ستاری: حمایت جدی دولت از تبادل فناوری در سطح بین المللی/ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در سومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری گفت: دولت یازدهم از تبادل فناوری در سطح بین المللی بین شرکت های دانش بنیان داخلی و خارجی حمایت جدی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر سورنا ستاری صبح جمعه در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس 2014) که به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است، گفت: ادبیات جدیدی در دولت تدبیر و امید وارد شده است که این ادبیات مربوط به شکل‌گیری فناوری و علم است.

 

جهت گیری و برنامه ریزی‌های آینده بر برپایه علم و فناوری انجام گیرد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امیدواریم در سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه علم و فناوری باشیم افزود: تبادل علم و فناوری هیچ گاه از سوی دولت امکان پذیر نیست و کار دولت در این زمینه سیاستگذاری و فراهم کردن تسهیلات و زیرساخت ها است.
وی با بیان این‌که نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری بستر مناسبی برای تبادل فناوری است تصریح کرد: ما تنها می‌توانیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم و تبادل فناوری باید از طریق بخش خصوصی، پارک‌های علم و فناوری شرکت های دانش‌بنیان و عناصر واسط صورت گیرد.
دکتر ستاری با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته و در دولت تدبیر و امید مفاهیم جدیدی همچون مفاهیم فناوری، شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان را در کشور تجربه کرده ایم اظهار کرد: به طور قطع برای کشوری که تاکنون درآمد اصلی اش بر پایه فروش نفت خام بوده است این مفاهیم بسیار جدید و بکر است.
وی همچنین از اعطای معافیت های مالیاتی و گمرکی برای شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از موارد تسهیل گری در تبادل فناوری نام برد و گفت: معافیت های گمرکی باعث تسهیل در ایجاد رابطه بین شرکت های دانش بنیان ایرانی و تعامل آنان با کشورهای مختلف و تلاش در صادرات محصول را خواهد داشت و یا واردات فناوری‌های مورد نیاز، کاهش هزینه ها را به دنبال دارد.

ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش بنیان: دغدغه معاونت علمی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مهمترین دغدغه معاونت علمی و فناوری در سال جاری ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش بنیان است گفت: در بحث ارایه تسهیلات همه موارد مورد نیاز فراهم شده است و اکنون وقت آن است که شرکت‌ها با تکیه بر تلاش مستمر خود و توانمندی دانشمندان و نخبگان ایران اسلامی ابتدا بازار داخلی را بدست بگیرند و پس از آن برای صادرات محصولات دانش محور و فناوری اقدام کنند.
وی همچنین گفت: بر این اساس هر شرکتی که بتواند طی تعامل با شرکت‌های خارجی حاضر در این نمایشگاه صادرات فناوری داشته باشد پنج درصد جایزه صادرات از سوی معاونت به آنها ارائه می‌شود. همچنین شرکت‌های ایرانی که در این نمایشگاه تعاملشان با شرکت‌های خارجی منجر به قرارداد و ورود فناوری به کشور شود هرگونه حمایت از دریافت تسهیلاتی که مورد نیازشان باشد از سوی معاونت علمی برایشان صورت خواهد گرفت.

حمایت جدی دولت از تبادل فناوری
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه به تمامی شرکت های داخلی و خارجی اعلام می کنم دولت از تبادل فناوری به صورت جدی حمایت می کند تصریح کرد: مطمئن باشید شرکت هایی از این بازار برد می کنند که زودتر وارد بازار فناوری ایران شوند و تعامل بهتری با طرف های ایرانی برقرار کند، چرا که بازار فناوری در ایران یک بازار نو و بکر به شمار می آید.
دکتر ستاری افزود: معاونت علمی و فناوری حمایت کامل دولت را از این نمایشگاه اعلام می کند و تسهیلات ارائه شده در این نمایشگاه نشان از این حمایت دارد.
وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم آمار مناسبی از تبادل فناوری در پایان این نمایشگاه داشته باشیم و برای سال های بعد شرکت های بیشتری در این نمایشگاه به تبادل فناوری بپردازند.
خاطر نشان می شود پس از مراسم افتتاحیه دکتر ستاری از برخی شرکت های داخلی و خارجی این نمایشگاه بازدید کرد که در این بازدید سفیر روسیه، سفیر افغانستان، کاردار سفارت هندوستان و جمعی از معاونین و مدیران معاونت علمی و فناوری ایشان را همراهی کردند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =