ایسنا نوشت:

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین دستورالعمل استقرار آب شیرین‌کن‌ها در سواحل کشور خبر داد.

پروین فرشچیافزود: با توجه به بحران آب در کشور، افزایش تعداد آب شیرین‌کن‌ها قابل پیش‌بینی است؛ اما در این راستا باید دقت زیادی در خصوص تکنولوژی این دستگاه‌ها و سازگاری آنها با محیط زیست صورت گیرد.

وی افزود: در این راستا تدوین دستورالعمل استقرار آب شیرین‌کن‌ها و تکنولوژی آنها در دستورکار معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این که سیستم اسموز معکوس دیگر پاسخگو و سازگار با محیط زیست در آب شیرین‌کن‌ها نیست تصریح کرد: باید از تکنولوژی‌های دیگر سازگار با محیط زیست برای این کار استفاده شود و ضمن شناسایی آنها از این فناوری‌ها بهره گیریم.

معاون سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: در این راستا از آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) نیز بهره خواهیم گرفت تا از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای توسعه آب شیرین‌کن‌ها که سازگار با محیط زیست باشند استفاده کنیم.

وی با اشاره به این که شمار آب شیرین‌کن‌ها بخصوص در سواحل مکران واقع در شمال دریای عمان رو به گسترش است، افزود: درعین حال انتظار می‌رود در صورت اجرایی شدن طرح‌هایی مانند انتقال آب از خزر به فلات مرکزی شاهد گسترش آب شیرین‌کن‌ها در سواحل خزر نیز باشیم که این امر زنگ خطری جدی است و باید حتما از سیستم‌های جدید و سازگار با محیط زیست در این خصوص استفاده شود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    3 0
    مطمئنا استفاده از فاضلاب تصفيه شده از فشار بر منابع آب كشور خواهد كاست.
  • مریم IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    2 0
    مصرف اب شیرین کن ها باید محدود و منوط به اب شرب باشد استفاده بی رویه از ان ها در تهایت تبعاتی مصیبت بار تر از سد سازی دارد