نسیم آنلاین نوشت:

كارگردان سینمای ایران در مراسم بزرگداشت خود گفت: ما از گذشته خودمان، بسيار آثاری داریم که قابليت تبديل به فيلمنامه دارند اما متاسفانه ما هنوز در قبال ادبیات گذشته خود، کاری در سينما نکرده‌ایم

ناصر تقوایی کارگردان کشور در سخنانی گفت: سخنانی که در صحبت های دوستان مبنی بر عدم کار کردن اجباری وجود دارد خیلی با واقعیت نزدیک نیست. هیچ کس در این مملکت نبوده که من را ممنوع الکار کرده باشد.
او گفت: من برعکس آنچیزی که به نظر می آید فرد کم کاری نیستم. هفته ای سه تا چهار روز من به تدریس سینما می گذرد. اولین چیزی که می خواهم از سر دانشجویان خود بپرانم این است که فیلمنامه داستان نیست.
تقوایی ادامه داد: داستان باید به فیلمنامه تبدیل شود و سپس فیلمنامه به فیلم تبدیل بشود. وقتی می گوییم که فیلمنامه نویس نداریم منظورمان این نیست که نویسنده نداریم بلکه ولی فردی نیست که این داستان ها را به فیلمنامه تبدیل کند.
او گفت: ما از گذشته آنقدر آثاری داریم که بتوانیم آنها را به فیلم تبدیل بکنیم. متاسفانه ما هنوز در قبال ادبیات گذشته خود عملی انجام نداده و کاری نکرده ایم.
تقوایی گفت: من شاید بیش از 10 سال تمام با بچه های فارابی صحبت می کردم که از هر استان ایران یک فیلم مستند تهیه شود که بتواند معرف آن استان و با تمام مشخصات آن باشد. البته در آن زمان کشورحدود 20 استان  داشت.
او یادآور شد: در گذشته سانسور مضمونی بوده ولی امروز دیگر اینگونه نیست. وقتی امروز کتاب یا فیلمی به ارشاد ارسال می کنیم اصلا دیگر مضمونی به آن نگاه نمی کنند بلکه واژگانی نگاه می کنند. در حقیقت استفاده از واژه گان امروز ممنوع شده است.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    6 1
    مابه جای ساختن فیلمها درمورد مفاخرگذشته مان مانندکوروش خشایار و...... داریم فیلمهایی که همه ازفیلمهای هندی تاثیر پذیرفته میسازیم ودیگران بااستفاده ازغفلت مابافیلمهایی همچون 300همه گذشته مارا زیرسوال میبرند ومافقط به اعتراض بسنده میکنیم