رییس سازمان محیط زیست امروز در شورای شهر حاضر شد و درباره آلودگی هوا و راه های رفع آن سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور امروز به مکانی رفت که تا ۴ ماه پیش محل کارش بود؛ شورای شهر. او گفت که به خانه خود بازگشته؛ شورای شهر.

رییس سازمان محیط زیست با همان ون معروف مشکی سازمان به شورا رفت تا درباره مشکلات و آلودگی های محیط زیستی تهران سخن بگوید. البته محور سخنان ابتکار بیشتر آلودگی هوا بود.

او سعی کرد با مثال آوردن شهرهایی از چین و مکزیک مشکلات هوای تهران را حل شدنی بخواند. رییس سازمان محیط زیست چند محور برای حل مشکلات آلودگی هوای تهران عنوان کرد. 

به گفته معاون رییس جمهور جلسه آتی شورای عالی محیط زیست با ریاست حسن روحانی به موضوع آلودگی هوا در ۸ کلانشهر ایران خواهد پرداخت که برنامه جامع دفع مشکل آلودگی هوا در این جلسه به تصویب می رسد و پس از آن رونمایی می شود. 

ابتکار کلید رفع آلودگی هوا را در مدیریت یک پارچه، بهره گیری از شورایاری ها، سمن ها و رسانه ها در حل این مشکل و همچنین گفتمان سازی برای حل مشکلات آلودگی هوا در کنار اعمال نظارت دقیق قانون و استفاده از تمام ساز و کارهای پیشگیرانه دانست. 

او همچنین گفت: دیشب با رییس کمیسیون سیاست خارجی سنای مکزیک دیدار داشتم. او گفت که میکزیکوسیتی توانسته با تصویب و اجرای یک برنامه جامع کاهش آلودگی هوا، مشکلات زیست محیطی خود را در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ سال حل کند. 

ابتکار ابراز امیدواری کرد بتواند این تجربه مکزیکوسیتی را در تهران تکرار کند یعنی همان مدت ۱۵-۲۰ سال. ولی تاکید کرد چون برنامه های زیست محیطی او که به گفته خودش از سال ۷۹ شروع شده در دوره ای (دولت های نهم و دهم) با مشکل مواجه شده است، لازم است بخش های مختلف از جمله دولت های قبل و بعد، شهرداری و شورای شهر همگرایی داشته باشند که در این صورت مشکل آلودگی هوای تهران حل شدنی است. 

معاون رییس جمهور در بخشی از سخنان خود به دفاع از عملکرد کمیسیونی پرداخت که خود رییس آن در شورای شهر سوم بود. او گفت: شورای شهر سوم مصوبات خوبی در زمینه محیط زیست داشته و اجرای این مصوبات می تواند دستاوردهای خوبی برای تهران داشته باشد. 

ابتکار همچنین به نمایندگی از دولت اعلام امادگی کرد حاضر است بخشی ار تصدی امور را به شهرداری تهران بدهد. ولی زمانی که احمد مسجدجامعی رییس شورای شهر به او گفت آیا حاضرید پارک پردیسان را به شهرداری بدهید، پاسخ صریحی نداد و گفت: ان پارک بخشی از کارهای اجرایی ما را دنبال می کند ولی برخی از کارهای دیگر را می توانیم به شهرداری تهران واگذار کنیم. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    2 2
    خانم ابتکار پنج سال تو شورای شهر تهران بودی چه گلی به سر تهران ز دی که حالا بخوای عمل کنی
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    12 1
    چرا کسی به فکر آلودگی هوای اصفهان نیست؟ هوای اصفهان به مراتب آلوده تر از تهرانه ولی هیچ اقدامی صورت نمی گیره. حتی اعلام نمی کنن که مردم لااقل بیشتر مراقب بچه ها و بیماران قلبی و تنفسی باشن .....
    • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      3 1
      ولششششش کن آمو. اینجا فقط تهرانیا تو بحرانن. ادمهای بقیه شهرها خودسوز و خودساز هستند.تقصیر خودمونه ها.زاینده رود خشک شد هیچی نگفتیم ابنیه تاریخی مون داره خراب میشه هیچی نگفتیم چندین ساله چهارباغ و شهدا و میدان ازادیمون را واسه طرح 800 ساله مترو که خودش داره میشه بنای تاریخی بستن و هیچی به هیچی.حالا هم الودگی هوا سر بذاره به فلک هیچی نمیگیم اصلا ما ریه ادم نداریم که رباتیم. باید بلد باشیم یکم مثل از ما بهترون شلوغ بازی در بیاریم تا رسیدگی بشه. مثلا تو شهر از ما بهترون واسه برگزار نشدن جشنشون کلی اعتراض میکنن و میگن بی احترامی شد بهمون ولی ما چی واسه حق تنفسمون هم کاری نمیکنیم جز سرفه های کذایی
  • کامبیز فاتحی IQ ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    2 0
    سرکار خانم ابتکار محیط زیست کردستان عراق به شماره نامه 42 که به انجمن وزیران نوشته است رسما از شما دعوت کرده که به کردستان عراق تشریف بیاورید و راه حل جدید مبارزه با ریزگردها را که در ایران به شماره 74849 ثبت اختراع شده و در عراق هم تائید شده و در دولت قبلی به دلیل بی توجهی به محیط زیست بودجه مصوب مجلس را به آنجام آن پرداخت نکردند حال اکنون آن بزرگوار می توانید قبل از تائید و ادامه پروژه های مالچ پاشی مخرب در عراق، این اختراع علمی را بررسی فرمائید و ایران هم در انجام آن مشارکت نماید زیرا این دستگاه قادر است در صورت تولید انبوه در مدت 3 سال کل بسترهای پودری بحرانی عراق را با روش طبیعی برای همیشه تثبیت و بذر پاشی کند و با تغییر دستگاه می توان بسترهای نمکی دریاچه ارومیه را تثبیت کند.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    1 2
    همه می یان برنامه می دن بیشتر از دوره مسئولیتشون که مجبور نباشن بعدا جوابگو باشن.. وقتی مسئولیت رو میدن به کسی و اون به جای برنامه می گه از تهران برید همین میشه دیگه!! خوب این هم نسل کشی مدرن هست .. بچه های ما در خطر مرگ هستند