سایت تابناک نوشت:

محمدعلی نجفی گزینه پیشنهادی دکتر حسن روحانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در حالی امروز با مخالفت نمایندگان یکی از طیف های مجلس مواجه شد که نجفی به صورت ظریفی اشاره‌ای به ریشه این مخالفت‌ها داشت و آن هم دلیلی نبود جز عدم پذیرش رئیس جمهوری برای بکارگیری گزینه پیشنهادی این طیف در قالب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛ اما این گزینه چه شخصی بود؟
در جریان دومین روز بررسی صلاحیت گزینه‌های معرفی شده برای تصدی 18 وزارتخانه کلیدی کشور، شاهد حجم سنگینی از حملات به گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش بودیم. حملاتی که بخش وسیعی از آنها توسط اشخاص همراه یا نزدیک به یک جریان دخاص صورت پذیرفت که در رقابت‌های درون مجلس و همچنین در جریان رقابت سیاسی برای در اختیار گرفتن قدرت اجرایی کشور شکست خوردند.

علیرضا زاکانی در میان این طیف، شدیدترین حملاتی که برای ریزش رای یک وزیر در مجلسی با این ترکیب و این اقتضائات سیاسی قابل بکارگیری بود، مطرح نمود که در نهایت با دفاع جدی نجفی همراه شد. نجفی اما علاوه بر پاسخگویی به شبهات و اتهامات وسیعی که به ویژه در خصوص حوادث چند سال اخیر به او زده شده بود، به صورت ظریفی به ریشه‌های چنین موضع گیری‌هایی اشاره کرد تا نمایندگان مجلس بیشتر آگاه شوند و اخذ تصمیم نهایی در زمان رای اعتماد برایشان ساده تر باشد.

گزینه کمیسیون آموزش مجلس برای وزارت آموزش و پرورش که بود؟

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ کدام از وزرا به روحانی تحمیل نشدند، گفت: یک ماه پیش آقای زاهدی رییس کمیسیون آموزش مجلس به من گفت نظر کمیسیون این است که یکی از اعضای کمیسیون متبوعش، وزیر آموزش و پرورش شود. من هم عین همین صحبت را به آقای روحانی منتقل کردم اما ایشان در نهایت اصرار داشتند که خود من وزیر باشم. حالا هم که این مسئولیت را پذیرفتم به این امید آمدم که ذخیره‌ای برای آخرتم باشد. من نمی‌خواستم برگردم فقط به خاطر معلم‌ها برگشتم.

اما این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که از سوی کمیسیون مذکور برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش به روحانی معرفی شده بود، چه شخصی بود که روحانی حاضر نشد عنان این امر را به او بسپارد؟ پاسخ تا حدودی سهل و ممتنع است: غلامعلی حداد عادل! این پاسخ از آن جهت سهل است که طبیعتاً چنین از خروجی کمیسیونی با آن ترکیب دور از انتظار نیست که حدادعادل باشد و از آن جهت ممتنع است که باورپذیر نیست حدادعادل مدعی ناکام ریاست مجلس و ریاست جمهوری، به همین اندازه قانع باشد!

