اولین گام برای تولید موفق برخورداری از علم و سرمایه است به عبارت دیگر یک تولیدکننده باید از هدف تولید و نیاز مصرف‌کنندگان خود به خوبی آگاه باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران،شناخت تولیدکنندگان داخلی را از نیاز بازارهای داخلی و خارجی، ناکافی ارزیابی کرد و علم، شناخت و تخصص را از مهم‌ترین مولفه‌های تولید موفق دانست.

به گزارش "خبرآنلاین" به نقل از روابط عمومی وزارت بازرگانی،محمدرضا بهرامن با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی مسیرهای واقعی تولید و تصاحب بازار را به خوبی نمی‌شناسند، گفت: اولین گام برای تولید موفق برخورداری از علم و سرمایه است به عبارت دیگر یک تولیدکننده باید از هدف تولید و نیاز مصرف‌کنندگان خود به خوبی آگاه باشد و به شناسایی بازارهای هدف بپردازد.

وی افزود : تولیدکنندگان ما در بیشتر بخش‌ها اطلاعات و علم کافی درباره ویژگی‌ها و نیازهای بازار در اختیار ندارند و فقط در برخی صنایع از جمله تولید کاشی و سرامیک توانستند بازارهای خوبی تصاحب کنند.

بهرامن تصریح کرد: آن گروه از تولیدکنندگانی که نتوانند فعالیت خود را با نیازهای روز دنیا مطابقت دهند به طور حتم در تولید و صادرات دچار مشکل خواهند شد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت توجه به تولید بر اساس مزیت نسبی تاکید کرد و اظهار داشت: هیچ کشوری همه نیازهای خود را از راه تولید به دست نمی‌آورد بلکه از مزیت‌های موجود در کشور برای تامین و تولید نیازهای بازار بهره می‌گیرد و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند.

بهرامن سرمایه‌گذاری در زمینه منابع معدنی را از جمله مزیت‌های نسبی تولید در ایران دانست و گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری در زمینه منابع معدنی به ارزش افزوده منجر می‌شود و ما را به اقتصاد پایدار نزدیک می‌سازد.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید در مقابل نیاز واقعی مردم در زمینه مصرف کالاها مانعی ایجاد کرد، اظهار داشت: ما تا زمانی که نتوانیم بر اساس معیارهای روز دنیا به تولید بپردازیم، نمی‌توانیم تجارت موفقی داشته باشیم. در این شرایط هم نباید با جلوگیری از واردات، نیاز مردم به مصرف کالاهای مورد نظرشان را کنترل کنیم چون تا وقتی نتوانیم کالاها و مواد مصرفی موردنیاز مردم را تولید کنیم، چاره‌ای جز واردات آنها وجود ندارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، تصریح کرد: تعریف نظام تعرفه غیرمنطقی درباره کالاهایی که تولید مناسبی در داخل ندارند به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند. برای مثال اگر امکان تولید ماشین‌آلات سنگین برای ما وجود ندارد نباید تعرفه وارداتی آنها را افزایش دهیم چرا که با این کار تولیدکننده‌ای که به استفاده از این ابزار نیاز دارد مجبور است آن را با تعرفه بالا تهیه کند و در نتیجه بر قیمت تمام‌شده کالای تولیدی خود می‌افزاید.

وی، استفاده بیشتر از مشوق‌های تجاری را بر بکار گیری تعرفه مقدم دانست و گفت: مشوق‌ها فاکتور بسیار مهمی هستند و کمک بزرگی برای پایداری شرکت‌ها به حساب می‌آیند چرا که زمینه را برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت فراهم می‌سازند و از برنامه‌ریزی در راستای تامین نیازهای موقت جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 42281

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین