آنها از تخریب و تحریک چه مقاصدی دارند؟/ سخنان مشاور رئیس جمهور درباره رانندگان تاکسی را بشنوید

به راستی دکتر سریع القلم در سخنرانی خود در یک نشست علمی با موضوع ستیز با پوپولیسم چه سخنی درباره رانندگان تاکسی گفته بود که امروز عده ای از آن فرصتی برای تحریک عده ای و سپس تخریب رئیس جمهور و مشاور او ساختند؟ خبرآنلاین صدای ایشان را درباره این موضوع منتشر کرده است تا بشنوید و قضاوت کنید.

 Video Link

سخنرانی دکتر محمود سریع القلم که در نشست علمی موسسه تحقیقاتی امام موسی صدر ایراد شده بود، با تحریف های گوناگونی منتشر شد.

در روزهای گذشته برخی عناصر و رسانه های مشخص، وقتی از تحریف سخنرانی این استاد دانشگاه با مقاصد و اغراض سیاسی شان به نتیجه نرسیدند، تلاش کردند تا به تخریب شخصیت و جایگاه علمی این مشاور دکتر حسن روحانی که دارای مدرک فوق دکتری روابط بین‌الملل از دانشگاه اوهایو آمریکاست، بپردازند.

این جریان البته زمانی که پاسخ مستدل و منطقی ای برای تحریف ها و تخریب های به دور از اخلاق خود ندید، امروز در اقدامی سازماندهی شده، تلاش کرد تا عده محدودی از رانندگان محترم تاکسی در مقابل نهاد ریاست جمهوری، تجمع کنند تا از این اقدام عرصه ای دیگر برای خبرسازی خود علیه این استاد دانشگاه و مشاور دولت فراهم سازد.

لذا در رسانه های خود خبر ساختند که"جمعی از رانندگان تاکسی شهر تهران در اعتراض به اظهارات توهین آمیز محمود سریع القلم، مشاور رئیس جمهور صبح امروز در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند و در پایان تجمع خود نامه ای اعتراض آمیز خطاب به روحانی را به دفتر رئیس جمهور تحویل دادند. "

به راستی این پرسش مطرح است که مگر دکتر سریع القلم درسخنرانی خود درباره رانندگان تاکسی چه مطلبی گفته بود که حمل بر توهین شده است؟

خبرآنلاین حسب رعایت حق و اخلاق، عین جملات این استاد دانشگاه را در زیر آورده است. همچنین می توانید در قسمت بالا صدای ایشان را درباره این موضوع بشنوید و قضاوت کنید.

عین متن سخنان مشاور رئیس جمهور در زیر آمده است:

" ما باید تربیت عقلانی را در بین مردم تحریک کنیم تا انسان فکر بکند. فقط این نیست که معلم بیاید یک سری داده ها بدهد، بچه ها حفظ کنند و سه ماه بعد امتحان بدهند و بعد فراموش کنند. این نظام آموزشی ماست. از اول تا آخر.
برای همین است که من باید در دانشگاه تلاش کنم تا از دانشجو بخواهم سوال کنید. لطفا مرا نقد کنید. لطفا بگویید من اشتباه می کنم. بگویید که من به اندازه کافی استدلالم مستحکم نیست. اما وقتی اینها را در دانشگاه می گویم همه به من نگاه می کنند. کسی سوال نمی کند. چون ما ایرانی های جایی یاد نگرفتیم که سوال بکنیم.

برای همین است که در شرائط فعلی من اطمینان نسبی دارم که وضعیت سیاست خارجی ما بهتر می شود. درآمد نفت ما افزایش می یابد. با اهتمامی که هست وضع اقتصادی ما 10 درصد بهتر می شود. اما اینکه من یاد بگیرم دوبله پارک نکنم، ممکن است این هیچ وقت حل نشود. اینکه یک نفر وقتی من دارم از بانک پول می گیرم بیاید درست پشت سر من بایستد و حریم مرا رعایت نکند، این شاید هیچ وقت حل نشود.

چه کسی به من اینها را در جامعه یاد می دهد؟ این است که باید بپرسیم تربیت عقلی کجاست؟ ما در خانواده هایمان بچه ها را به شدت احساسی بار می آوریم و پدر و مادرها عموما بچه هایشان را دارند تایید می کنند. نقد نمی کنند. نقد هم به معنای حمله کردن نیست. ما بد فهمیدیم. یعنی من درمقابل عمل و فکر یک نفر بگویم کجاها با او موافقم و کجاها موافق نیستم و به چه دلیل؟
من کجا یاد می گیرم به این کشور تعلق دارم؟ این خیابان های همه متعلق به ماست. این نوع تربیت عقلی بسیار ضعیف است. نمی گوییم نیست، اما در خانواده که بسیار ضعیف است. در مدرسه که خیلی جایگاه ندارد، در صحنه عمومی و رسانه ها هم که نیست.
بنابراین خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، مثلا می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه هسته ای چیست؟ این خیلی اثر می گذارد. یا یک راننده تاکسی که بنده خدا از 5 صبح تا 12 شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه 3 تا بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که بتواند به این پرسش یک واکنش منطقی نشان بدهد. صدا و سیما اصالتا یک نهاد پوپولیستی است و کمک می کند به جلوگیری از رشد عقلی و استدلالی جامعه. این است که می پرسیم ما کجا یاد می گیریم که آدم های منطقی بشویم؟

حقیقتا و اخلاقا به جملات بالا دقت کنید آیا در سخن دکتر سریع القلم، حتی شائبه ای از توهین دیده می شود؟ به راستی چرا باید برای پی گیری اغراض سیاسی، اخلاق را زیر پا بگذاریم؟

برای مطالعه متن کامل این سخنرانی لطفا اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 327953