به نظر می‌رسد ضروری باشد دکتر حدادعادل که چندی پیش به عنوان «نماد» برایش همایشی تحت عنوان «مرد تقوا و تدبیر» برگزار شد، دوستان و همراهانش و همچنین جریان رسانه‌ای همراهش را به رعایت صفات برشمرده شده برای خود دعوت نماید و چنین نباشد که این سوتعبیر پیش بیاید که چون ایشان گزینه نهایی رئیس دولت یازدهم برای تصدی این مسئولیت نشده‌اند، برخی دوستانشان از جاده انصاف خارج شده اند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روزبه A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    54 7
    یعنی رئیس مجلس بوده بشه وزیر آموزش و پرورش ؟ از پله بالاتر بیاد پله پایین تر ؟
    • آیدا A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      89 3
      از کی تا حالا به جای رئیس جمهور دیگران گزینه ارائه میدن؟؟؟
  • بی نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    115 2
    تا جایی که ما یادمون میاد رییس جمهور گزینه میده. آقایان لطف کنند نظر مردم رو محترم بشمارن و به نجفی رای اعتماد بدن.
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    147 1
    خوب اون موقع اعتدالو چجوری باید ترجمه کرد؟!!!! این بیشتر سهم خواهی میشه از چیزی که هیچ سهمی توش نداشتند.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    160 1
    یه هویی بیایید رییس جمهور را هم تغییر داده و یک رییس جمهور جدید انتخاب کنید! عجبا!!!!!!!!!!!1
  • بی نام EU ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    76 0
    با احترام به حداد عادل ايشان اينكاره نيست . در مورد كارهاي اجرايي اقاي نجفي برتري بسياري به حداد عادل دارد . هر كسي را بهر كاري ساختند. البته من نجفي دانشمند رياضي را به نجفي سياستمدار ترجيح مي دادم.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      24 11
      آقای حداد عادل آدم باسوادیست ولی واقعا اینکاره نیست
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    68 0
    پس بخاطره این بود اینقدددددددددر با اقای نجفی مهربون بودند!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    43 2
    یعنی اگر روحانی این کار رو میکرد همین اول راه ازش بر میگشتیم!
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    63 2
    از تدبیر و مدیریت جناب حداد عادل همین بس که قول شرف از مرتضوی قبول کرد و در مجلس آن افتضاح تاریخی را به بار آورد
  • ali IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    4 67
    حداد خوب گزینه ای بود. حیف شد.....
  • طه A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    35 4
    مردم آقای عادل رو قبول ندارند.نگاهی به مجبوبیت ایشون در نظر سنجی های ریاست جمهوری بیندازید زیر 1درصد بود!! وزیر حداقل باید توان سخنوری داشته باشه ایشون یک جمله رو بدون تپق و من من کردن در طی مناظرات بیان نکردند چه برسه در مواجهه با مشکلات عدیده ی آموزشی! خبرآنلاین لطفا سانسور نکن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    14 2
    این آقای حیدری که معاون آقای نجفی بوده و امروز از ایشان انتقاد میکنه در یکی از جلسات مدیران کل برگشته گفته که ما برای رفع مشکل اقتصادی آموزش و ‍‍پرورش بیایم شتر پرورش بدیم که در جوابش آقای نجفی گفتن کاره ما پرورش انسانه نه شتر تا جایی که خبر دارم که همه مدیران کل زمان ایشون و حتی بعد از اونم ازشون حمایت کردن مدیر کل ایشون در همدان که بعد از اون در زمان آقای مظفر مدیر کل گیلان هم بوده و با ۵ تا کار کرده در مورده آقای نجفی گفتن آموزش و ‍‍پرورش وزیری به شایستگی و توانایی ایشون تا به امروز به خودش ندیده و به قطع یقین قویترین وزیر کابینه آقای نجفی هستن به امید موفقیت دکتر نجفی
    • معلم A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      0 1
      نظر مدیر کل استان فارس که آدم خوبیه و حاضره با دکترنجفی مناظره کنه که چیز دیگریست.
  • دولت آبادی A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    32 1
    خدایی خطر بزرگی از بیخ گوش هممون گذشت . به خصوص فرهنگیان !!!!!!!!!!!!!!
  • یه معلم IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    21 5
    خدانکنه حداد وزیر بشه.
  • معلم 22سال سابقه A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    10 0
    آقای نجفی از اینکه به خاطر ما معلمین برگشتی تا مملکتمون را باهم بسازیم بی نهایت ازتون متشکریم.
  • امید IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    7 0
    معلمان شرکتی طرفداران اصلی دکتر نجفی ...............................
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    2 0
    مردم را نا امید نکنید با انتخاب حداد!!!
  • فرهنگیان PK ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    1 0
    آقای حداد عادل فرد محترمی است اما مناسب وزارت آموزش و پرورش نیست چرا که آموزش و پرورش ما در شرایط حاضر نیازمند فردی جوان و پر انرژی با افکار و نظرات جدید و به روز دارد که بتواند در عصر ایننرنت و ماهواره و موبایل تعامل سازنده و مناسبی با دانش آموزان داشته باشد