با پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، گمانه زنی‌هایی درباره روابط ایران و آمریکا مطرح شد.

سیدصادق روحانی: خیلی‌ها بر این باورند که مشکل تحریم‌های ایران، گره پرونده هسته‌ای و خیلی از مشکلات دیگر سیاست خارجی ایران از جای دیگری آب می خورد و آن رابطه ایران و آمریکا است.

پس از اعلام نام حسن روحانی به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری امیدهای زیادی برای گشایش این بن بست سیاست خارجی ایران به وجود آمد. البته امیدهایی به مراتب واقعی‌تر از آنچه که درباره پیشینیان روحانی به وجود می‌آمد چراکه روحانی از اول اعلام کرده بود که هر حرکتی در سیاست خارجی نیازمند یک اجماع در داخل است و گفته بود که او توانایی اجماع سازی دارد.

امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پادشاه عمان که قرار است آخر هفته به تهران بیاید میانجیگری بین ایران و آمریکا را در دستور کارخود دارد.(ایـــنــجـــا) در همین حال روز گذشته دولت آمریکا اسنادی را منتشر کرد که نشانگر دست داشتن این کشور در کودتا 28 مرداد سال 32 بود. (ایـــنـــجــــا) البته حجت الاسلام حسین سبحانی نیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره انتشار این اسناد تاکید کرد: مشکلات میان ایران و آمریکا به صرف این گونه اقدامات حل و یا کم رنگ نمی شود بلکه آمریکا باید در عرصه عمل و در مجامع بین المللی این موضوع را ثابت کند.(ایــنـــجـــا)

در همین حال امروز مصاحبه‌ای از علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبری انقلاب منتشر شد. آقای ولایتی در این مصاحبه اعلام کرده است که رهبری ایران معتقد است که انجام مذاکرات چند و دوجانبه با کشورهای غربی می‌تواند به پیشرفت‌هایی منجر شود.(ایــنــجــا)

مسئله سفر سلطان قابوس به تهران در نشست خبری امروز سخنگوی وزارت خارجه با خبرنگاران نیز مطرح شد و عراقچی در این​باره گفت: سلطان محترم عمان پس از انتخاب آقای روحانی پیغام داده بود که علاقه‌مند است اولین میهمان خارجی ایشان باشد؛ گرچه نتوانستند به دلیل تلاقی‌ مراسم تحلیف آقای روحانی با عید سعید فطر در این مراسم شرکت کنند، اما یکی از مهم ترین مشاورین خود را به تهران فرستادند.

عراقچی با بیان اینکه سفر هفته آینده سلطان عمان در همین راستا تنظیم شده است، افزود: روابط ایران و عمان، روابط بسیار نزدیک و مبتنی بر منافع و احترام متقابل است؛ ایران و عمان همواره در دو سوی خلیج فارس همکاری‌ های نزدیکی را داشته ‌اند و دولت عمان نیز همواره رویکرد دوستانه‌ای در روابط با ایران نشان داده و در عمل هم این رویکرد را ثابت کرده است.

ذیل همه این اخبار کاربران خبرآنلاین نظرات خود را درباره رابطه ایران و آمریکا ارائه داده‌اند:

کاربران موافق برقراری رابطه با آمریکا

کاربران مخالف برقراری رابطه با آمریکا

*ایران اهل گفت و گو نیست و در حال دور زدن میز مذاکره است. مردانه پشت میز مذاکره با امریکا بنشینیم، باج هم ندهیم. مگر روس ها که با امریکای ها رابطه دارند، در حال باج دادن هستند؟

*سلطان قابوس مورد احترام دوطرف ایران و آمریکاست و اولین بار نیست که برای میانجیگری به تهران می‌آید.ایشان زمان آقای خاتمی هم چندین بار پیغام طرفین را به هم می‌رساندند ولی هیچ مذاکره ای بهتر و راحتر از مذاکره مستقیم نیست.

*در دوره خاتمی، وزیر امور خارجه امریکا، خانم آلبرایت از ایران برای کودتا پوزش خواست، نتیجه چی بود؟ ما باز گفتیم مرگ بر امریکا.

