روزنامه ایران از قول دکتر غلامرضا اعوانی استاد برجسته فلسفه کشور نوشت:

درست است که مجلس محترم، حسب قانون وظایفی برعهده دارد اما این نهاد(وزارت علوم)، کانون تصمیم‌گیری و آمد و شد بزرگ‌ترین نخبگان علمی کشور است و قهراً باید همه نهادهای حاکمیتی از جمله مجلس شورای اسلامی به سلیقه و ذائقه دانشگاهیان احترام بگذارند و به وزیر پیشنهادی رأی اعتماد دهند. متأسفانه اتفاقی که مدتی است در حوزه آموزش عالی در حال رخ دادن است، آغشته شدن این حوزه به سیاست‌بازی و سیاست‌کاری است و این مسأله همیشه مهم‌ترین خطری بوده که ارتقای دانشگاه‌ها را تهدید می‌کند. تجربه کشورهایی که به سوی این مسیر حرکت کردند، بهترین مصداق برای این موضوع است.
همه دنیا، ایران را به عنوان یک کشور فرهنگی می‌شناسند و متأسفانه درگیر شدن کشور با مسائلی که شائبه جناحی دارند، جامعه آموزش عالی را به جای پیشرفت و حرکت رو به جلو، به فرسایش و از دست دادن استعدادهای شگرف و جوانان نخبه دچار کرده است.
کمابیش اطلاع دارم که شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با چنین رویکردی کاملاً مخالف است و بارها چنین سیاست‌هایی را مورد نقد قرار داده است چرا که بهتر از هر نهاد دیگری می‌داند که دخالت بی‌دلیل در نظام آموزش عالی کشور، نخستین قربانی را از سیستم علم خواهد گرفت.
بنده 50 سال است که در فضای آموزش عالی خدمت کرده‌ام و معتقدم با توجه به اینکه در دوره قبل لطمات زیادی به دانشگاه‌ها وارد شد، باید به دیدگاه‌ها و نظرات آقای دکتر روحانی اعتماد کرد چرا که ایشان سعی دارد لطمات وارده را جبران کند.
به همه فعالان سیاسی، خواه در احزاب و رسانه‌ها و خواه در نهادهایی همچون مجلس شورای اسلامی باید این نکته را گوشزد کرد که رئوس برنامه‌ها و انتخاب‌های دکتر روحانی در حوزه آموزش عالی می‌تواند نظام علمی و دانشگاهی کشور را ارتقا دهد. بنابراین چوب لای چرخ تصمیمات دولت نگذاریم و اجازه بدهیم کار خود را پیش ببرد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385450

برچسب‌ها