صبح فردا انتخاب رئیس و هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی کشور انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد که در این انتخابات طیف های مختلف فعال بخش خصوصی حضور دارند. اتاق ایران به دلیل جایگاه قانونی و همچنین نقش فراگیرش در کشور اهمیت بسیار بالایی برای فعالان اقتصادی کشور دارد و تعیین رئیس آینده این نهاد می تواند فضای حاکم بر فعالیت های بخش خصوصی کشور را تا حدودی تغییر دهد.

در همین حال سید حامد واحدی، عضو هیات رئیسه اتاق تهران در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به انتخابات پیش روی اتاق ایران گفت: نکته بسیار مهم برای بخش خصوصی کشور این است که نگاهی ملی در این انتخابات داشته باشد. به هرحال همه ما می دانیم که رئیس و هیات رئیسه اتاق ایران نقش بسیار مهمی در فضای اقتصاد کلان کشور دارند. به همین دلیل اولویت باید انتخاب افرادی باشد که بتوانند در فضای کنونی حاکم براقتصاد کشور، حضوری مفید و اثر گذار داشته باشند.

واحدی افزود: نیاز امروز اقتصاد ایران وحدت و توجه به خرد جمعی است. بنابراین در انتخابات پیش روی اتاق ایران هم امیدواریم اعضای پارلمان بخش خصوصی با نگاهی ملی و نه منطقه ای اقدام به تعیین رئیس و هیات ریسه اتاق کنند. در حال حاضر اقتصاد کشور با موضوعات مختلفی مانند بحث تحریم ها و دوران پساتحریم و حتی خروج از رکود مواجه است. برهمین اساس بخش خصوصی و اتاق ایران هم نقش اساسی در تعیین جهت های آینده پیش روی اقتصاد کشور بازی می کنند. رئیس اتاق ایران و هیات رئیسه هم قرار است که هدایت مجموعه بخش خصوصی طی چهار سال آینده را در دست داشته باشند. به همین جهت نیاز است که سطح نگاهمان را به سمت موضوعات ملی هدایت کنیم. به طور مثال توجه داشته باشید که امروز یکی از دلمشغولی های بزرگ ما در اقتصاد موضوعی مانند بیکاری و رکود است. بخش خصوصی برای اینکه بتواند راهبردی دقیق و کاربردی در این زمینه ها داشته باشد، نمی تواند به سمت چند صدایی برود.

واحدی افزود: وقتی قرار است که نگاه بخش خصوصی و حتی ایده های بخش خصوصی به دولت یا مجموعه های تصمیم گیر انتقال داده شود، بهتر است که اتاقی این مسولیت را انجام دهد که رئیس و هیات رئیسه آن برآمده از آرای تمامی اعضای پارلمان بخش خصوصی باشند. از سوی دیگر به طور حتم انتخاب هیات رئیسه ای با رای بالا نشان دهنده وحدت بخش خصوصی خواهد بود.

وی ادامه داد: ما دوران خروج از رکود را پشت سر می گذاریم و برهمین اساس نیاز داریم تمامی خبرگان اقتصادی در کنار هم و بدون توجه به حواشی غیر مفید برای فردای اقتصاد برنامه ریری کنند. اتاق هم وقتی به عنوان تشکل تشکل ها نامگذاری شده، این معنا را متبادر می کند که قرار است در این نهاد تصمیماتی ملی و تخصصی اتخاذ شود.

او افزود: بخش خصوصی کشور دیگر نمی تواند و نباید نگاه منطقه ای داشته باشد. امروز اتاق ایران مجمع خبرگان اقتصادی کشور است. برهمین اساس بدون توجه به قومیت ها و حتی دوگانه کاذب تهرانی و شهرستانی همگی باید با ارای قاطع به سمت انتخاب بهترین ترکیب هیات ریسه برویم. در نظر داشته باشید مفهوم خودی و غیر خودی دیگر در اقتصاد ما و اتاق معنا ندارد و همه موظف به تقویت بخش خصوصی و اقتصاد ملی هستیم. از همین روی ملاک انتخاب افراد باید تسلط آنها بر اقتصاد، دانش و مهارت های مدیریتی باشد. برکسی پوشیده نیست که اتاق با جایگاه قانونی که دارد می تواند به تغییر وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور کمک کند. بنابراین خطاست اگر ما در این موقعیت حساس نگاهمان را ملی نگه نداریم و به سمت موضوعات غیرضروری برویم.

انتخابات رئیس و هیات رئیسه اتاق ایران صبح فردا در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می شود. در حال حاضر حداقل دو گزینه مشخص برای ریاست اتاق ایران اعلام کاندیداتوری کرده اند.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =