فیلمی که با بازی کفش‌ها و پاها ساخته شد / حذف صورت بازیگران به خاطر یک روایت نامتعارف

پیمان حقانی در دومین تجربه کارگردانی‌اش به سراغ روایت نامتعارف زندگی و خاطرات یک زن رفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او پیش از این فیلم  «مردی که گیلاس‌هایش را خورد» را ساخته بود که آن فیلم هم  فضایی نامتعارف و داستانی نسبتا خاص داشت. «مردی که گیلاس‌هایش را خورد» شش سال پیش تولید شد و اجازه اکران نیافت تا اینکه دو سال پیش این فیلم به شبکه خانگی عرضه شد. 

او پس از این فاصله حالا فیلم «316» را ساخته است. فیلمی که در آن نه تنها چهره هیچ بازیگری را مخاطب نمی‌بیند، بلکه زمان 70 دقیقه‌ای فیلم فقط و فقط با تصاویر پاها و کفش‌ها پر می‌شود.

این فیلم که سازندگانش قصد دارند آن را در جشنواره سی و سوم فیلم فجر شرکت دهند، یک راوی هم دارد؛ اما فقط صدای راوی در فیلم شنیده می‌شود.

 حقانی  درباره این تجربه می‌گوید:«وقتی کسی داستان خودش را با پاهای آدم‌ها تعریف می‌کند مخاطبش حق دارد هر جوری که دوست دارد، آن آدم‌ها را تصور کند.»

فیلم 316

به اعتقاد این کارگردان، «316» با اینکه فرمی تجربی و نو دارد، ولی یک فیلم داستانی و سینمایی است. 

فهرست کامل عوامل فیلم بدین شرح است:  تهیه کننده و کارگردان: پیمان حقانی/ نویسندگان فیلمنامه: پیمان حقانی - حمیدرضا کشانی/ تدوین:هایده صفی یاری/ مدیرفیلمبرداری: داوود ملک حسینی/ راوی: سارا وزیرزاده/ صداگذاری و میکس: ایرج شهزادی - حیدر نجفی/ موسیقی:  مهیار افشار/ طراحی صحنه و لباس: افسانه صرفه جو- پیمان حقانی/ مدیران تولید: عبدالرضا اخوان - بهرنگ سنجابی/ دستیاران کارگردان: علی اعلایی نژاد - پریا صادق بیگی - بشیر اصلانیان/ مجری طرح : بهنار اسکندرنژاد/ دستیار تهیه کننده: پیام حقانی

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    21 4
    چه كاريه .خوب صدا را هم حذف كنه تا مخاطب خودش هر جور ميخواد بگه و بشنوه .خلاقيت خوبه ولي نه براي يك فيلم هفتاد دقيقه اي .مثلا براي دو دقيقه و بيان يك نكته از زندگي اجتماعي ميتونه خوب باشه . گاهي خلاقيت با اوهام و تخيلات خلط ميشه كه نه تنها مخاطب را جذب نمي كنه بلكه موجب دور شدن مخاطب از اصل فيلم و سينما ميشه .البته من به عنوان يك فرد غير متخصص و به عنوان يك مخاطب اين نظر رو دارم .
  • سارا IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    5 2
    اصلن فیلم رو هم نمی ساخت فقط اسم فیلم رو میگفت تا هرکسی با توجه به برداشت خودش از نام فیلم ، در ذهنش فیلم رو می دید اینجوری خلاقانه تر میشد
  • nd EU ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    3 0
    چه خلاقیتی...