مهر نوشت:

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا نشان دهنده موضع اقتدار کشورمان است. علاءالدین بروجردی در خصوص گفتگوی تلفنی دیشب باراک اوباما با حسن روحانی اظهار داشت: به هر حال این گفتگو انجام شده است  و این موضوع نشان دهنده این است که جایگاه ایران در دنیا حائز اهمیت است که رئیس جمهور آمریکا اصرار دارد تلفنی هم که شده ابراز ارادت کند.

وی ادامه داد: این گفتگو در هر صورت نشان دهنده موضع اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

در همه همین حال عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفتگوی تلفنی اوباما با روحانی را نشانه اوج اهمیت ایران در جهان دانست.

حجت الاسلام محسن غرویان با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی های وی بیان کرد: سفر رئیس جمهور به نیویورک یکی از تاریخی ترین و پربرکت ترین سفرهای روسای جمهور بعد از انقلاب بوده است که به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در روابط دیپلمایتک ایران ثبت شد.

وی به گفتگوهای خود با برخی از اساتید اشاره و گفت: گفتگو با اساتید در این چند روز و صحبت های مردمی نیز نشان می دهد یک احساس عزت و سربلندی و غرور در بین همه ایجاد شده که رئیس جمهورشان در مجامع جهانی با عزت، متانت و منطق قوی حضور پیدا کرده است.

غرویان عدم وادادگی در برابر غرب و آمریکا را از دیگر دست آوردهای این سفر عنوان و گفت: مذاکرات وزیر امورخارجه ما با وزاری اروپایی  و 1+5  و گفتگو های رئیس جمهور کاملا عزتمندانه بود نه به معنای کوتاه آمدن و نرمش قهرمانانه با ظرافت کامل در مذاکرات مشاهده شد.

219219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    128 4
    در 8 سال گذشته به محض بازگشت رئیس جمهور از نیویورک موج تازه ای از تحریم و گرانی و بی اعتمادی بین المللی کشور را فرا می گرفت و دولتمردان با خنده ای ساختگی ادعای پیروزی میکردند . امیدواریم این بار به لطف بیانات راه گشای مقام معظم رهبری و تدبیر و عقلانیت رئیس جمهور محترم و همراهان شاهد رونق و شکوفایی در کشور باشیم .
  • بی نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    6 29
    تشكر از درايت مقام معظم رهبري و شناختي كه از اقتضائات زمانه دارند بدون شك ايشان نه تنها در صدر عالم سياست كه از نظر فقهي نيز در جايگاهي منحصر بفرد قرار دارند ان شاءا... سربلندي ايران اسلامي و عزت تشيع علوي در جهان رو به افزايش است
  • بی نام A1 ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    14 4
    بروجردی امشب در برنامه گاه یک صدا و سیما گفت اگر اوباما به من زنگ میزد من جواب نمیدادم!!
    • ایرانی IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      0 0
      بگو بشینه تا زنگ بزنه!
  • رزمنده دوران دفاع مقدس A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    باید بپذیریم که سخنرانی مدبرانه و مقتدرانه ریئس جمهور محترم باعث افزایش اقتدار ایران عزیز شد و همگان باید بر خود افتخار کنیم که چنین موقعیتی نصیب کشور عزیزمان شده است و با تلاش فروان از راهکار سیاسی جدید رهبری و ریئس جمهور محترم حمایت کنیم و صبور باشیم تا مسئولان زیربط مسائل را پیگیری کنند .