ایرنا نوشت:

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اصلاح قانون گذرنامه در خصوص لزوم اجازه همسر برای خروج از کشور زنان هنوز در صحن علنی مجلس مطرح نشده است.

شهیندخت مولاوردی، در صفحه فیس بوک خود در پاسخ به سوال کاربری مبنی بر اجازه همسر برای دریافت گذرنامه افزود: اکنون اخذ اجازه همسر برای خروج از کشور طبق ماده 18 قانون گذرنامه در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: زمانی که سر دفتر بودم، اولین مراجعه کننده به دفترخانه فردی بود که متقاضی گواهی امضا همسرش برای خروج از کشور بود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: نکته جالب این است که خود من هم که نامه وی را تنظیم و ثبت کردم، برای خروج از کشور باید به سردفتر دیگری برای تایید گواهی امضا همسرم مراجعه کنم.

به گفته وی ، راهکاری که اکنون وجود دارد، وکالت بلاعزل برای خروج از کشور به زنان است که الان هم در تمام دفترخانه ها انجام می شود.

معاون رییس جمهوری اضافه کرد: ریشه تصویب این قانون بحث نان آور بودن مرد، قوامیت وی و جایگاهی است که او در سال های متمادی به عنوان سرپرست خانواده دارد. این از موضوعاتی است که سال ها در باره آن بحث است و هنوز به جایی نرسیده، هرچند در سال گذشته که بحث اصلاح قانون گذرنامه بعد از 42 سال در کمیسیون امنیت ملی مطرح بود، شاهد ارائه لایحه ای از سوی دولت بودیم که بحث خروج دختران زیر 40 سال و اجازه از پدر در آن مد نظر قرار گرفته بود.

به گفته مولاوردی، ماده 18 در آن لایحه دست نخوره باقی مانده و در صحن علنی مجلس نیز هنوز اصلاح قانون گذرنامه مطرح نشده است.

وی یادآور شد: این مساله در کمیسیون امنیت ملی و یکی از کمیته های داخلی آن در دست بررسی است هر چند به دلیل بحث های فراوان روی مباحث لزوم اخذ اجازه برای دختران زیر 40 انتقاداتی جدی صورت گرفت و منجر به حذف آن شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    15 49
    هنوز كه براي گرفتن گذرنامه اجازه مرد لازم وضعيت اين جوريه واي به حال وقتي كه اجازه ماها رو هم نخواد اونوقت هي بايد بريم بچه هامون رو از اندونزي برگردونيم
    • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      43 8
      اخلاقت رو خوب كن تا اينقدر دلت شور نزنه ......!!!!! خخخخخخخخخ
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      39 11
      تو با خانواده ات مشكل داري مردم چه گناهي كردن ...!!! همه مردم نبايد هزينه اختلاف تو با خانواده ات رو بدن !!!! ميدوني چقدر وقت و هزينه تلف ميشه براي يه كار بي مورد !!!! و جقدر رسانه هاي خارجي و سازمان ملل سر اين چيز ها رجز خوني ميكنن ....
    • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      32 9
      بیچاره اونی که زن توئه !!!!
    • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      27 7
      اگر تو اراده کنی یه روز میتونی صب بچه هاتو برداری بری اندولزی و زن هیچوقت دستش به بچه هاش نرسه.عدالت که میگن همینه
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    14 48
    این قانون خیلی هم خوبه. البته کسی منکر این نیست که باید انصاف داشته باشن مردها ولی فمنیست بازی در نیارین لطفا که حال آدم رو بد می کنه.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      27 7
      کجاش خوبه؟؟؟؟؟؟؟ اینکه یه مرد بتونه زنش رو اسیر کنه خوبه؟ البته معلومه برای مردا خوبه اصلا نزارن زنشون از خونه در بیاد
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    31 14
    هه هه هه ...حساب كن شوهر خانم اجازه نده ..... كار مملكت خوابيده !!!!!خخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    20 13
    این قانون ضد زنه.مگه زن جز اموال مرده که صاحب اختیارش باشه کی بره کجا بره؟اگر بنا بر حفظ روابط خانوادگیه این باید درباره مردها هم اجرا بشه.شان و کرامت انسانی زن جریحه دار میشه
    • بی نام RO ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      19 21
      شان و کرامت انسانی مرد چی میشه این وسط؟ کار مرد فقط حمالی واسه زنه؟ هر موقه شما هم نفقه دادی و مهریه دادی و از همون روز عقد دستبند زندان رو امضا کردی اونوقت بگو! این منافی شان و کرامت زن نیست بلکه برعکس نشان دهنده ارزش زن است و نشان دهنده تعهد مرد در قبال زن است. مرد فقط نان آور نیست بلکه ولی زن و محافظ اوست
  • سامان A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    14 13
    خوب هنوز هم اکثر مردان نان اورند. فمنیسم رو به اسلام نچسبانید. در شرط عقد که می تونید بیارید فوقش در همان شرط عقد بیارید. ایشان هم میتونسته شرط کنه.