*کجای دنیا، یک طرفه برادری خودشان را ثابت می کنند؟ ما هم قدمی برداریم. یعنی چی بیش از سی سال، با یکی از مهم ترین کشورهای دنیا قهریم؟

*حفظ منافع کشور به معنای این نیست که با یک کشور رابطه نداشته باشیم، بهتر است مسئولان تدبیر و هوشیاری لازم را داشته باشند و با همه دنیا رابطه داشته باشیم. چون  منافع همه کشورها در هم گره خورده. در نهایت امیدواریم معاملاتی که ممکن است اتفاق بیفتد به نفع مردم باشد و نه وجود یک نوع تفکر خاص.

*من سوالم این است که کشورهای عربی حاشیه خلیج همه مسلمانند و با آمریکا هم رابطه خوبی دارند. آیا ضرر کردند؟ این همه امکانات و رفاه دارند. دنیای الان دنیای زور نیست. همه باید با هم و در کنار هم باشند.

*فقط بدانیم ما خدای زمین نیستیم. همه آدم​ها در برابر خداوند برابرند ما هم مسلمانیم و خدا پرست. باید بیشتر این برابری را اثبات کنیم. امریکا یا هر کشور دیگر مذاهب خاص خودشان را دارند و ما اگر به دینمان ایمان داریم باید کاری کنیم که همه ادیان به سوی ما گرایش پیدا کنند، آن هم نه با جنگ وستیز و شعارهای تو خالی بلکه با تعامل و دوستی.

*رابطه با امریکا برای گذر از این وضعیت بحرانی بهترین راه است. دو کشور از قهر ما با امریکا، خوب استفاده می کنند، یکی چین و دیگری روسیه. این ها دوست دارند ما قهر باشیم تا به منافع سیاسی و اقتصادی شان برسند.

*برقراری رابطه بر اساس احترام متقابل و حفظ منافع ملی با تمام کشورها نیاز اساسی هر مملکتی است. چرا در این مورد رفراندوم برگزار نمی شود؟

*اول مذاکره است بعد تغییر رفتار نه اول تغییر رفتار بعد مذاکره، همان اول می​خواهند به آخر خط برسند.

*تا حالا شما یک بار شده بگویید، تسخیر سفارت امریکا کار اشتباهی بوده؟ در جایی که اونا چند بار از دست داشتن در کودتا گفتند و پوزش خواستند.

*علت تحریم این نیست که ما اهل گفت​وگو نیستیم. علت جای دیگر است. زمان خاتمی چرا به ما گفتند محور شرارت؟ می خواهی بگویی صدام و قذافی و مبارک هم اهل گفت​وگو نبودند؟ یا می خواهی ایران را با روسیه مقایسه کنی؟

*بهبود رابطه ایران و امریکا کاملا به ضرر منافع کشورهای عربی خلیج فارس است. درست است که رابطه ما با عمان بهتر از بقیه کشور های خلیج فارس است ولی همه آن‌ها یک سیاست کلی را دنبال می‌کنند و منافعشان کاملا به هم پیوند خورده و مشترک است.

*به نظر سخت می‌آید چون امریکا همان اسراییل است ونظرات اسراییل به امریکا دیکته می شود.

*حالا که اسناد کودتای 28 مرداد منتشر شده حداقل یک عذرخواهی کوچک توسط امریکا شاید باعث شروع آب شدن یخ‌ها بشود.

*ما اگر مرگ بر آمریکا می‌گوییم مرگ به سیاست های آمریکاست نه مردمش. در ضمن بعد از اون عذر خواهی عملکرد وسیاست آمریکا عوض شد؟ ما اگه در زبان می‌گوییم مرگ بر آمریکا آنها در عمل می‌گویند« مرگ بر ایران ».

*دوستان عده ای تصور می کنند با برقراری ارتباط با آمریکا همه چیز درست می شود و مشکلات حل می‌شود ؟ این تصور غلط است. نگاهی به کشورهای دیگر بیاندازید بیشترین عامل نا امنی در منطقه امریکا بوده است. اگر ما با آمریکا ارتباط برقرار کنیم مطمئن باشید امنیت به هم می‌ریزه و دچار یه سری مشکلات می شویم. در کودتای 28 مرداد آمریکا دخالت داشته و در آن زمان پدران ما شاهد یک سری نا امنی از سوی آمریکا بودند و باعث از دست دادن عزیزان مان بودیم.

