وزیر بهداشت گفت: بخش های مهمی از سیاست های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در تامین منابع مالی پایدار حوزه سلامت با تدبیر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به قانون دائمی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دو روز پیش علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت از وتو شدن افزایش مالیات بر سیگار در کمیسیون تلفیق مجلس وتو شده است.

اما اکنون وزیر بهداشت این خبر را رد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ سیدحسن هاشمی در واکنش به انتشار خبری در برخی از رسانه ها به نقل از معاون بهداشت مبنی بر عدم موافقت کمیسیون تلفیق مجلس با عوارض سیگار گفت: اصولا عوارض مرتبط با سیگار در ردیف های بودجه قرار دارد و تاکنون در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار نگرفته است به عبارت دیگر مصوبه اخیر مجلس در طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، حکم مربوط به عوارض سیگار را به قانون دائمی تبدیل می کند و طبعا در چنین فرآیندی نیاز به درج حکم جدید در لایحه بودجه نیست.

وزیر بهداشت گفت: بر همین اساس ردیف درآمدهای هزینه ای در اجرای ماده 38 الحاقی طرح مذکور به تصویب کمیسیون تخصصی رسیده است بنابراین خبر منتشر شده در این خصوص صحیح نیست.

هاشمی گفت: حمایت های موثر نمایندگان محترم مجلس در تصویب قانون بودجه سال 93 و دائمی شدن احکام مرتبط با حوزه سلامت و تداوم این حرکت ارزشمند در بررسی بودجه سال 94 درخور تحسین بوده و ستودنی است و بدون تردید استمرار توفیقات به دست آمده در حوزه سلامت بدون حمایت مجلس میسر نمی شود.

به گفته او مجلس علاوه بر عوارض سیگار در یکی دیگر از مصوبات طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارگروهی را با مسئولیت وزارت بهداشت مکلف به وضع عوارض برای کالاهای آسیب رسان به سلامت کرد: همه اینها نشان از توجه ویژه مجلس به سلامت مردم دارد.

هاشمی با تاکید بر این که یکی از اقدامات و گام های ارزشمندی که دولت و مجلس در عرصه حقوق اجتماعی مردم برداشته است، پرداختن به سلامت مردم بوده است، گفت: حوزه سلامت حوزه ای است که بدون تفاوت در نگرشهای سیاسی، گروهی و جناحی به تفاهم ملی تبدیل شده است و همه بخش های حاکمیت فارغ از هر جناح و گرایشی در ایجاد این تفاهم ملی وحدت و اتفاق نظر دارند.

وی گفت: علی رغم همه تلاشها و حمایت های موثری که دولت و مجلس از حوزه سلامت داشته است برای رسیدن به نقطه مطلوب که همان سیاست های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است، باید تلاش مضاعف و خستگی ناپذیری صورت گیرد.

گفتنی است دو روز پیش سیاری در بخشی نشست خبری هفته ملی مبارزه با سرطان گفت: فرمول مربوط به افزایش مالیات بر دخانیات طراحی شد به طوری که رقم آن در سال اول 2000 میلیارد تومان و در یک دوره پنج ساله به 11 هزار میلیارد تومان می‌رسید. اما متاسفانه این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی جهت اعمال در بودجه 94 وتو شد. جای سوال است، چرا موضوعی که مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی بوده و امری ثابت شده است، باید در مجلس وتو شود. ما کارمان را در این زمینه انجام دادیم، اما تصویب قانون باید از سوی نمایندگان مجلس باشد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 0
    الان بازار سیگار قاچاق 25 کل بازار ایرانالبته طبق آمار رسمی هست اگر مالیات سیگارها را زیاد کنید خیلی هم خوب است ، به شرطی که جلو قاچاق را بگیرید که توی 20 سال گذشته هرگز کم نشده ، همیشه زیاد شده و هرگز برنامه درست و قابل اجرایی برای مبارزه با قاچاق وجود نداشته بنابراین احتمالا با افزایش مالیات باید منتظر افزایش حضور قاچاق در ایران باشیم ظاهرا این حرفهای آقای وزیر صرفا مانوری است برای اینکه به مردم بگن ما داریم یه کاری میکنیم واقعا کی میشه دست از حرف زدن بردارید و برای نجات جامعه به عمل روی بیاوریم. و جناب خبر آنلاین من هیچ توهین و بی احترامی نکردم ، و فقط ذره ای از حقیقت را گفتم... باز هم شما اجازه نده کامنت من خونده بشه