چهارمین نمایشگاه تجاری و سرمایه‌گذاری جهان اسلام سوم تا ششم مهرماه سال جاری برابر با 25 تا 28 سپتامبر در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

طی 3 سال گذشته به دلیل نبود دبیرخانه این نمایشگاه در ایران و عدم اطلاع‌رسانی دقیق، بازرگانان ایرانی نتوانسته‌اند از این فرصت بهره‌مند شوند. بدین ترتیب فعالان اقتصادی ایران در حوزه‌های مختلف می‌توانند با حضور در این نمایشگاه در راستای توسعه بازارهای خود قدم بردارند.

براساس این گزارش تاکنون 25 کشور حضور خود را در این نمایشگاه به طور قطعی اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین گفتنی است در کنار نمایشگاه به مدت 4 روز کنفرانس در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد بدون مرز، گردشگری اسلامی و تحصیلات برگزار خواهد شد.

«اسدالله عسگراولادی»، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران، ایجاد بازارهای مشترک اسلامی را یکی از مهم‌ترین اهداف اتاق ایران، طی سالیان گذشته دانست و گفت: «معتقدم که کشورهای اسلامی می‌توانند با همکاری، یک بازار مشترک بین خود ایجاد کرده و از این طریق توانایی‌های خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم. این یک نمایشگاه صرف نیست و فعالان اقتصادی باید از آن بهره‌برداری‌های لازم را ببرند.»

وی ایجاد اتاق‌های بازرگانی جاده ابریشم راه یکی دیگر از اهداف اتاق و کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران برشمرد و تشریح کرد: «ایران می‌تواند از این فرصت بهره گرفته و موضوع ایجاد اتاق‌های بازرگانی جاده ابریشم را پی‌گیری کند. اگر بتوانیم موافقت اولیه برای ایجاد هیأت مؤسس و دبیرخانه این مرکز را تشکیل دهیم، ادامه کارها انجام خواهد شد.»

عسگراولادی ادامه داد: «اتاق ایران باید در این نمایشگاه موضوع نشان حلال، فعالیت‌های اتاق مشترک ایران و مالزی را به‌طور جدی پی‌گیری کند. هم‌چنین سفارت ایران در مالزی می‌تواند از طریق وابستگان تجاری خود بازرگانان ایرانی که با تجار مالزی کار می‌کنند و برعکس را مورد حمایت قرار دهند.»

مجید کرباسچی رئیس دبیرخانه این نمایشگاه گفت: هدف از این نمایشگاه و کنفرانس، نزدیک شدن کشورهای اسلامی و توسعه اقتصاد و تجارت این کشورها با یک‌دیگر است. ایران نیز درصدد آن است که صنایع و خدمات قابل عرضه خود را در اختیار سایر کشورهای اسلامی قرار دهد.

سپس «محمدعلی ملایی» ، دبیر اجرایی و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی، در رابطه با این نمایشگاه و کنفرانس تجاری و سرمایه‌گذاری جهان اسلام توضیح داد: «برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در این نمایشگاه از طریق دانشگاه‌ها، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اتاق ایران و سایر فعالان خصوصی اطلاع‌رسانی صورت گرفته است.»

وی تأکید کرد: «از آن‌جایی که سفرا، تجار و اعضای اتاق کشورهای اسلامی در این نمایشگاه حضور دارند باید فرصت را مغتنم شمرده و شرایط خوبی را برای توسعه بازار ایران فراهم کنیم.»

ملایی از تلاش مشترک دبیرخانه نمایشگاه و سازمان توسعه تجارت مالزی در جهت برگزاری نشست‌های ویژه بین فعالان اقتصادی ایران و سایر کشورهای حاضر در نمایشگاه خبر داد و اعلام کرد: «این نمایشگاه از سوی برگزارکنندگان در سطح بالایی برنامه‌ریزی شده است و درخواست می‌کنیم که دولت ایران نیز برای حمایت از فعالان اقتصادی خود، هیأت بلندپایه اقتصادی به نمایشگاه و کنفرانس مالزی اعزام کند.»

گفتنی است فعالان اقتصادی برای حضور در نمایشگاه تجاری و سرمایه‌گذاری جهان اسلام تا 23 شهریورماه فرصت ثبت نام دارند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    8 12
    مملکت از نظر تجاری دست شما و از نظر سیاسی دست برادر شماست