرسپولیس؟! اون طرف هر سال ثبات مدیریت و کمک های پشت پرده و ظاهر سازی ولی این طرف سالی 2 بار تغییر مدیرت و بحران ! نمیدونم شاید اینم از عوارض زیادی بزرگ بودن باشه و یا استقلالی بودن شخص اول دولت (طبق گفته خودش) ! خلاصه هر چی بزرگتر و محبوب تر باشی ، تبر بزرگتری واسه زدنت بر میدارن ! آقایون سیاسیون اینو بدونید که بعد انقلاب خیلی ها تلاش کردن هویت این باشگاه (یعنی نام پرسپولیس) رو به پیروزی تغییر بدن ولی نتونستن و در مقابل اراده مردم تسلیم شدن. این بار هم مطمئن باشید فشار عظیم اراده هواداران پرسپولیس ، باز هم جلوی کارهای سخیف سیاسیون رو خواهد گرفت. انشالله...
  • محمد اس اسی♥ IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    19 56
    هر کی یه کار خوب رویانیان رو بگه من بهش جایزه میدم :) این کارای این آقا همش شو بوده وگرنه تلویزیون به چه درد میخوره وقتی ایرانیا نمیتونن ببیننش ؟!
    • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      27 6
      راست میگی مثل شوالیه قلابی!
  • امید IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    20 46
    واقعأ مدیری که میتونه از 3 بازی 12 امتیاز بگیره یک سرمایه ملی برای فوتباله و باید حفظش کرد!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    25 42
    تو فرودگاه هوادارا پارچه نوشته آمورده بودند : ما همه لنگی هستیم سردار لنگی ها بمون . نرو
  • علی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    37 14
    طی این 8سال هر زمان که پرسپولیس خواست جون بگیره یکی مثل مصطفوی یا کامبوزیا رو میندازن به جونش!!
  • حمید از دانمارک DK ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    26 9
    از آقای علی‌ دایی ، به عنوان یک هوادار تیم محبوب پرسپولیس ، عاجزانه تقاضا می‌کنم که با توجه به جایگاه ایشان در فیفا ، مکاتباتی با آقای سیپ بلاتر از طریق وکیل بین‌المللی باشگاه پرسپولیس و وکیل بین‌المللی خودشان داشته باشند ، و به ایشان به عنوان ارجع‌ترین مقام فوتبال در دنیا ، ریز اتفاقات باشگاه پرسپولیس و نحوه بر کناری آقای رویانیان که مورد تائید سی‌ میلیون طرفدار می‌باشد، برای ایشان توضیح داده و اجازه بدهیم یک بار برای همیشه فیفا و شخص آقای بلاتر تکلیف فوتبال ایران و تیم محبوب پرسپولیس را روشن کنند . مطمئن هستم با این کار فوتبال ایران برای همیشه از دست بازی‌های پشت پرده و سیاسی بازی آقایون خلاص خواهد شد . ما طرفداران تیم پرسپولیس خواهان ابقای آقای محمد رویانیان
    • امید IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      12 17
      تو دیگه چه دل خجسته ای داری!!!!! سب بلاتر رویانیان که هنوز میگه ما نایب قهرمان حذفی شدیم رو انتخاب میکنه آخه؟؟؟؟؟؟!!!!! خداااااا مردم از خنده!!!!!!!!!
  • محمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    34 3
    من فکر میکردم تیمای فوتبال ما ورزشی هستن‏ نگو وقتی همه خواب بودیم سیاست وارد ورزش هم شده!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    8 14
    واسه استقلال قریب و واسه پرسپولیس کاشانی بهترین بودن.حیف که زود رفتند تو استقلال فتح الله زاده کارنامه خوبی داره تو پرسپولیس عابدینی
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    19 6
    يكبار هم كه شده بايد جلوي اينا وايساد. بايد همه هواداران جلوي اين قضيه بايستن ما مالكين اصلي پرسپولس از رويانيان حمايت ميكنيم
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    14 1
    زکجا آمده ام آمدنم بهر چه بود؟؟
  • هوادار سرخ A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    20 13
    شما اس تق لال ی ها بهتون یاد ندادند که تو کار بزرگترها دخالت نکنید!!!
  • ali IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    10 16
    این پرسپولیس با این هزینه های میلیاردی که کرده رو فقط خود رویانیان بلده مدیریت کنه چون هرکس دیگه بیاد تو پرسپولیس نمیدونه باید با این هزینه ها چکار کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! فقط خود رویانیان که دستش به اون بالا بالاها میرسه!!!!!!!!!!!!!!!
  • سعيد IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    9 9
    دايي خوب گفت با حكم بنده خدا اومدي با رفتن اون بنده خدا هم ميري
    • پرسپلیسی IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      4 0
      با حکم اون بنده خدا اومده ولی با حکم ما می مونه
  • مهران IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    17 2
    واقعا نمیدونم چرا نمیخوان پرسپولیس قهرمان بشه آخه الان تو این موقعیت حساس وقت این کاراست. خسته شدیم بسه دیگه بابا اصلا همش کشکه
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    3 1
    کسی که به خاطر پرسپولیس و هواداراش حاضر نشد تن به خواسته دولت بده و مایلی کهنو بیاره واقعا ایول داره،سردار خیالت راحت مگه جنازه کامپوتیا به پرسپولیس برسه، خبر شمام مثه اینکه بهت اولتیماتوم دادن که تایید نمیکنی؟واقعا که
  • بی نام SE ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    2 0
    " رويانيان ادامه داد: از رفتار مسئولان تعجب مي‌کنم. برکناري من به نقشه کشي نياز نداشت. با يک امضا آمده بودم و با يک امضا مي‌رفتم. اين پست‌هاي دوزاري نيازي به پيچاندن ندارد." این هامون سردار دیگه ، تیمش شده ٢ زار .
  • بی نام A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    3 9
    امدن رویانیان روشن است بدلیل پرسپولیسی بودن وزیر اختیار انرا بدست همشهری خودش داد و پولهای بی حساب کتابی را در اختیارش گذاشت (نگویید رویانیان کارهای اقتصادی کرده که ادم خنده ا ش میگیره ) و رفتنش هم دلیل مشخصی دارد دولت عوض شده و کلیه وابستگان به دولت فعلی جایی در دولت اینده ندارند از جمله رویانیان . شک ندارم در دولت اینده اینقدر پول در اختیار رویانیان قرار نمیدهند که فوتبال را به پرتگاه ببرند .نمیدانم دوستان پرسپولیسی به چه علت از رویانیان حمایت میکنند شخصی که ادبیات نظامی را وارد فوتبال کرده است اخر گریبانگیر کل فوتبال ما خواهد شد و دودش به چشم شما هم خواهد رفت تلاش همه در اینست که فوتبال را از سیاست و نظامی گری خارج کنند انوقت شما اصرار دارید که در فوتبال نظامیگری حضور داشته باشند
    • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      0 1
      کی از شما نظر خواست؟ نترکی از حسادت!!!!
  • محمد A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    1 3
    یه بازی توی آسیا -----------حسرت پرسپولیسیا
  • رامین شنو IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    1 0
    زنده با پرسپولیس