کتابدو جلدی «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد» نوشته زنده‌یاد نادر ابراهیمی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ هشتم رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، جلد اول و دوم کتاب «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد» که نادر ابراهیمی آن را در بین سالهای 75 تا 77 نوشته است٬ برای نخستین‌بار توسط حوزه هنری در سال 77 منتشر شد و به تازگی چاپ هشتم آن روانه بازار نشر شده؛ این کتاب در جلد نخست خود با عنوان «رجعت به ریشه‏ ها» داستان ‏بلندى از زندگى امام خمینى(ره) است، که نویسنده در آن تلاش کرده ابعاد مختلف شخصیتى ایشان را در قالب داستان مورد بررسی قرار دهد.

شرح وقایع دوران کودکى امام (ره) و شکل‏‌گیرى شخصیت وى در دامن پرمهر مادر و صاحبه خانم (عمه ایشان)، مرام و منش پدر امام(ره) و نحوه ‏شهادت ایشان، حضور بنیانگذار کبیر انقلاب در کلاس درس مدرس، بررسى ‏شجره‌‏نامه اجداد، امام و شرحى از زندگى پدر بزرگ ایشان، مراحل ‏آشنایى امام(ره) با دفتر حاج‏‌آقا ثقفى تا ازدواج، موارد و عناوینی است که نویسنده به شرح آنها پرداخته است.

«در میانه میدان» عنوان جلد دوم مجموعه «سه دیدار با مردى که از فراسوى باور ما مى‏‌آمد» است که روایتی دیگر از زندگینامه امام خمینى(ره) در قالب‏ داستان می باشد.

در این کتاب نیز مواردی مورد اشاره نویسنده قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به فصولی همچون: خاطراتى از پدر در زندان شاهى و شهادت وى در آنجا در ایام قبل از تولد امام، استفاده از افکار و سخنان عمه «صاحبه خانم»، دوران مبارزه در جوانى، حضور با برادر جهت ‏تحصیل علوم حوزوى در اصفهان، سال مصیبتى که "وبا" ۸ تن ازنزدیکترین و کسان «امام خمینى» را به کام مرگ کشاند، حکایت‌هایى از همسر امام(ره) که همیشه یاور و مشوق همسرش در راه‏ مبارزات سیاسى بودند، خاطراتى از مبارزات رجال آن زمان و... اشاره کرد.

جلد اول در 245 صفحه و جلد دوم در 270 صفحه، تدوین شده که با قیمت دو جلد 9 هزار تومان به چاپ مجدد رسیده است.

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین به تازگی کتاب «روان‌شناسی تبلیغات» را با تغییراتی جزئی تجدید چاپ کرده است. این کتاب به بحث درباره موضوعات اصلی روانشناسی اجتماعی و فردی می‌پردازد و همچنین تأثیر تبلیغات بر رفتار مصرف‌کننده، فرآیندهای روان‌شناختی در اثر بخشی تبلیغات، چگونگی مفهوم پیام‌های تبلیغاتی و اینکه چه پیام‌هایی«منتقل» می‌شوند را در برمی‌گیرد.

در این کتاب، تبلیغات به عنوان عامل قدرتمندی تعریف شده است که در همه جا حضور داشته و ما را به خرید محصولات و خدمات، کمک به خیریه، رأی دادن به نامزدهای سیاسی و تغییر سبک زندگی و سلامت خود وسوسه می‌کند.

محسن شاهین‌پور، مترجم این کتاب، درگفتگو با سایت سوره مهر گفت: «روان‌شناسی تبلیغات» اولین اثری است که نگاه جامع و تازه‌ای از یافته‌های روان شناختی در زمینه تأثیر تبلیغات ارائه می‌دهد و دربرگیرنده‌ نتایج تحقیقات و مطالعات کلاسیک و معاصر با زبانی ساده است. او همچنین اضافه کرد: نویسندگان در این کتاب، فهرستی از کلمات و مفاهیمی که غالباً مورد استفاده قرار می‌گیرند را ارائه کرده اند، که به درک خواننده کمک می‌کند و از این نظر، مجموعه‌ای گران‌بها برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و هم چنین محققان و مدرسان روان‌شناسی اجتماعی، بازاریابی و ارتباطات است.

پرفسور سید محمد اعرابی، استاد مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی که مقدمه‌ای بر این کتاب نوشته نیز درباره کتاب گفت: این کتاب از تمامی تئوری‌ها و الگوهای مطرح در حوزه روان‌شناسی به شیوه‌ای دقیق و روان استفاده کرده تا در کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها و دوره‌های آموزشیِ تخصصی مورد استفاده قرار گیرد. وی افزود: اصولاً تعداد کتاب‌های منتشرشده در حوزه تبلیغات (از اجزای آمیخته بازاریابی) محدود است و کتاب‌های موجود ضعیف‌اند. موضوع کتاب روان‌شناسی تبلیغات است که مقوله‌ای جدید است و مشابهی ندارد.


عنوان اصلی کتاب، « The Psychology of Advertising» است که در سال 2010 توسط،‌ باب ام. فنیس، پروفسور رفتارشناسی مصرف کننده در دانشگاه گرونینگن هلند و ولف گانگ اشتروب، پروفسور روان شناسی اجتماعی در دانشگاه آترچت هلند نوشته شده‌است.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =