ایسنا نوشت:

سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو گفت که تلاش‌ها در ژنو تفاهم اولیه‌ای بود که مطلوب و مد نظر هر دو طرف است.

آلن ایر در یادداشتی در صفحه فیس بوک خود نوشت: "همین حالا برگشتم از شهر ژنو - ماشاالله این چند روز پیش همه هیات‌های مذاکره کننده سخت در تلاش بودندٰ- هم تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران هم هیات‌های مذاکره‌کننده گروه 1+5، تحت رهبری خانم اشتون. خوشبختانه همه این کوشش و تلاش به این منجر شد:‌ تفاهم اولیه‌ای که همان "بازی برد - برد" که مطلوب و مد نظر هر دو طرف است.

این گام اول به مدت شش ماه به فوری ترین نگرانی های بین المللی در مورد برنامه هسته ای ایران می پردازد، که این خود به خود راه را برای دستیابی به توافق جامع و درازمدت هموارتر می کند، هم برخی تحریم ها را تعدیل می کند و این عمل کاهش تحریم های منتخب نه تنها به ایران کمک می کند، بلکه نشانگر نیت و قصد گروه 1+5 برای کاهش بیشتر و نهایتا لغو تحریم ها است چنانکه ایران به برطرف کردن نگرانی جامعۀ جهانی می پردازد. حالا به امید خدا همه طرف ها با همین پشتکاریی که تا حالا به خرج داده شده است و با همان دقت و صداقت، تعهدات خود را اجرا کنند تا این مناقشه بطور مسالمت‌آمیز از طریق دیپلماسی حل شود که به نفع همه ما است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    بابا دمت گرم چه خوب فارسی می نویسه اصطلاحاتش عالیه.
  • معراج IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    دقیقا کدوم جمله ایشون رو "ماشا الله" ترجمه کردی خبر آنلاین؟
    • شیرین A1 ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      0 0
      آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکاست واینها رو خودش به فارسی در صفحه اش نوشته.