کپی رایت کتاب «اگر آدم‌برفی‌ها آب نشوند» نوشته سیدعلی شجاعی و با تصویرگری الهه طاهریان، برای چاپ به زبان فرانسه، به یک ناشر فرانسوی واگذار شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «اگر آدم‌برفی‌ها آب نشوند» که پیش از این به زبان‌های آلمانی و کره‌ای در کشورهای سوئیس و کره جنوبی منتشر شده بود، اکنون در فرانسه منتشر خواهد شد.

«اگر آدم‌برفی‌ها آب نشوند» که برنده جایزه Monats Buch des آکادمی آلمان در بخش کتاب‌های تصویری شد و منتخب فستیوال ادبی برلین، نگاهی کودکانه و تحلیلی به زیرساختی جامعه‌شناسانه دارد و با پرداختی ساده، مبانی پارادیم‌های مدرنیته را برای نوجوانان به نقد می‌کشد.

داستان این کتاب از قرار زیر است: «کودکان یک روستا با هزار شوق و آرزو و پس از انتظار بسیار می‌خواهند بزرگ‌ترین آدم‌برفی عمرشان را بسازند. یک روز کامل زحمت می‌کشند و یک آدم‌برفی خیلی خیلی بزرگ‌می‌سازند. و اما صبح روز بعد مردم روستا با دستورهای آدم‌برفی از خواب بلند می‌شوند. آدم‌برفی هزار جور دستور می‌دهد و همه مجبورند عمل کنند. آدم‌برفی آن‌قدر دستور می‌دهد که آخر هم مقابل خورشید می‌ایستد و نمی‌گذارد بهار به روستا بیاید...»

«اگر آدم‌برفی‌ها آب نشوند» اولین بار به زبان فارسی در سال 1389 توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده و حالا توسط آژانس ادبی کیا به ناشر فرانسوی معرفی شده است.
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =