همایش روز مددکار در فرماندهی انتظامی البرز/ کامرانی صالح: مددکاران اجتماعی کمک بزرگی به نسل آینده خو

به مناسبت روز مددکار وآزادسازی خرمشهر همایشی برای تجلیل از مشاوران و مددکاران نمونه در ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد.

مهدی لاهوتی خبرگزاری خبرآنلاین- البرز: در ابتدای مراسم محمد رضا خسروی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز ضمن تبریک روز مددکار و خوشامدگویی به معاونت های پیشگیری و اصحاب رسانه از برنامه های انجام شده در حوزه مددکاری گفت: مشاوره بیش از 9 هزار نفر از اقشار مختلف مردم در زمینه های مختلف ،راه اندازی و تجهیز کردن دوایر مددکاری در 10 کلانتری تابع نیروی انتظامی، راه اندازی مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان البرز در سال 93وجذب نیروی متخصص در حوزه مددکاری و همچنین پلیس افتخاری با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد ازبرنامه های انجام شده در این حوزه می باشد.
خسروی ادامه داد : همچنین کارهای زیادی درزمینه سیستم های انفورماتیک و برگزاری کارگاه های علمی و سمینارهای مختلف برای بالابردن سطح علمی کارکنان انجام شده و ما تعامل خوبی با سازمانهای مختلف از جمله (آموزش وپرورش، بهزیستی ، هلال احمر، کمیته امداد و...) داشتیم .
وی افزود: طرح مشاوره فعال در کانونهای تربیتی و مدارس و طرحی که مشاورین در مراکز ما سطح بندی شده و باتوجه به سطح آنها مزایایی برای آنها در نظر گرفته ایم.
معاونت اجتماعی و فرماندهی نیروی انتظامی در خاتمه از راه اندازی مرکز مشاوره دوم در استان و همچنین راه اندازی جشنواره شعر و طنز خانواده و تئاتر خیابانی در مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی سخن گفت و افزود: بازدید از مراکز مشاوره دستگاه ها و ارگان های دیگر برای کسب تجربه در این زمینه سخن گفت واز تمامی معاونت های پیشگیری و اصحاب رسانه به خاطر حضورشان در این مراسم تشکر کرد.
در پایان مراسم سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز ضمن بزرگداشت سالروز آزادی خرمشهر و درود به شهدای هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در دنیای امروز نیاز به برنامه ریزی فرهنگی در مقابل معضلات و آسیب های اجتماعی مسئله ای جدی است و ما چاره ای جز کار فرهنگی در این زمینه نداریم. قدرت نرم و هوشمند یکی از مسائل جدی عصر حاضر ماست و ما باید آنرا در حوزه فرهنگی و در راه مبارزه با تهاجم فرهنگی به کار گیریم.
وی همچنین ادامه داد، آسیب پذیری ما هر روز در حال تغییر است و لازمه مددکارهای ما به روز بودن و مخاطب شناسی است. ذات تهاجم فرهنگی این است که پوچی ها را وارد نظام خانواده و جامعه می کند و ما را با سیل عظیمی از معضلات اجتماعی روبرو می کند و ما می توانیم با برنامه ریزی و همسویی و کار فرهنگی این معضلات را از بین ببریم.
کامران صالح در پایان افزود: مددکار اجتماعی کمک بزرگی به نسل آینده و جوانان خواهد بود و هر کس در این حوزه کار کند بزرگترین خدمت را به بشریت و جامعه خواهد کرد.
در پایان مراسم از سه مددکار نمونه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =