ایسنا نوشت:

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه باید همه به ایفای مسئولیت اجتماعی دانشجویان کمک کنیم تصریح کرد: نباید در دانشگاه‌های ما دانشجویی تربیت شود که برای گرفتن حق خود در جامعه نیروی ضعیفی داشته باشد، چراکه در این صورت درمقابل خارجی‌ها هم سر خم خواهد کرد.

او با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: بیش از 58 درصد دانشجویان را دختران و 41 درصد آنها را پسران تشکیل می‌دهند که این امر نیازمند برنامه‌ریزی جدی‌تری است. ضمن اینکه امسال حداقل 170 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها موجود است.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآوری کرد: در دولت جدید به دنبال فضای سالم، با نشاط، اخلاقی و قانون‌مند در محیط‌های علمی هستیم و بارها گفته‌ایم دانشگاه آرام مقصد ماست نه دانشگاه ساکت. بنابراین دانشگاهی که دانشجودر آن امکان اظهار نظر در قالب مقررات پیش‌بینی شده را داشته باشد مد نظر ما است.
او با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه دستمایه خوبی برای آموزش عالی کشور است بیان کرد: بر اساس همین سیاست‌هایی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است باید بتوانیم برنامه ایشان را جدی‌تر دنبال کنیم ضمن اینکه در این زمینه کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف وزارتخانه آغاز شده است.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه قصد داریم درتوسعه کمی که اتفاق افتاده تجدید نظر کرده و جلوی اثرات منفی آن را بگیریم، گفت: در حال حاضر 118 دانشگاه دولتی وجود دارد که 60 مورد آن در 80 سال عمر آموزش عالی تاسیس شد و 58 مورد هم در هشت سال اخیر که این اتفاق در جاهایی ضروری و مناسب بوده و در جاهایی نیز فقط از دانشگاه نامی مانده و خبری از کیفیت نیست.

صدیقی گفت: حتی در حوزه موسسات غیرانتفاعی نیز هم اکنون دارای 350 مرکز غیرانتفاعی در کشور هستیم که تا سال 80 فقط 80 موسسه وجود داشت از این رو قاعدتاً باید به اثرات منفی و چالش‌های بی‌شمار ایجاد شده توجه کرده و راهکارهای مناسب در برنامه‌ریزی و اجرا دنبال شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: خوشبختانه در بحث چالش‌های کمی همه افراد با هر سلیقه سیاسی ورود کرده و اتفاق نظر به وجود آمده که باید در این خصوص فکری کرد.

صدیقی گفت: دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته می‌توانند برای سایر دانشجویان کشور الگو باشند و امیدواریم چند سال آینده نام این مجموعه را در سطح مراکز آموزش عالی برتر کشور ببینیم.

او گفت: گاهی تغییر چهره‌ها و ایده‌ها ضروری است تا کاری نو دنبال شود.

گفتنی است دکتر صدیقی پس از این مراسم از خوابگاه های این دانشگاه که در تابستان امسال مورد بازسازی قرار گرفته بود، بازدید کرد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    3 0
    اینا صندلی خالی نیست، اینا غده های سرطانی هست که تو این 8 شال رشد کرد و باید جراحی بشه، نسبت استاد به دانشجویان، نسبت به فضا، کتاب، منابع علمی و خوراک و خوابگاه. . افتضاحی که تو این 8 سال دیدیم فراموش نشدنی است، اشغال ی که به اسم خوراک می دادن چون تعدا انقدر زیاد بود که مجبور بودن. هنوز هم باید کم بشه و به کیفیت افزوده بشه
  • ایرانی US ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    2 0
    آقای وزیر این صندلیهای خالی صندلی علمی نیستند بلکه صندلی تجارت و دلالی هستند اگر نه میشد از دانشجویان داخلی و خارجی برای تکمیل ظرفیت استفاده کرد. مثلا صندلیهای دانشگاه آزاد خداوکیلی بدون کوچکترین نظارت و بازدهی علمی فقط شهریه میگیرند. لطفا رسیدگی کنید.
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    10 0
    یک انباری را هم می شناسم که 50 هزار صندلی خالی دارد. مفهوم دانشگاه به صندلی نیست
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    7 3
    خیانت دولت نهم و دهم به سیستم آموزش عالی کشور. هنوز اولشه. بزارید چند سال دیگه با ورود خیل دانشجویان بی سواد به جامعه ببینید چه افتضاحی بشه. پزشکی و دندانپزشکی پولی ای وای به حال سلامت مردم... متاسفم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    0 0
    صندلی خالیه بدین سمساری یا بندازین دور. نه اینکه باهاش بهترین لحظات زندگی ادم رو به بیهودگی تلف کنین