فروش تبلت و اپ های ویندوز 8، رقابت با گوگل و سرویس هایش و توسعه اعمال نفوذ داده های بزرگ، از اولویتهای کسب و کار مایکروسافت در سال 2014 اعلام شد.

 

در کنفرانس جهانی شرکا در هوستون، که این هفته برگزار شد، مایکروسافت استراتژی بیزینس خود را برای سال مالی 2014 ترسیم کرده و مبتنی بر 8 آیتم تعریف کرد که در جدول زیر می بینید:

.

همان طوری که در جدول می بینید، فروش تبلت و اپ های مبتنی بر ویندوز 8 از اولویت های اصلی تعریف شده است. رقابت با سرویس های گوگل بر اساس توسعه سرویسهای آفیس 365 از دیگر برنامه های مایکروسافت در سال 2014 است.

گسترش ارتباطات شبکه ای- اجتماعی برای بخش های انترپرایز از طریق Yammer، شیر پوینت، CRM و سرویس صوتی موسوم به WinVoice روی اسکایپ و Lync سومین پازل از استراتژی 8 پازله مایکروسافت در سال 2014 خواهد بود.

مصرف زایی کردن (Consumerization) آی تی، چهارمین سناریو در ارتباط با فروش بیشتر در حوزه مدیریت، امنیت، سودمندی و توسعه اپ، تبیین شده است. (مصرف زایی کردن در واقع توسعه فروش یک محصول یا سرویس از جامعه کوچک مصرف کننده به جامعه کاربران بزرگ و حکومتی و دولتی در سطح کلان محسوب می شود.)

پنجمین پازل استراتژیک مایکروسافت در سال 2014، ریشه کن کردن هر آنچه تحت نام ویندوز ایکس پی و محصولات مرتبط با آن (آفیس ایکس پی و اینترنت اکسپلورر قدیمی) و در عوض، جایگزین کردن نسخه های قدیمی با نسخه های جدید است.

ششمین استراتژی مایکروسافت در سال 2014 توسعه سرویس های مجازی سازی Hyper-V، System Center‌ و پلتفورم کلود مایکروسافت Azure ، علیه رقبایی مانند  سرویس وب آمازون (AWS) و Vmware خواهد بود.

هفتمین پازل تحت عنوان ماموریت حیاتی و تحلیل کسب و کار؛ هل دادن سریعتر اسکیو ال سرور مایکروسافت با توسعه BI/big-data ، انبار داده data wearehousing‌ و فرایند نقل و انتقال آنلاین OLTP است.

و در پایان در هشتمین استراتژی و بحث چاره جویی برای کسب و کار، CRM پویا (مدیریت ارتباط با مشتری) و چاره جویی موسوم به Dynamic AX برای بخش های صنعتی مد نظر قرار گرفته است.

به عقیده برخی کارشناسان استراتژی ریشه کنی ویندوز ایکس پی در 8 آوریل 2014 بیش از 10 میلیون پی سی را در جهان تحت تاثیر قرار می دهد. از سوی دیگر 40 هزار مشتری مایکروسافت اخیرا کمتر از 25 هزار دلار برای محصولات مایکروسافت هزینه کرده اند که این زنگ خطر از سوی شرکای مایکروسافت به مدیران ارشد گزارش شده است.

آمار دیگر نشان می دهد 89 درصد از مشتریان مایکروسافت از سرویس های کلود این کمپانی استفاده نمی کنند.(سرویس هایی مانند meaning primarily Office 365, Windows Azure, Windows Intune and Windows CRM)

همچنین در حالی که فقط 30 هزار مشتری به عنوان کلاینت با آبونه سالیانه در سطح کلان خود را به ثبت رسانده اند، 40 هزار مشتری دیگر هیچ رابطه آبونه ای با مایکروسافت ندارند.

در آمد مایکروسافت از طریق LSP‌ها یا Layered_Service_Provider در سال گذشته دوبرابر شده و 11 هزار توافق در سطح انترپرایز از این طریق با مایکروسافت صورت پذیرفته است.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =