واحد گرانول سازی گوگرد شرکت پالایش نفت تبریز با ظرفیت هشت تا 18 تن در ساعت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در مراسم افتتاح این مرکز گفت: در این مرکز گرانول با قطر دو تا شش میلی متر با امکان بارگیری فله ای و بسته بندی کیسه ای تولید می شود.

محمدباقر دخیلی خاطرنشان کرد: پروژه گرانول سازی گوگرد در راستای حذف آثار مخرب زیست محیطی ذرات گوگرد در هوا  با هدف کاهش آلاینده های زیست محیطی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: تولید روزانه 336 تن گاز مایع،  سه هزار و 32 تن بنزین موتور، 800 تن نفت سفید، پنج هزار و 10 تن نفت گاز (گازوییل)،  دو هزارو 450 تن نفت کوره سنگین، یک هزار و 470 تن نفت کوره سبک، 60 تن گوگرد گرانول با خلوص 99.9 و 785 تن انواع قیر از جمله فراورده های این شرکت می باشد.

دخیلی با اشاره به اینکه بنزن موجود در بنزین یکی از ترکیباتی است که محیط زیست را آلوده می کند، خاطرنشان کرد: شرکت پالایش نفت تبریز تنها پالایشگاه در کشور است که واحد استخراج بنزن از بنزین در آن فعال بوده و روزانه 70 تن بنزن استخراج می شود.

وی افزود: پالایشگاه تبریز با تدوین برنامه ای استراتژیک از سال 90 توانسته اقدامات اساسی و ارزنده ای در راستای ایفای نقش فعال و موثر در صنعت و همچنین صیانت از محیط زیست و حفظ سطح کیفیت محصولات تولیدی خود انجام دهد.

روغن صنعتی با برند شرکت پالایش نفت تبریز در راه است

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریزهمچنین در ادامه گفت: این پالایشگاه تولید روغن های صنعتی برای موتورهای دیزلی و بنزینی، تک گریدی و چند گریدی و ضد یخ به ظرفیت 40 هزار تن در سال را در برنامه اجرایی خود دارد که امید است تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.

مهندس محمد باقر دخیلی اعلام کرد: همچنین بزرگترین طرح زیست محیطی شمالغرب کشور با سرمایگذاری 175 میلیون دلاری در غالب چهار پروژه در این شرکت آغاز شده است.

وی اضافه کرد: پروژه تصفیه گازوییل با ظرفیت 30 هزار بشکه در روز با هدف تولید نفت گاز با استاندارد EU-V و با اعتبار 100 میلیون دلار تا پایان سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

دخیلی گفت: پروژه استحصال گوگرد از فراورده های تولیدی و بازیافت گازهای انتهایی گوگردسازی با ظرفیت 100 تن در روز با هدف استحصال گوگرد و کاهش آلایندگی زیست محیطی نیز تا پایان سال 96 به اتمام میرسد.

وی ادامه داد: پروژه بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل با ظرفیت دو هزار و 400 تن در ماه با هدف بازیافت گازهای مشعل، کاهش آلایندگی و کاهش ضایعات تا پایان شهریور ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

پالایشگاه تبریز 21 بار بمباران شده است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: پالایشگاه تبریز یکی از نمادهای مقاومت آذربایجان در دوران دفاع مقدس است که در طول هشت سال جنگ 21 بار بمباران شد، اما هر بار به دست توانمند متخصصان خود بازسازی و مجددا در مدار تولید قرار گرفت.

اسماعیل جبارزاده افزود: خوشحالیم که این واحد صنعتی امروز در دوران صلح و سازندگی هم نماد حفظ محیط زیست است که نشان می‌دهد افراد علاقمند به انقلاب و کشور در هر مقطعی وظیفه خود را به درستی تشخیص داده و به نحو احسن به آن عمل می‌کنند.

وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از نیاز استان‌های شمال غرب کشور به فراورده‌های نفتی توسط پالایشگاه تبریز تامین می‌شود و این واحد با وجود وسعت ماموریت‌های خود، در حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها نیز اهتمام ویژه‌ای دارد.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم، از مدیران واحدهای صنعتی سیمان صوفیان، شرکت گاز آذربایجان شرقی، گروه صنعتی درپاد، شرکت پالایش نفت تبریز، شرکت پتروشیمی تبریز، شرکت شیر پگاه آذربایجان، شرکت زمزم آذربایجان، داروسازی زهراوی و شرکت کلرپارس به عنوان صنایع سبز استان قدردانی شد.

همزمان با این مراسم پروژه گرانول‌سازی گوگرد در شرکت پالایش نفت تبریز با صرف 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =