روزنامه آرمان در مقاله ای با اشاره به سخنان کریمی قدوسی نماینده مشهد و عضو جبهه پایداری که گفتمان دولت روحانی را براندازی دانسته است، نوشت:

تندروها از اعتدال رئیس‌جمهور سوءاستفاده می‌کنند. دکتر روحانی هم تاکنون با آنها مماشات کرده اما واقعیت این است که تندروی و دامنه هتاکی اینها بیشتر شده و نه‌تنها به سمت کمک به دولت نرفته‌اند بلکه تخریب دولت را نیز کم نکرده‌اند .

اتهام براندازی چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ مماشات دولت با تندروها باعث شده که روزبه‌روز دامنه هتاکی خود را بیشتر و نسبت به اصلاح خود اقدامی به‌عمل نیاورند. از جریان تمامیت‌خواهی که در انتخابات 24خرداد نتوانستند رای قبولی از مردم بگیرند، انتظاری جز این نیست. برخی که در مجلس هستند به نمایندگی مردم این جایگاه را دارند و مطرح کردن این اتهامات برای کسانی که رای مردم را در زمان انتخابات می‌گیرند و از این جایگاه خطاب به منتخب مردم توهین می‌کنند جای ناراحتی است.

از طرف دیگر بیانات تندروها ناشی از یکسری کم‌تحرکی جریان مقابل در ارزیابی دقیق این تفکر است. البته مقداری این تفکر اکنون منزوی شده است و تندروی بیشتر این جریان ناشی از انزوای بیشترشان است. رویکرد اینها زمانی مشخص بیشتر شد که تحت عناوین مختلف به موضع‌گیری‌ها در قبال پرونده هسته‌ای پرداختند. به‌نظر می‌رسد اینها هستند که باید به دلیل رویکردهایشان از زمان روی کار آمدن دولت دهم پاسخگو باشند؛ کسانی که در پوشش دفاع از نظام حرف‌هایی می‌زنند که باید نسبت به اهداف و عواقب آن با دیده تردید نگریست.

جریان اصولگرا که این افراد تندرو خود را منتسب به آن می‌دانند باید مراقب اینها باشد و هرچند به‌خوبی اینها را طرد کرده‌اند اما کافی نیست و باید موضع خود را به‌طور کامل مشخص کنند و اجازه داده نشود که کسانی در پوشش اصولگرایی به تخریب دولت و رئیس‌جمهور برآمده از آرای ملت بپردازند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    4 0
    متاسفانه در هشت سال گذشته جريان اصولگرايي نه تنها خط خود را با تندروها و افراطيون جدا نكرده اند بلكه به دفعات مختلف از آنها پشتيباني و حمايت بي چون و چرا نيز كرده اند . نمونه هاي بارز آن سنگ اندازي نماينده گان اصولگرا در مجلس و جبهه گيري هاي منفي در اظهاراتشان . با وجود حمايتهاي رهبري از فعاليتهاي دولت اعتدال .
  • گیلانی A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    4 0
    شما هم خیلی دلتون میخواد اصولگرایان رو به دودسته تقسیم کنید اما از نظر آحاد مردم اصولگراها هیچ فرقی با هم ندارن شما ببنید بعد رفتن احمدی نژاد همین نمایندگان اصولگرا که خیلی هم ادعا میکنن که اواخر با احمدی نژاد در کنتاک بودن چه قانونهایی رو تصویب کردن همین قانون کنترل جمعیت نشون دهنده حقانیت ادعاهای منه پس خواهن با افکار عمومی بازی نکنید اصولگرا اصولگراست الان به علت کمبود رای دربین مردم دارن خودشون به دو دسته تقسیم میکنن
  • مسعود IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    1 0
    اصولگرايان در 8 سال گذشته همه اركان اداره كشور را به دست داشته اند و از بالاترين درآمدهاي نفتي تاريخ ايران نيز بدبختانه برخورار بودند البته خوشحاليم كه بخشي از اين درآمدهاي نفتي در اين اواخر به خاطر تحريمها بلوكه شد وگرنه اينها هم همانند 600 ميليارد دلار بقيه هدر مي رود و نه تنها عمران و آباداني و رشد و توسعه نداشتيم بلكه با ركود توليد و افت كشاورزي و صنعت و رشد منفي اقتصاد و تورم شديدتر و كمرشكن تر مواجه بوديم. اصولگرايان بايد بابت 8 سال بي تدبيري و سوء مديريت كه فشارهاي زيادي به كشور و مردم وارد كرد پاسخگو باشند كه البته نيستند چون اقتدارگرا و خودشيفته هستند.