*آشتی هم بکنیم دیگر دلار هفت تومان نمی​شود.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي EU ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    260 7
    حالا شما بفرمائيد. آيا قراره ارتباطي برقرار بشه؟مثل اينكه خبريه ها!!!!
    • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      59 6
      باید جلوی این قهر قدیمی رو گرفت.
    • msaeid22 A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      3 1
      به نظر من اره ولی با متانت و تدبیر و کمکم
  • بی نام DE ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    بذارید ساده توضیح بدم شاید اون بالاییام متوجه شن.قبول دارید اسرائیل دشمن شماره یک ایرانه؟پس اگه اسرائیل از رابطه ی ایران و امریکا نگران میشه یعنی رابطه ی ایران و آمریکا باعث ناراحتی و شکست بزرگترین دشمن ایران میشه. نه؟ که یعنی پیروزی ایران
  • محمد ابراهیم شهلایی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    294 3
    به نظر من به 5 دلیل باید با امریکا ارتباط برقرار کرده و بیش از روسیه باید به آن توجه شود 1- آزادا سازی مبلغ هنگفت پس انداز ایران در بانک های امریکا 2- کاهش چشم گیر تحریم های اقتصادی و یا حتی کاملا رفع گردد 3- دست یابی به فن آوری های مورد نیاز 4-- ایجاد ارتباط با استراتزی برد - برد در زمینه های اقتصادی و سیاسی 5- توجه بیش از حد امریکا به ایران به علت استراتژیکی ترین کشور دنیا در خاور میانه و حتی ارتباط شرق با غرب
  • ممد IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    متاسفانه تا زمانی که بعضی ها هویتشون رو در دشمنی با آمریکا جستجو میکنن کاری از پیش نمیره.
    • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      13 0
      این که همون شد!
    • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      6 6
      جالب بود
  • milad A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    230 6
    لطفا در این باره نظر سنجی بذارید...البته اگه امکانش هست...!!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    مرگ بر کشوری گفتن به معنای نفرین و مرگ خاستن برای کل مردم ان کشور است چون مردم هیچ کشوری از دولت و حکومتشان جدا نیستند همچنین اتش زدن پرچم کشوری به معنای نفرت و انزجار از کل ان کشور است است لطفا چاپ کنید که همه بدانند
    • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      وقتی من می بینم پرچم کشورم را در جایی می سوزانند، عصبانی می شوم. ما سالهاست که پرچم امریکا را که نماد ملت امریکاست، می سوزانیم یا تصویر آن را، کف خیابان می کشیم و از روی آن رد می شویم، آن هم در مانورهای نظامی. این موارد، خلاف ادب و عرف سیاسی است.
  • ایرانی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    245 6
    آقائی که میگوئید رابطه با آمریکا ناامنی دارد و همه را به هم میریزد . ما میخواهیم سر میز مذاکره بنشینیم و گفتگو کنیم و اگر نتیجه مثبت داد روابط اقتصادی و سیاسی داشته باشیم نه اینکه آمریکا برما حکومت کند . ضمن روابط حسنه با آمریکا باید هوشیاری را مد نظر قرار دهیم . عملی نمودن سیاست خاتمی تحت عنوان گفتگوی تمدنها یک اقدام شجاعانه برای ایران خواهد بود .
    • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      204 4
      نمی شه که براساس سال 57 و وضعیت اون دوره، سیاستمان رو تنظیم کنیم. جهان، تغییر کرده در این سال ها. باید گفتگو کرد و از گفتگو کردن هم نترسید
  • جورج A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    90 8
    اون کسانی که کشوررا تواین شرایط بدتحریم اداره میکنندخود خوب میدانندچی به صلاح مملکته تاحالا که شطرنج خوبی چیدندولی اخویابه داد معیشت مردم برسید حیفن به خدا
    • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      125 4
      اگر خوب می دونستن، امروز نباید یک کشور در دنیا ما رو تحریم می کرد. این نتیجه سهل انگاری در سیاست خارجی است که تحریم شدیم.
  • شهروز A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    232 2
    من معتقدم که ما باید مثل کشور کره جنوبی .چین و ژاپن از امریکا استفاده بکنیم نه مثل کره شمالی که روز به روز در حال پسرفت است بیاییم امریکا را یک گاو شاخدار در نظر بگیریم کشور های امثال ژاپن وچین و کره جنوبی از شیر این گاو استفاده میکنند ولی متاسفانه ما ویا کشور کره ی شمالی شاخ اون رانشانه گرفتیم
  • s.h IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    ما با امریکا باید رابطه برقرار کنیم ولی در ارتباط با امریکا باید با احتیاط جلو برویم چون امریکا نشان داده به دوست و دشمن رحم نمیکند و فقط اسرائیل برای امریکا مهم است اینها را امریکا در 28 مرداد، در لانه جاسوسی که نمونه جدید ان را جاسوس امریکایی جدیدا افشا کرده که امریکا از سفارتخانه های خود به عنوان پایگاه جاسوسی استفاده میکند را دیده و شنیده ایم.
    • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      40 1
      اگر سال 57، به سفارت شوروی هم حمله می کردیم، آنجاها هم اسناد جاسوسی می دیدیم. فکر نکنید فقط در سفارت امریکا این چیزها بوده.
    • ن-ش IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      4 26
      دیگر امریکا با آن دو شاخش ،میخواهد شکم ما را پاره بکند پس شیر پستان این گاو(که حتما هم از کثیفترین شیرهاست)برای ما آنقدر اهمیت نداردبرادر عزیز، ما کره شمالی نیستیم امریکا با نشانه گرفتن انقلاب بر حق ما ،موجودیت ما را نشانه گرفته است دیگر بعد از 34 سال وقایع انقلاب و دنیا و ایران بسیار ساده لوحانه است که ما بگوییم امریکاییها میخواهند با ما آشتی بکنند آشتی کردن آنها یعنی نبودن ما ایرانیها.پس ما اگر میخواهیم باشیم باید دشمن خود را بهتر بشناسیم و بدانیم که چکار باید بکنیم و چگونه بایدعمل بکنیم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    150 6
    من به عنوان یک شهروند ایرانی موافقم برای تنش زدایی و اشتی با ایالات متحده. اصلا در اسلام توصیه شده نباید بیشتر از 2روز قهر کرد حالا ما 30 ساله بنا به شرایط اون موقع قطع رابطه کردیم ولی در شرایط امروز نباید این روند ادامه پیدا کنه به ضرر هر دو کشور هست از ما گفتن از شما نشنیدن!
    • عیسی A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      8 17
      برادر من اینکه گفتن بیش از 2 روز نباید با کسی قهر کرد مربوط میشه به برادر دینی فرد . نه آمریکایی که مثل آب خوردن یک هواپیمای مسافربری بی آزار را با دویست و اندی مسافر توی آبهای کشور خودمون سرنگون میکنه و بعدشم به فرمانده ناوش مدال افتخار میده ضمنا کمک هاش به صدام هم فراموش نمیشه.
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    153 5
    وقتی پیامبر اسلام با کافران و یهودیان گفتگو می کند و حضرت موسی، رو در روی فرعون، سخن می گوید و سخن او را نیز می شنود. وقتی که امام حسین با سپاه حر حرف می زند و دل حر را نرم می کند، چرا گفتگو، آیین ما نباشد؟ آیا پیامبر اسلام و حضرت موسی و امام حسین، از باورهایشان در گفتگو، عقب نشستند؟
  • طاها IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    ادامه:و با دلسوزيهاى بيمورد و اعتراضهاى كودكانه مى گويند جمهورى اسلامى سبب دشمنيها شده است و از چشم غرب و شرق و ايادىشان افتاده است! كه چه خوب است به اين سؤال پاسخ داده شود كه ملتهاى جهان سوم و مسلمانان، و خصوصا ملت ايران، در چه زمانى نزد غربيها و شرقيها احترام و اعتبار داشته اند كه امروز بى اعتبار شده اند! آرى، اگر ملت ايران از همه اصول و موازين اسلامى و انقلابى خود عدول كند و خانه عزت و اعتبار پيامبر و ائمه معصومين - عليهم السلام - را با دستهاى خود ويران نمايد، آن وقت ممكن است جهانخواران او را به عنوان يك ملت ضعيف و فقير و بى فرهنگ به رسميت بشناسند.ادامه دارد...
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    167 3
    اعراب، به ویژه فلسیطنی ها با اسراییل سر میز مذاکره می نشینند. بعد ما با امریکا، که آن را کشوری مشروع می دانیم، گفتگو نمی کنیم.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    164 3
    ما مردم ایران به عقل و شعور خود اعتقاد داریم و می دانیم در دنیای سیاست هیچ دوستی و دشمنی ابدی نیست. به امید ارتباط با م دنیا و آسایش و آرامش و لبخند خانواده ایرانی
  • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    142 3
    اگر 35 سال پیش کسی در جامعه ایرانی از گفتگو با امریکا حرف زده می شد، کسی حرفش را قبول نداشت، اما امروز در همه جا این موضوع طرفداران و مخالفانی دارد. این نشانه می دهد که روز به روز بر طرفداران گفتگو با امریکا اضافه می شود. کافی است به آمار منفی و مثبت مخاطبان، همین سایت خبرآنلاین توجه کنید.
  • طاها IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    19 54
    سلام چرا بقیه پیامم رو نشون ندادین
    • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      28 4
      همون بهتر که نشان ندادند به اندازه کافی صدا و سیما در طول شبانه روز حرفهای امثال شماها را پخش می کند
  • طاها IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    ادامه:و با دلسوزيهاى بيمورد و اعتراضهاى كودكانه مى گويند جمهورى اسلامى سبب دشمنيها شده است و از چشم ادامهغرب و شرق و ايادىشان افتاده است! كه چه خوب است به اين سؤال پاسخ داده شود كه ملتهاى جهان سوم و مسلمانان، و خصوصا ملت ايران، در چه زمانى نزد غربيها و شرقيها احترام و اعتبار داشته اند كه امروز بى اعتبار شده اند!...
  • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    4 59
    مرگ بر آمریکا یعنی آزادگی ,یعنی اسلام خواهی یعنی مبارزه با ظلم وستم وحمایت از مظاوم یعنی روشنفکری یعنی به خاطر ارزان شدن دلار تن به ذلت ندادن یعنی انسانیت یعنی مرام حسین یعنی شیوه علی
    • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      32 2
      ازشما عاجزانه خواهش میکنم ازمعصومین مایه نگذارند
  • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    27 2
    ما با شوروی، ابرقدرت شرق، گفت وگوها داشتیم. حتی برای گورباچف، رهبر ابرقدرت شرق، نامه نوشته شد. حتی به آنجا، هیئتی به ریاست آقای جوادی آملی رفت و حتی سفارت این ابرقدرت در تهران، تعطیل یا تسخیر نشد، این در حالی بود که با شوروی هم خوب نبودیم. خوب نبودن با کشوری، دلیل نمی شود که قطع رابطه کنیم.
  • hosseinh A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    25 1
    بد نبود يه نظرسنجي هم براي كاربران ميذاشتين.
  • جلال جلالی A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    121 2
    کشورهایی مثل روسیه و چین از دشمنی ایران و آمریکا سود زیادی می‌برند در صورتیکه با برقراری ارتباط نیازی به دادن امتیازهای زیاد به این کشورها نیست مثلا به جای اجناس بی کیفیت چینی اجناس و برندهای با کیفیت به بازار وارد میشوند و این باعث رقابت در بازار میشود همچنین شرکتهای معتبر نفتی در ایران سرمایه‌گذاری کرده و باعث بهبود وضعیت اسفناک صنعت نفت میشوند . وضع اقتصادی مردم هم بسیار بهتر میشود الان مثل پنجاه سال پیش نیست که ارتباط با غرب باعث استعمار کشورها شود آن هم کشوری مثل ایران که دارای مردمی آگاه است. البته آمریکا هم به دنبال منافع خودش است ولی قطعا منافعی زیادی هم به ایران میرسد
  • مصطفی NL ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    98 8
    کاش یکی از مسئولین سوال منو جواب بده: چرا اون زمانیکه رییس جمهور ما به رییس جمهور امریکا نامه موشت و پیروزی او رو تبریک گفت ودر عوض اقای اوباما حتی زحمت یه تشکر از دوربین تلویزیون به خودش نداد ،تو مملکت همین تندرو ها یک کلام هیچی نگفتند که ما تحقیر شدیم ........ حالا که خود امریکاییها اینقدر سیگنال یه طرفه دارن میفرستند همه دارن واسه ما حرف عزت میزنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    17 1
    این تحریم سبب شد که ملت ایران، گره مشکلات اقتصادی را در رابطه با امریکا بداند. هیچ کس فکر نمی کرد، امریکا بین کشورهای دیگر، این قدر نفوذ داشته باشد که نگذارد، پول نفت مان را به ما بدهند و نگذارد نفت مان را بخرند. حتی مسئولان هم باور نمی کردند. رحیمی، معاون اول احمدی نژاد گفته بود، ما به فرانسه اخم کنیم، اقتصاد فرانسه نابود می شود. این یکی از بیشمار تصورهای مسئولان ما بود.
  • زارع IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    10 2
    مرحوم بازرگان در جواب سوالی گفته بود امریکادوست وفاداری نیست ولی دشمن خطرناکی است همیشه هم گفته اند ادم حرامزاده رادوبار سلام کنید. مابرای اینکه از شرارتهای انهادرامان باشیم باید باامریکا رابطه متقابل دوستاهن برقرارکنیم .
  • محسن A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    69 2
    تنها راه این مشکل رفراندم هست...قطع رابطه با امریکا و انگلستان یه قانونه که در مجلس اصول گرا تصویب شده....
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    17 0
    وقتی می بينيد که کدام کشورها نگران روابط ما با امريکا هستند پس منافع ملی را ميشود راحت تشخيص داد. چرا به مملکت ، اقتصاد و آيند ضرر می زنيم . تقابل به نفع منافع ملی نيست . ولی هستنند افرادی که منافع شخضی فراوانی دارند....
  • عربلو DE ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    9 2
    فكر كنم مانع اصلي در برقراري ارتباط بين دو كشور از يك طرف وجود اسرائيل براي آمريكا و از سويي لبنان براي ايران مي باشد كه بنا به پاره اي از ملاحظات سياسي و پشت پرده ، ظاهرا ً هيچ كدام از اين دو كشور نميخوان و يا نميتوانند حمايت خود را از اسرائيل و لبنان پس بگيرند ( نميدانيم چرا ؟ ) و دعوا و تنشهاي اصلي و اوليه بين ما و آمريكا بر سر مواضع و حمايتها از اين دو كشوره ، فكر ميكنم در وحله اول بايد يراي هميشه تكليف اين موضوع مشخص و حل گردد ، يقينا ً بقيه موارد با ديپلماسي و رعايت اصل احترام دو طرفه حل خواهد شد ، خط قرمز براي برقراري روابط بين ما و آمريكا ، دو كشور لبنان و اسرائيله
  • باربارا IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    13 0
    قهر کردن مالِ بچه های لجباز و بی ادبه که منطق ندارن و حرف حساب هم حالیشون نیست، و همینطور آدم های ضعیف و بیماره! مگر ما ضعیف و بیماریم؟!!! پس امید دوستی دو کشور بزرگ ایران و آمریکا!
  • رضا A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    12 0
    سایت خارجی باید بر ا ساس منافع ملی باشد یعنی منافع شهروندان ایرانی نه تعصبات و سلایق اقلیتی خاص
  • جوان ایرانی A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    9 0
    داشتن روابطه با هر کشوری که منافع ملت و کشور تامین بشود لازم وضروری است
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    8 0
    ما دچار دو گانه انگاری خیر وشریم ما برای اثبات خیر بودن خودمان نیاز به یک شر داریم ....این رابطه هیچ گاه عادی نمی شود از من به شما نصیحت
  • حسين IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    13 1
    كساني كه مخالف رابطه با آمريكا هستن،بخاطر ترس از منافع شخصيشونه..تا كي يه سري منافع شخصيشون رو به منافع ملي ترجيح ميدن؟
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 8
    ملاك منافع مليه.هروقت تامين بشه ارتباط با هركشوري خوب و وقتي پايمال بشه بده اگر رابطه با امريكا منافع ملي ما رو تامين كنه باهاش موافقم.اما بايد بدونيم هميشه ارزش نيست دكتر مصدق تمام حرمتش رو از ايستادگي براي منافع ملي كشور مقابل انگلستان و امريكا داره
  • من A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    4 2
    ها؟امریکا؟رابطه؟شیب؟
  • بی نام EU ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    12 1
    رابطه با آمريكا؟؟؟ استغفرلله! كفر نگيد، عرش خدا به صدا در مياد. زبونتون رو گاز بگيريد.
  • بی نام EU ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    1 12
    خیر موافق نیستم.آمریکا پاش به هر مملکتی باز شده تو کشور فقط وفقط خون وخونریزی براهه اگه یک لحظه خودتون رو بزارید جای اون کسایی که خانواده شون کشته شدن فکرشو ازسرتون بیرون میکنید.اما بااین حال من مطمنم که رابطه برقرار نمیشه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    11 1
    موافق
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    12 0
    اخه خوب بررسی کنید . روسیه بیشتر به میهن عزیز ما ضربه زده یا آمریکا؟ چین بیشتر به ضرر اقتصاد ما کار کرده یا آمریکا؟ کشور ما را تکه تکه کردند و اقتصادمان را به یغما بردند صدایمان در نمی آید همه اش می گوییم مرگ بر آمریکا. افراط بد است تفریط هم بد است.می توان با آمریکا رابطه داشت و حواسمان را هم جمع کرد تا منافع کشورمان تامین شود. آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا ضربه هایی که از قطع ارتباط با آمریکا خورده ایم را حساب کنید ببینید تا کنون چقدر شده است. مطمئن باشید اگر رابطه می داشتیم اینقدر ضرر نمی کردیم. من هم می گویم مرگ بر آمریکا انگلیس روسیه و چین اما هر کشوری به دنبال منافع خودش است. ما باید در سایه رابطه با همه کشورهای دنیا منافع خودمان را تامین کنیم.
  • ارشان A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    9 0
    کشورهایی که دشمنی مستقیم با ایران داشتند با گفتگو شدند دوست.عربستان.عراق با این همه شهید ونگرفتن یک ریال غرامت.روسیه با جنک و گرفتن خاک ایران.امریکا چه کرده است.کشورهایی هستند که منافع انها در دشمنی امریکا و ایران است.اقا 30 سال گفتیم مرگ حالا 5سال جور دیگری باشیم نتیجه و فید بک بگیریم اگر جواب نداد میگیم مرگ.
  • محمودرنجبر EU ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    18 1
    چه بپذیریم یا نپذیریم امریکا کشوری مهم وتاثیر گذار است ملاحظه نمودید که با کمکی که با اشتباهاتمان کردیم بسیاری از کشورهای مهم را علیه ما به اجماع رساند وچه تاثیر مخربی برجای گذاشت ولذا ازاین اشتباهات هم دوباره ما تکرار میکنیم واین کشورهم بلد است که استفاده کند پس بهتر است بادرایت وسعه صدر این مشکل رابطه را حل کنیم وبه تعامل برسیم سعدی میفرماید تا توانی با کسی در ستیز که از وی گزیرت بود یا گریز وهمان طور که اشاره شد با اشتباهات راه گریز هم بر روی خود می بندیم واصولا در دوستی هوشمندانه کسی زیان نمی بیند.وانهایی که مخالفند اگر تنها اطراف خود را نبینند وکمی هم به ان طرف تر نگاه کنند وبرای مدتی محدود در شرایط مردم زندگی کنند یقینا سعی خواهند کرد که کشور را از این مخمصه نجات دهند.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    3 0
    موافق
  • نفس A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    3 0
    ما باید با امریکا رابطه ی اقتصادی داشته باشیم حتما ولی داشتن رابطهی سیاسی به معنای پذیرفتن اسرائیل وبستن چشم به روی جنایاتشونه الان اسرائیل داره از جانب لبنان سوریه مصر وفلسطین احساس خطر می کنه ومی بینید که چطور این کشور ها دارن نابود میشن وقتی خیالش از اونا راحت شد میاد دنبال نابودی ما پس اگه اقای روحانی میتونن از امریکایی ها امتیاز بگیرن که بسم الله واگه نمیشه که گفتنشم بی خوده
  • محسن IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    4 0
    واقعن ایران باید با امریک یا کشورهای دیگه خوب باشن تا ایران پیشرف کنه
  • لالا A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 4
    رابطه با آمریکا حتی در قیامت هم نباید انجام بشه . فتنه شکم هرگز نباید ما رو فریب بده . مرگ بر آمریکا مرگ بر مزدور مرگ بر فتنه گر مرگ بر انحراف