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    اتفاقا اون راننده تاکسی دانشش از سریع القلم بیشتره.
    • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      46 1
      مثبت اشتباهی بود
    • محسن IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      69 4
      باید ذکر کنم شما نمونه ی کاملی از انسانی هستید که نه می خوانید و نه می شنوید فقط حرف خود را تکرار می کنید. بحث ایشان مطلقا در مورد دانش قشر خاصی به نام رانندگان نبوده است بلکه در مرود لزوم یک نظام آموزش در باب انتقال لوازم زندگی مدرن و فرهنگ شهروندی است. و در درجه دوم اشاره به اینکه خود صدا و سیما که می تواند در این زمینه فعالیت کند تبدیل به ضد آن شده است. اتفاقا بنده خودم به عنوان یک دانشجو چندسالی به عنوان راننده با تاکسی امرار معاش نمده ام.
    • علی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      35 5
      اون کارگر افغانیه سر کوچه شما " بی نام " عزیز شعورش از تو بیشتره ، این جمله را که گفتم از سر شوخی نیست دقت کنید کاملا با واقعیت برابره.......
    • کیا A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      47 6
      بی نام جان شما با کدام دلیل میگی که دانش اون راننده بیشتره از ... ؟ کسی توهینی به رانندگان محترم و زحمتکش نکرده ولی واقعا هرچیز متخصص خاص خود رو میطلبه . باید یادبگیریم که در مورد چیزی که درباره اون اطلاعاتی نداریم اظهار نظر نکنیم . اول هم از خودمان شروع کنیم. قابل توجه اینکه چند تن از بستگان درجه یک و دو بنده راننده هستن !
    • میثم A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      56 7
      بنده خدا سریع القلم همین افراد "بی نام" رو میخواد بگه نمیتونه! ببین با کیا شدیم 75 میلیون نفر !
    • آرش SE ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      20 0
      در مورد روش رانندگی شاید اما در مورد جامعه شناسی فکر نکنم
    • مهدی A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      52 1
      متاسفم برای طرزفکرپوسیده ونخ نماشده امثال شماتابوده همین بوده بابودن امثال شما نبایدحرف صحیح توجامعه زده بشه 4نفرازهمه جا بی خبرهم بدون دونستن علت دنبال این طناب پوسیده رومیگیرن توچاه میرن-اون راننده هاشانس اوردن اگه زمان خودشون بودبعنوان محارب وبراندازی سرازناکج اباد درمیاوردن
    • فربد A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      17 1
      احتمالا دانش تو يكي از راننده تاكسي هم بيش تره!!!
    • مریم IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      11 33
      در پاسخ به کیا:آیا راننده تاکسی صلاحیت انتخاب رییس جمهور را نداشت؟!آیا راننده تاکسی قرار نبود در نظر سنجی مذاکره با آمریکا آری یا نه,شرکت کنه؟!!بله این کارا تخصص میخواد.فقط ظاهرا باید پرسید چه کارایی!!!!!
    • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      0 0
      توضیح بدهید منظورتان چیست.
    • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      1 1
      خط کش اندازه گیری دانش داری؟
    • دكتر مسافركش IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      2 1
      اين بنده خدا منظورش اين بوده كه دانشش از دكتر محمود احمدي نژاد بيشتره
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
      2 0
      دقیقا منظور آقای سریع القلم از واکنش احساسی و پوپولیستی همین صحبت شماست
  • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    الحق و النصاف راست گفته آقای دکتر!!!
    • لبوفروش IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      6 7
      بی نام جان !! پوپولیست یعنی چی ؟ خداییش برام درست معنی کنا
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    احسنت آقای سریع القلم: اون کسانی که اعتراض کردند باور کنید که خودشون هم نمیدونند به چی اعتراض کردند. اونهارو آورده بودند.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      7 78
      توهم توطئه
  • راننده جوان IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    كاملا مشخص است كه جبهه پايداري از همه "ظرفيتها"براي تخريب دولت روحاني استفاده ميكند.
    • بهنام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      دوست من، واقعا که حرف دل من رو زدی ریشه تمام این مسائل زیر سر دوستان جبهه پایداری هست این رانندگان نیز به قول دوست دیگری، خودشونم نمیدونن برای چی اعتراض کردند
    • بی نام A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      118 8
      بايد رفت سراغ ميثم مظفر مدير عامل تاكسيراني تهران! اساسا اين سوال هم مطرح است مگه تعدادي از رانندگان محترم تاكسي تهران نماينده كل رانندگان كشور هستند ؟ بعدش هم مي بينيم كه اتفاقا استاد محترم دانشگاه در دفاع از رانندگان محترم و اقشار مختلف مردم دفاع كرده است نه اينكه تحقير .
    • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      15 54
      اگه اون لبو فروش و راننده تاکسی نباشن تو مشاور رییس جمهور این مملکت نمیشی.
    • مهران A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      14 58
      جبهه پایداری کدومه؟؟؟؟؟!!!! بابا یه عده تاکسیران که جز مردم هستن به فرمایشات! گوهر بار ایشون اعتراض کردن ، این دیگه چه ربطی به تخریب دولت داره؟؟!! خواهشا یکم انتقاد پذیر باشین و توهم توطئه نداشته باشین.
    • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      4 10
      شما که خواستار حذف پایداری ها نیستید که؟
  • سرخه IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    اینها از پیش تعیین شده است مراقب این جماعت افراطی باشید
  • ایوب A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    12 14
    من مصاحبه ها و بعضی مقالات ایشان را قبلا خوانده ام. حرفهای درست زیادی دارند. اما اصرار زیادی دارند که حرفهای درستشان را در قالب اینکه غربیها فلان هستن و بهمان و ایرانیها فلان طور مطرح کنند. وقتی حرف درست را در قالب نیش و کنایه مطرح میکنیم. بجای تاثیر گذاری غالبا باعث جبهه گیری میشه.خب برادر جان دکتر سریع القلم عزیز. این فرمایشات را بدون نیش زدن به دیگران و بدون به کار بردن واژگان تحقیر آمیز درباره ایرانیها هم میشه مطرح کرد. شما قصد اصلاح کردن جامعه را دارید.دست مریزاد. اما نیش زدن فرمایشات شما را که از سر دردمندی هست خنثی میکنه.
    • رضامند IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      9 2
      اشتباهی مثبت دادم جالبه اتفاقا دکتر سریع‌القلم در همین سخنرانی از نبود فرهنگ نقد و پرسش سخن گفتند. واکنش‌ها (چه سازماندهی شده چه خودجوش!) موید این فرمایش ایشان است. ایشان مایه افتخار ما هستند.
    • ایوب A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      2 10
      رضا مند عزیز. نقد کردن با توهین کردن فرق میکنه. به جمله ایشان توجه کنید "ما ایرانی ها کجا تربیت عقلی می شویم؟" من این جمله را مشابه جمله رضا خان به مرحوم فروغی میدانم که گفته بود " من در طلا بودم روی ظرف گ......مثل ایران" . معذرت میخوام اما من ایشان را یک احمدی نژاد بالقوه میدانم. ایشان هم احساسات پوپولیستی دارند .فقط سمت و سویش متفاوت است. خاستگاه پوپولیسم احمدی نژادی 3 تیر بود. خاستگاه پوپولیسم ایشان 24 خردادی است. اما اگر بخواهم از ادبیات دکتر سریع القلم وام بگیرم. عرض میکنم که بعضی ایرانیها کی به رشد عقلی میرسند که یافته های مغرب زمین را مرتبا بیان نکنند؟ عذر میخوام اما پوپولیستی حرف زدم تا گزندگی اش به شما ثابت شود.
    • راننده A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      1 2
      حرفهای دکتر تا حدود زیادی درست است. من کاری به اعتراضات ندارم ولی خداییش این جمله توهین به مردم ایران نیست؟: "بنابراین خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم." می شود با الفاظ بهتری حقایق را گفت. علاوه بر این اینطورها هم نیست که مردم ما بی منطق باشند. بعضا منطق ساده ای دارند. علاوه بر این هر ایرانی حق دارد نظر خود را با توجه به اطلاعاتش و در حد فهم خودش درباره انرژی هسته ای و هر مساله ملی دیگری، بیان کند. قطعا نظر متخصصین و مطلعین هم در روشن کردن مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    16 2
    اصولاً از عادتاشونه که در راستای پروژه تخریبشون ، با بولد کردن فقط یه عبارت از یه مصاحبه یا خبر ، سعی کنن برداشت خودشون را به مردم القا کنن. دکتر سریع القلم در این سخنان به نقد نگاه پوپولیستی حاکم بر جامعه نسبت به وقایع جاری مملکت پرداخته . فهمیدنش سخت نیست که ایشون میخواد بگه چرا صدا وسیما بجای ترویج نگاه کارشناسی و منطقی و بالا بردن سطح آگاههیای مردم ، به نگاه احساسی و عامیانه مردم دامن میزنه و بعبارتی آن را تأیید میکنه مثال ایشون در مورد رانندگان محترم تاکسی ، مثالی برای القای نظرات غیر کارشناسیه . من و شما و رانندگان تاکسی و.... همه باید از رسانه ملی توقع تلاش برای بالا بردن سطح آگاهی و دانشمون را داشته باشیم تا بتونیم در مواقع خاص ، تصمیمات منطقی و عاقلانه را جایگزین احساساتمون کنیم
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    21 2
    جلیلی که گفته بود باید از ظرفیت ها استفاده کرد برای حل مشکلات ! خخخخخ
  • محمد A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    42 3
    توهيني به رانندگان نشده كه... يك دانشجويي هم كه صبح تا شب گرفتار درس و كتابش باشه ممكنه اطلاعاتي در مورد سياست و جامعه نداشته باشه منظور صحبت غير كارشناسي و عوامگراست نه صرفا راننگان تاكسي
  • جوجو IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    27 1
    البت بماندکه الان بیشترراننده تاکسیای مالیسانس وفوق لیسانس هستن!!!
  • ali A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    10 58
    اتفاقا اون راننده تاکسی دانشش از سریع القلم بیشتره. گند زدن به این کشور .......
    • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      2 4
      آقاي سريع القلم فوق دكترا دارد مدرك شما چيست لطفا اگر فكر ميكنيد كه كشور بد است مهاجرت كنيد و به كشور ديگري برويد
  • بی نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    34 1
    وقتی سال ها سوار بر موج عوامگرایی هر کاری دلشون خواست تونستند انجام بدهند و جز در موارد اندک کسی به طور جدی در مقابلشون ایستادگی نکرد طبیعیه به راحتی دست بردار نخواهند بود.
  • سینا IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    23 2
    این عده کسانی هستند که در هشت ساله گذشته چشم خود را در مقابل کجرویهای باصطلاح پاکترین دولیت در تاریخ ایران که غیر از آمار و ارقام دروغ چیزی دیگر را به ملت ارائه نداد. کسی که در این هشت سال خود را علامه دهر می دانست و به حرف ناصحین ملت گوش نمی کردند. بیاد آورید نظرات بیش از پنجاه نفر از اقتصاددان کشور را در ابتدای کار دولت احمدی نژاد در سال 85 که گفتند که سیاست های اقتصادی او اشتباه و باعث تورم شدید می شود ولی احمدی نژاد خود را کارشناس ارشد در تمامی رشته ها می دانست و متلمقان بارگاه نیز با تملق های فراوان او را در سیاست های اشتباهش کمک می کردند. به ریاست محترم جمهور تبریک می گویم که فردی بسار کاردان که جرء افراد برجسته در رشته روابط بین الملل در ایران می باشد را به عنوان مشاور انتخاب کرده
  • بی نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    11 1
    واقعا راست گفتند هرکسی رو بهر کاری ساختند
  • علي IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    7 37
    مگر امام نفرموده بودند كه اين مردم ولي نعمت ما هستند .اقاي سريع القلم مگر مردم فقط اونايي هستند كه خارج درس خواندند. مگر همين لبو فروش و راننده تاكسيها نبودند كه حكومت 2500 ساله شاهنشاهي را ريختند دور مگر همينها نبودند كه از ناموس و انقلاب و وطن در جنگ 8ساله .فاع كردند وتوي دهن امريكا زدند.اقاي فوق دكترا اينها بيشتر ميفهمند يا امثال تو .خجالت داره اقاي مشاور.
  • reza IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    6 29
    شما اگر دقت کنید آقای سریع القلم در بسیاری از مسائل سیاسی اجتماعی فرهنگی دینی اجتماعی و...نظریات شخصی اش را می دهد ولی در اکثر این مسائل وعلوم تخصصی ندارد فقط در یعضی علوم تحصیلات دارد آیا این نقد دکتر ابتدا به خود ایشان هم مصداق ندارد؟
  • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    4 11
    میزان رای ملت است پس هر کاری میکنید برای مردم است و آثارش رو همین مردم احساس میکنند و حق اظهار نظر دارند چه با نظر شما همسو باشه چه انتقاد تند باشه، چه کشاورزی باشد که تا زانو توی گل زمین کشاورزی اش باشد چه مهندس دکتری باشد چه کس دیگری... این که بگیم باید فلان قشر فقط نقد کنند و این حرفها فقط باعث بی عدالتی بیشتر می شود. این که یه عده تحصیل کردن یا نیستن ملاک برای نظر نیست. مطمئن باشید از همون افراد شریفی که در تاکسیرانی سوال شود صرفا در مورد جنبه های اجتماعی مذاکرات صحبت می کنند نه بحث های تخصصی ش. و همون قدری که امثال مثل شما اظهار نظر میکنند بقیه افراد جامعه هم همون قدر حق دارند.
  • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    26 2
    ریس جمهور می بایست مشاورانی کاردان و امین داشته باشد که فضای واقعی جامعه و راه حل های درست را به او پیشنهاد کنند بمانند استاد ارجمند دکتر سریع القلم که واقعا این گونه است و مایه فخر جامعه علمی کشور است نه افرای متملق و چاپلوس که جزء منغعت خود به فکر چیزی دیگر نیستند. مطمئن باشید کسانی که این رانندگان تحریک کردند جزء برخورداران خوان گسترده هشت ساله گذشته بودند که با تحریم های اقتصادی ثروت های نامشروع زیادی اندوخته اند و با انتخابات اخیر ریاست جمهوری منافع شان به خطر افتاده و دارند برای منافع شان دست و پا می زنند.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    59 3
    یاد حمله عده ای به منزل دکتر مصدق شدم !تکرار تاریخ !
  • بی نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    11 1
    واقعا بعضی ها تو بانک فرهنگ ندارن انگار صف نانوایی تشریف دارن فرهنگ غلطی که پایمال کردن حق دیگران به حساب زرنگی اون فرد نوشته می شه
  • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    15 61
    جناب سریع قلم 1- تخصص خود شما چیست در مورد انرژِی هسته ای؟ 2- تاکسی دار ها یکی از مطلعین ترین قشرهای جامعه هستند البته توام با خبرهای اشتباه 3-صحبتت 100 درصد توهین آمیزه و باید پوزش بخواهید همین مردم عادی که شما آنها رو به نادانی متهم میکنی در دفاع مقدس شرکت کردند تا شما بیاد الان اونها رو مسخره کنید
    • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      6 4
      بابا منظورش اينه كه اگه راست ميگن از متخصص بپرسن نه از مردم عادي چون مردم عادي هركس فقط نظر خودش رو ميگه. راننده تاكسي يعني يه آدم عادي يه آدمي مثل ِ من و شما كه نظر ِ هيكدوممون توي حوزه اي كه توش تخصص نداريم، اعتبار نداره. حق داريم نظرمون رو بيان كنيم ولي صدا وسيما حق نداره نظر ِ ما رو مثل ِ نظر يك متخصص، جلوه بده و براي رسيدن به اهدافش سوءاستفاده كنه.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    10 52
    مگه این تاکسی دارها چی گفتند ؟ گفتند ما با شما رای دادیم چرا مشاور ایشون به ما توهین کرده همین چرا میگید سازمان دهی شده؟ توهم توطئه تا کجا؟
  • عارف A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    28 4
    کاش بجای تخریب این استاد بزرگوار کمی دوستان وقت می گذاشتند و کتاب اقتدار گرایی ایشان را مطالعه می کردند تا شاید درمانی باشد برای عقده ها و نابهنجاری های شخصیتی شان.کسانی که چون توان مقابله و رویارویی علمی با ایشان را ندارند همچون کاکا رستم های زمانه در پی ترور شخصیتی ایشان به ناجوانمردانه ترین شکل هستند. یادمان باشد همین اندک آبرویی هم که برای دانشگاه و دانشگاهی هایمان در دنیا مانده به میمنت حضور امثال ایشان است.آمریکا سرمایه ای را از ما نمی گیرد ما خودمان سرمایه هایمان را نابود می کنیم.در تقدیم نامه کتاب اقتدارگرایی ایرانی در بند12 می خوانیم (تفدیم به ایرانیان زیر ده سال که در آینده دروغ گویی و وارونه جلوه دادن واقعیت ها را از نظام معاشرتی خود بادیگران حذف خواهند نمود) به امید آنروز
  • فرهاد A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    44 2
    از ادبیات دبیرستان در درس حسنک وزیر هنگامی که میخواستند او را اعدام کنند این نثر بیهقی بخوبی یادم هست : "آواز دادند که سنگ زنید، هیچ کس دست به سنگ نمی کرد و همه زار زار می گریستند. پس مشتی رند را سیم دادند که سنگ زنند، و مرد خود مرده بود که جلادش رسن به گلو افکنده و خبه کرده" ...! و اینگونه تاریخ تکرار می شود ...!
  • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    59 2
    خوب راست گفته هر کسی در مورد تخصصش باید نظر بده.من که کشاورزی خوندم مگه از این انرژی هسته ای سر در میارم که راننده تاکسی بنده خدا سر در بیاره.کاش کمی صبورانه ترو معقول تر به امور نگاه کنیم
    • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
      1 6
      همون فهمیدم که کشاورزی خوندی
  • بی نام A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    9 46
    همین آقایان به اصطلاح روشنفکر پر ادعا ، تا یک صاحب نظری اظهار نظر می کرد می گفتند : مگر شما پیام ملت را دریافت نکردید ؟ حالا که نوبت به خودشان رسید مردم شدن عوام و باید خفه خون بگیرند وگرنه با انواع واژه های غربی بمبارون خواهند شد
  • چالوسی A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    33 4
    انصافا چند نفر ایرانی رو میشناسید که در مورد همه مسائل اظهار نظر نمی کنند؟ نمونه اش احمدی نژاد"شده یه سوالی ازش بپرسن بگه من نمی دونم یا اطلاع کافی ندارم؟مثل:تحریم ،که میگفت :کاغذ پاره است نتیجه اش هم بد بختی هایی که ملت باید تاوانشو پس بده... آقای راننده تاکسی: منو شمای راننده فقط اسم خیلی چیزها رو شنیدیم اما در مورد مسائل فنی هسته ای ، توافق ژنو،5+1و....اطلاعات چندانی نداریم همون جوریکه خیلی از پایتخت نشین ها که همه عمرشونو اینجا گذرروندن ،همه جای تهرونو بلد نیستن...البته اینها برای هیچکدوم عیب نیست.یاعلی مدد
  • يوسف از شهرستان A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    34 2
    انصافادر صحبتهاي ايشان هيچگونه توهيني به هيچ فرد استنباط نمي شود رانندگان تاكسي هم كه بندگان خدا مشغول كار انهم در سر چهار راه و پشت چراغ قرمز و لحظات بسيبار حساس در شهر تهران كه اگر يك لحظه غافل بشوند
  • بهزاد A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    6 22
    حالا اگه بگن بیا راهپیمایی یا جبهه . میگن تاکسیدارا بیان اول خط
  • مرجان IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    33 1
    متاسفانه الان هرکی حرف حق و واقعیت رو می گه می زنن توی دهنش من راننده تاکسی هستم و حرف ایشان حرف دل من است
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    7 1
    این رانندها فرزندان همان کسانی هستن که در سفارت انگلستان ظرف غذا برده بودن و می گفتن مقداری به ما هم مشروطیت بدهید
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    5 26
    سلام کاش چند واحد ادبیاتهم پاس میکردید ما فکر می کنیم چون تحصیلات دانشگاهی داریم از دیگر افراد جامعه بیشتر میفهمیم درست مثل گروه مجاهدین خلق که90رصدشون مدارک دانشگاهی دارن اما نگاهشون به سیاست ازافراد بیسواد جامعه کمتره.
  • شیرازی A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    17 1
    این جماعت غیره و ذلک کجابودن که تو اون دوره احمدی نزآد صداشون در نشد، حالا در میشه!!!یه کاری میکنن که دولت روزه سکوت بگیره..
  • راننده تاكسي A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    42 3
    اصلا هيچ توهيني نشده چرا اينقدر شلوغ ميكني من خودم راننده تاكسي ام گفته مشغول كارند مخارج زندگي را در ميارن
  • مهدی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    66 3
    "صدا و سیما اصالتا یک نهاد پوپولیستی است و کمک می کند به جلوگیری از رشد عقلی و استدلالی جامعه."
  • استاد دانشگاه IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    33 5
    با سلام بنده به عنوان یک استاد دانشگاه با نظر سریع القلم درباره صدا و سیما کاملا موافقم ...
  • دلسوز IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    10 2
    متاسفانه حدود شصت درصد وشاید بیشتر مردم ایران بدون آگاهی داشتن از موضوعی کورکورانه ازیکسری افراد پیروی نموده وکاملا احساسی برخورد مینمایند بدون انکه اصلا مطلب را فهمیده باشند مثل همان رانند ه تاکسی هایی که اعتراض نموده اند که حتی نفهمیده اند بحث چه چیزی بوده است و یاافرادی که کامنت گذاشته وکار آنها را تایید کرده اند ومتاسفانه این افراد همیشه آلت دست عده ای سودجو قرار میگیرند
    • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      0 0
      متاسفم.آمار رو از کجا آوردید؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    8 3
    زنده باد استاد فرزانه و دوست داشتنی ایران؛ دکتر سریع القلم
  • ستاره US ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    7 2
    افرادی که به خاطر دو خط این سخنرانی تجمع راه انداختن و رسانه ها رو به تکاپوانداختن کاش اینقدر صبور و باهوش بودند که متن را کامل می خواندند و حداقل به اطلاعاتشون چیزی اضافه می شد. حالابازم جای شکر داره که لبوفروش ها هم تجمع راه ننداختند که بگن سریع القلم به شان شخصیتشون و هویت شغلیشون توهین کرده
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    6 8
    هر چی ایشون حق زندگی و اظهار نظر درباره جامعه رو داره راننده تاکسی و لبو فروش هم داره فقط راننده تاکسی و لبو فروش مثل ایشون مدعی علم و خود پسند نیستند
  • محمد JP ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    5 12
    اقایان مدعی ! چرا فکر می کنید فقط شما حق صحبت کردن و اظهار نظر دارید؟ هر قدر که راننده تاکسی و لبو فروش حق اظهار نظر در مورد جامعه و سیاست حاکم بر جامعه را دارد این اقای دکتر والامقام چند ده کتاب انگلیس خوان هم داره!!! مطمئنا سیاست یک کشور نباید فقط با اظهار نظر یک راننده تاکسی و یا یک استاد مدعی سواد!!!تعیین شود بلکه از تلفیق همه تفکرات و نظرات و خواسته های مردم یک جامعه به وجود اید که با عقل و منطق نیز سازگار باشد اما امروز مشکل ما نه نظر دادن راننده محترم تاکسی یا لبو فروشه بلکه اشتباهات اقایان فرهیخته ایست که بجای فکر کردن و دادان نظرات کارشناسی و نقد سازنده مشغول خود پسندی و خود بزرگ بینی و دیگران را تحقیر کردن هستند
    • قاسم A1 ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
      2 1
      خداوند امثال آقای سریع القلم را حفظ و زیاد کند . این جماعت ایرانی واقعا کی رو قبول داره. ایشون یک فرد روشنفکر و با شخصیت و دلسوز کشور است. اینقدر ظاهر بین نباشیم ایشان اصلا توهین نکرده و خواسته مصداق بیاره . من سوال میکنم آیا هر دکتر و مهندس و کارشناس و نماینده و وزیر و وکیلی که تا حالا توی تلویزیون آوردنند که در مورد اقتصاد و تورم یا هر چیز دیگری صحبت کند ؛ مگه تخصص داشته یا واقعیت مسایل و مشکلات را به مردم گفته اند که راننده تاکسی این سواد یا معلومات را داشته باشه ؛ و واقعیت این است که مردم اینقدر درگیر معیشت هستند که فرصت پرداختن به این مسایل را ندارند. موضوع بحث ایشان شیوه تربیتی جامعه است . ایشان میگوید بجای رفتارهای عوامگرایانه در صدا و سیما .... ..
  • علي IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    5 6
    بنظرم آقاي سريع القلم نمي دانند كه بعلت نبود شرايط كار براي جوانان بيشتر فارغ التحصيلان دانشگاهها از جمله رشته هاي فيزيك شيمي مكانيك رياضي كه كاملا به موضوعات هسته ايي هم ربط دارند راننده تاكسي شده اند . اي برادر بدان
    • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      0 0
      بحث فیزیک و شیمی بحثی فنی و تکنیکی است در بسیاری از موارد این سیاستمداران هستند که باید تشخیص بدهند آیا مسئله هسته‌ای روندی منطقی دارد آیا منافعش به ضررهایش می‌ارزد و...
  • جلیل A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    دوره پسا دکتري مدرک نداره. ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﻪ ﻣﺪﺭﮎ ﻓﻮﻕ ﺩﮐﺘﺮﯼ اشتباه است
  • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    7 1
    واقعا حرف حق نبايد زد كجاي اين حرفا توهين است خداي من به دادمان برس چي به سر مردم امده
  • نیکولو برناردو ماکیاولی IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    5 2
    جناب آقای دکتر سریع القلم تنها کسی بودند که تو سال های اخیر تو بحث فرهنگ ایرانی ورود کردن و چالش ها و راهکارها را بدرستی بررسی کردن. دوستانی که اطلاع ندارن کتاب عقلانیت و آینده توسعه یافتگی ایران نوشته آقای دکتر رو حتما بخونن.
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    2 1
    آدم کم شعور دهن بین زیاده ما باید تلاش کنیم آنها اصلاح کنیم بذاری تخلیه بشن.
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    6 1
    جبهه پایداری مساوی است با جبهه النصره استاد تازه از رانندگان تاکسی دفاع هم کرده نه توهین . حالا که جمع شدن ،اعتراض کنن به وضعیت معیشتی شون .نه این که یکی بهشون گفته باشه فلانی بهتون توهین کرده و اونا هم بدون خوندن مطلبی تجمع کنن قول میدم از تک تکشون بپرسی :خب حالا این توهین چی بوده ،مگه استاد چی گفته بهتون با چشای گرد شده و زبون بند امده که صداهایی چون تته پته از اون خارج میشود مواجه خواهید شد.
  • حسین SK ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    2 0
    دوستان عزیز؛ با توجه به کثرت دشمنان کشورمان لازم است به هر صحبت و سخنرانی مسوولین واکنش توهین آمیز و غیرمنطقی نداشته باشیم تا دیگران نتوانند سوء استفاده کنند. معمولا صحبتها و سخنرانیهای دانشگاهی نباید در سطح جامعه رسانه ای شود چون برداشتها متفاوت است و ممکن است سوء تفاهم صورت پذیرد.
  • سعید A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    4 4
    در کشورهای دموکراتیک هم از مردم (لبو فروش و تاکس ران وغیره) اینجور سوالها رو می پرسند در اینجور نظرخواهی ها هدف این نیست که مصاحبه شونده نظر تخصصی بده بلکه افکار عمومی سنجیده میشود
  • امید IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    4 3
    داخل تاکسی از صبح تا شب خودش یک دانشگاهه که خیلی چیزها میشه از یاد گرفت .
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 3
    برای کسانی که بخاطراین صحبت بسیارزیبا منطقی عاقلانه خردمندانه و.......این واکنش بسیارزشت نشون دادندبسیاربسیارمتاسفم.مخصوصابرای ان شخص یااشخاصی که لیدراین افرادبودند.این نشان عمق حماقت دراین افراده.واقعامتاسفم

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین