مره‌صدق مطرح کرد:تفاوت سفر روحانی و سایر روسای جمهوربه نیویورک/احتمال دیدار روحانی و اوباما ضعیف است

نماینده اقلیت دینی کلیمیان در مجلس می​گوید همراهی رئیس جمهور در سفر به نیویورک قطعی نشده است.

سیامک مره صدق نماینده اقلیت دینی کلیمیان در مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره احتمال سفر به نیویورک گفت: تا کنون این سفر قطعی نشده است و زمان نهایی شدن آن نیز مشخص نیست. درباره سفر به نیویورک برای همراهی حجت الاسلام حسن روحانی به بنده پیشنهاد شده است. اما این سفر قطعی نیست و باید هیات رئیسه مجلس در این زمینه اعلام نظر کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تفاوت های سفر روحانی با سفرهای گذشته روسای جمهور به نیویورک گفت: بنده در سال 88 به همراه آقای احمدی نژاد به سازمان ملل رفتم. روسای جمهور باید استراتژی های اصولی نظام را بیان کنند.

وی تاکید کرد: سفرهای روسای جمهور به نیویورک همواره در زمان خود از اهمیت بالایی برخوردار است و بر همین اساس سال 88 نیز سفر هیات ایرانی در شرایط حساسی صورت گرفت. احمدی نژاد در سال 88 با بیان خاص خود مواضع جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.

مره صدق افزود: به نظر بنده تفاوت سفرهای روسای جمهور ایران به نیویورک در لحن بیان مواضع است و این سفرها برای حفظ اصول نظام و بیان کردن استراتژی کشور است.

وی همچنین با اشاره به دیدارهای احمدی نژاد با خاخام های یهودی در نیویورک گفت: احمدی نژاد در آن زمان و با موضع هولوکاست با یهودیان دیدار کرد و در آن دیدار مسائل مختلفی مطرح شد. امسال نیز اگر دیداری میان یهودیان آمریکایی و روحانی صورت بگیرد مسائل روز دنیا مطرح خواهد شد. این موضوع به رئیس جمهور بستگی دارد و اطلاع زیادی در این زمینه ندارم.

مره صدق همچنین درباره اولویت های این سفر گفت: اولویت ها را مقام معظم رهبری تبیین کرده اند و درباره نرمش قهرمانانه مسائلی را مطرح کرده اند و هیات ایرانی در سفر نیویورک باید این مسائل را در نظر بگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره احتمال دیدار روحانی و اوباما در حاشیه جلسه سازمان ملل تصریح کرد: فکر نمی کنم چنین اتفاقی رخ دهد. در این سفر مشکلات پیچیده تر است که با دیدار ناگهانی تغییرات اساسی ایجاد شود.

مره صدق با اشاره به سفر سال 88 به نیویورک به همراه رئیس جمهور پیشین گفت: سال 88 ضد انقلاب می خواست تمام نیروهای خود را بر علیه ایران بسیج کند. اما بیشتر از 50 نفر نبودند و ایرانیان در آمریکا پاسخ مناسبی به آنها دادند. این موضوع نشان دهنده  کاربرد دیپلماسی عمومی در آگاهی بخشیدن به مردم است که یک خاطره بسیار خوب از سفر سال 88 بود.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    24 1
    سران و روزنامه های آمریکایی مدام از امیدواری درباره امکان ارتباط روحانی و اوباما برای آب شدن یخ روابط ایران و آمریکا حرف میزنند اما از این ور همه ابراز نا امیدی میکنند. چرا؟ خدا میدونه...........
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    25 1
    توروخدا آقای مره صدق اینجوری نگین...من تازه داشتم یه کوچولو به آینده امیدوار میشدم........
  • امیر IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    10 24
    آقای مره‌صدق! کسی نظر شمارو نخواست. سال 88 هم دیدیم که شما همراه رئیس جمهور وقت رفتید و هیچ گلی به سر ملت نزدید! بهتره با روشهای بهتری خودتون رو معروف کنید!!
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    10 0
    جنگ ودعوا یعنی فقروفلاکت .شما ازیک خانواده درنظر بگیرید تا برسه به جنگ بین دوکشور هروقت پدرومادرباهم دعوا دارن خانواده با چه مشکلاتی روبروست ولی وقتی آشتی ودوستی هست چه صفایی داره پس بیایید برای یک بارهم شده باهم آشتی بادنیا راتجربه کنیم . به خاطرخدا
  • خاطره IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    5 0
    بابا بس کنین دیگه اونا همه جوره میخان باما کنار بیان- حالا ما تاقچه بالا میام ما که با روسای بورکینا فاسور سودان نیجر مانگولا...................ملاقات میکینم بذار با اوبامام ملاقات کنیم بخدا مردیم از این وضع زندگی
  • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    7 0
    آقا احتمال ديدار روحاني و اوباما خيلي هم زياد است! به جرات ميگم اگه فقط ديدار كنن قيمت دلار يهو 500 تومن مياد پايين حالا ببينيد!