نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با محوریت انتخابات ریاست فدراسیون‌ها، پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. او در ابتدا گفت: «دو ماه از کار ما می گذرد. در حال حاضر 12 فدراسیون هستند که با سرپرست اداره می شوند که عمر بعضی از آنها به 26 ماه هم رسیده است. در حالی که این مسئله از نظر اساسنامه اشکال دارد و حداکثر دوران سرپرست 6 ماه است. اینها خودش بی نطمی ایجاد می کند.»

سجادی در مورد انتخابات ریاست فدراسیون ها گفت: «ما زمان را ثبت نام نامزدها تعیین کردیم. در حال حاضر حتی سه فدراسیون هستند که دوران 4 ساله ریاست آنها به پایان رسیده و ما باید برای آنها هم برنامه ریزی کنیم. البته ما پیش بینی اینها را کرده ایم و از این پس دو هفته مانده به پایان دوران ریاست کارهای لازم را انجام می دهیم تا مشکلی پیش نیاید.»

او در در واکنش به اینکه ثبات مدیریت در فدراسیون های پایه همچون دوومیدانی و ژیمناستیک به پیشرفت ورزش کمک خواهد کرد، گفت: «نه، من این را قبول ندارم. مطابق اساسنامه یک فرد به مدت 4 سال برای ریاست فدراسیون ها انتخاب می شود و اگر مجددا در رای بیاورد می تواند به کار خود ادامه دهد. همه ما باید به این برنامه ریزی ها عادت کنیم، نه اینکه فردی سالهای سال در یک پست باقی بماند.»

خبرنگاری در ادامه خطاب به سجادی گفت: «شما در ابتدای کار خود اعلام کردید که مخالف حضور بازنشسته ها در انتخابات فدراسیون ها هستید اما وزارت ورزش برای حضور شجاعی در انتخابات به او مجوز داده است.» او در پاسخ گفت: «اجازه بدهید در مورد افراد ریز نشویم. مطمئنا هر کسی که از لحاظ قانونی مشکلی نداشته باشد، می تواند کاندیدا شود.»

سجادی در واکنش به اینکه دوره های قبل وزارت ورزش مدعی بود که در انتخابات دخالت نمی کند اما لحظات آخر یک تماس همه چیز را تغییر می داد، گفت: «نه اینطور نیست. این حرف شما شخصیت منِ معاون وزارت را زیر سوال می برد. مطمئنا ما دخالت نمی کنیم و اگر شما چنین چیزی را دیدید به من اطلاع دهید.»

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد اینکه 21 آذر دوران ریاست فدراسیون تکواندو به پایان می رسد اما انتخابات آن در تاریخ 1 دی برگزار می شود، گفت: «بر طبق اساسنامه در این 9 روز ما باید یک سرپرست را برای فدراسیون تکواندو انتخاب کنیم. البته مقصر این اتفاق خود مسئولان تکواندو هستند که با تاخیر اسامی کاندیداهای خود را اعلام کردند.» او همچین در مورد شایعه انتخاب هادی ساعی به عنوان رئیس این فدراسیون گفت: «تا الان هیچ کس پیش ما نیامده و احتمالا برای این 9 روز هم خود آقای فولادگر را به عنوان سرپرست انتخاب می کنیم.»

سجادی در پاسخ به این اینکه سیاست وزارت ورزش در قبال حضور بازنشسته ها در انتخابات چیست، گفت: «جوانگرایی در فدراسیون ها خوب است، اما در برنامه پنجم توسعه ماده ای برای بحث حضور بازنشسته ها وجود دارد. در شعار ممکن است اتفاق بیفتند اما عملا اینگونه نیست. به هر حال بازنشسته ها هم باید مجوز بگیرند، اگر کار قانونی باشد تنها مشکل آنها شرایط سنی است.»

در ادامه خبرنگاری پای انتخابات فدراسیون کشتی و کاندیدا شدن رسول خادم را وسط کشید و گفت: «آیا رسول آمادگی قبول این پست را دارد؟ به نظر می رسد این اتفاق انتصاب است تا انتخاب.» معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش هم اینگونه پاسخ داد: «رسول خادم مثل دیگر کاندیداها با شرایطی که داشته پا به این انتخابات گذاشته و من نمی خواهم در مورد شخص ایشان حرف بزنم. او هم مثل دیگر کاندیدا ثبت نام کرده و حالا یکی از کاندیدا هاست.»

او در پاسخ به سوال خبرآنلاین مبنی بر اینکه وزارت ورزش هر چقدر هم که بگوید در انتخابات کمیته ملی المپیک دخالت نمی کند، اما نسبت به آن بی تفاوت نیست، گفت: «به هرحال کمیته ملی المپیک خوشان مجمع دارند و ما به رای آنها احترام می گذاریم. تا به حال هم دخالتی نداشتیم و نخواهیم داشت. آدم هایی که می آیند و کاندیدا می شود، بر اساس خرد جمعی رای می آورند ما به آنها احترام می گذاریم. من خودم پیش از این بارها در جلسات کمیته ملی المپیک بودم و در انتخابات مختلف کاندیدا شدم. زمانی هم که رای نیاوردم به فرد منتخب احترام گذاشتم و اعتراضی نکردم.»

خبرنگاری از سجادی درباره گزارش 100 روزه دولت تدبیر و امید سوال پرسید و گفت که در این گزارش اینطور عنوان شده که موفقیت های اخیر ورزش مربوط به این دولت است. او پاسخ داد:‌ »اصلا اینطور نیست،وقتی که یک قهرمان در سطح قاره به افتخار می رسد کار یکی دو روز نیست، برای قهرمان شدن افراد زیادی زحمت می کشند که نام آنها مشخص نیست. در آن گزارش هم به آن افتخارات اشاره شده و اینطور نبوده که آنها را به نام خودشان ثبت کنند. ما می دانیم که در آینده مشکلات بسیاری داریم . بازیهای آسیایی و جام جهانی در پیش است. در حال حاضر خود من کار را شروع کردم و با تک تک فدراسیون هایی که مدال آور هستند، جلسه گذاشتم. هر چند همین الان هم خیلی دیر است و بر طبق اسانامه باید 18 ماه پیش از آغاز مسابقات کار را شروع می کردیم. ما در دوره قبل مقام چهارم بازیهای آسیایی را بدست آوردیم و در این دوره هم توقع این است که این رتبه را تکرار کنیم. همانطور که می دانید این بازیها در کشوری برگزار می شود که خودشان مدعی هستند. آنها در تمام رشته هایی که ما شانس مدال داریم، مدعی هستند.»

او وقتی شایعه اختلافش با محمود گودرزی را شنید، خندید و گفت: «اگر با او اختلاف داشتم که الان ایجا نبودم. من معاون آقای گودرزی هستم و سالهای سال در دانشگاه با ایشان همکار بودم. بودنم در اینجا هم این مسئله را ثابت می کند.»

علی فتح الله زاده چند شب قبل در برنامه تلویزیونی از پیشنهای حرف زد که باشگاه استقلال و پرسپولیس را به عنوان مدیریت پیمانی برای 7 سال اجاره بدهند. سجادی در این مورد گفت: «حرف هایی که در مناظره زده می شود، نمی تواند به طور قطع تصمیم گیری شود. ما لیگ حرفه ای داریم و باید ضوابط AFC را رعایت کنیم. درباره سرخابی هم مسیر قانونی باید طی شود. این مسئله کار یک نهاد نیست و نهادهای مختلفی باید دست به دست هم دهند. ممکن است در همه جای دنیا باشگاه های حرفه ای از کمک های بخش های دولتی استفاده کنند اما باید خودشان کارشان را انجام دهند. ما باید به این سمت برویم.»

در ادامه خبرنگاری از بدهی 6000 میلیاردی وزارت ورزش حرف زد و البته کلنگ زنی هایی که در دوره های قبل زده شده اما به هیچ نتیجه ای نرسیده است، او سپس پرسید که تکلیف فدراسیون هایی که ساختمان های نامناسب دارند چه می شود. سجادی در پاسخ گفت: «بخشی از سوال شما برای بخش عمرانی است که مربوط به من نمی شود و به شرکت تجهیز ارتیاط دارد. در حال حاضر 3200 طرح نیمه تمام داریم که پیش بینی شده برای تکمیل آن 6000 میلیارد نیاز است. این بدهی به شمار نمی رود. کلنگ را کس دیگری زده و رفته و حالا ما باید برای آن برنامه ریزی کنیم. در مورد فدراسیون ها هم این حرف منطقی است و باید آنها در یک منطقه جمع کنیم. الان فدراسیون های ما در 11 منطقه پراکنده هستند که اتفاق خوبی نیست.»

سجادی در پاسخ به این سوال که تغییر در هیئت مدیره پرسپولیس تا چه حد جدی است، گفت: «این خبر از وزارت ورزش بیرون نیامده. من در روزهای اخیر چیزهای بسیاری شنیدم، حتی شنیدم که گزینه های مورد نظر با وزیر ورزش هم ملاقات کرده اند. همه این حرف ها شایعه است.»

او درباره ساماندهی پاداش های قهرمانان ملی گفت: «ما وارث خیلی چیزها هستیم که یکی از آنها آن همین عدم پرداخت پاداش های قهرمانان است. همانطور که می دانید هر ساله تجلیل از این قهرمانان صورت گرفته اما در دو سال گذشته این اتفاق نیفتاده. 1600 ورزشکار هستند که پاداش های خود را دریافت نکرده اند که رقمی نزدیک به 14 میلیارد تومان پول می خواهد.»

معاون قهرمانی وزارت ورزش درمورد تیم ملی امید ایران که به دلیل بی پولی توانایی جذب مربی خارجی را ندارد، گفت: «من دیروز شنیدم که آقای کفاشیان می خواهد برای تیم ملی امید مربی ایرانی بیاورد. اما ما تمام تلاشمان را می کنیم که تیم ها با شرایط مساعد راهی مسابقات شوند تا بهترین نتایج را بگیرند.»

سجادی در واکنش به اینکه ملی پوشان والیبال از اینکه کسی از وزارت ورزش به استقبال آنها نرفته دلخور شده اند، گفت: «به هر حال برای اولین بار بود فوتبال ساحلی ایران قهرمان دنیا می شد. ما زمان زیادی نداریم و به نظر من استقبال از قهرمانان نباید سنت شود. هر چند برای والیبالیست ها هم با آقای داورزنی هماهنگ کرده بودیم. البته از بچه های وزارت کسانی به استقبال آنها رفته بودند اما شما آنها را نمی شناسید.»

سجادی در پایان در پاسخ به این سوال که آذربایجانی ها ورزش چوگان را به نام خودشان به ثبت رساندند، گفت: «یونسکو از دو سال قبل خبر این اتفاق را داده بود.ما مسئول امور فدراسیون ها هستیم و سازمان میراث فرهنگی باید در این زمینه پاسخگو باشد.»

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحیدm.s.r A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    28 1
    شما ک جایزه 1600قهرمان را ندادین ,بدون برنامه ریزی کلنگ میزنین و ی مقدار بسیار ناچیز بوجه کم میارین فقط فقط 6000میییییییییییلیارد,خب ی دفعه از قهرمانان هم استقبال نکنین خیال خودتون را راحت کنید.ی دونفر هم استخدام کنید بادتون بزنن خسته نشید!!!!!!!!!!!!
    • حمید IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
      8 0
      نه داداش! اینها وارث یک مدیریت جهانی (که در مدیریت یک کشور هم مانده بودند!) هستند. اینها وارث گروهی هستند که فقط در پی آمار دادن بودند و کاری به ضرر و زیانش نداشتند! (البته آمارهایشان هم سراسر دروغ بود!).
  • ایرانی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    4 0
    کاش میشد اول اون طرحای نیمه کاررو تموم کنید بعدشروع به ساختن پروژه های جدید کنید
  • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    5 0
    اگه پول مملکت خرج فوتبال بی خاصیت نمی شد برای همه پول بود زیاد هم می امد