استاندار  قزوین تاکید کرد: بی طرفی و امانتداری محور کار استانداری در انتخابات است

استاندار تا کید کرد: پرسنل استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها اعم از مدیران و کارشناسان ، بی طرفی و امانتداری را در برگزاری انتخابات رعایت کنند.

مرتضی روزبه در جلسه دیدار با همکاران استانداری بیان داشت: بدنه کارشناسی استانداری یک بدنه فعالی است و باید به این حرکت رو به جلو بطور جدی ادامه بدهد و کارهایی که صورت می گیرد حکایت از همین نگاه است.
وی افزود: به نشاط در فضای کاری و اداری صد در صد اعتقاد دارم چون محیط کار باید پرطراوت و بدور از حرف های در گوشی و بدبینی باشد تا در یک فضای خوب و سالم با همدلی و همکاری کار پیش برود و همه از کارکردن در چنین محیطی لذت ببرند.
استاندار تصریح کرد: حجم ارتباطات افراد در محیط کاری بیشتر از محیط خانواده است فلذا نباید محیط سازمانی ازتنفر ، کینه و بدبینی آکنده باشد که تحقق این مطلوب و ارتقای نشاط سازمانی امری جمعی و همگانی است که همه باید در آن سهیم باشند.
وی با تاکید بر ارتقای آموزش و مهارت کارکنان در سازمان ها خاطر نشان کرد: موضوع آموزش مقوله ای جدی است که بخشی از آن باید الزام آور باشد و بدنه کارشناسی استانداری باید پویایی و تحرک لازم را در این زمینه داشته باشد و انتظار می رود دفتر آموزش و پژوهش استانداری برنامه ریزی و هماهنگی لازم در این زمینه انجام دهد.
استاندار در ادامه با اشاره به مقوله عدالت سازمانی اظهار داشت: عدالن سازمانی موضوع فوق العاده مهمی است که باید به این مفهوم نزدیک شویم و ابعاد و سطوح مختلفی دارد که یکی از مصادیق و شاخص های آن انتصاب نیروهای مستعد و شایسته درپست های مدیریتی است.
وی با بیان اینکه" تاکنون یک نیروی جدید از بیرون از ساختار وزارت کشور در استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها بکار گرفته نشده است" ادامه داد: کمیته انتصابات استانداری باید نیروهای مستعد رشد و ارتقاء را شناسایی و بکار بگیرد و انتصابات هم یک فرایند مستمر است که علاوه بر بکارگیری نیروهای جدید باید پس از ارزیابی نسبت به جابجایی مدیران و اشخاصی که جاخوش کرده و دچار رخوت و سستی شده اند اقدام کند.
استاندار ادامه داد: کمیته انتصابات استانداری باید به هر دو سطح این مساله توجه کند در حالیکه جهت گیری این کمیته تاکنون بیشتر در استفاده از نیروها ی جدید بوده و کمتر به جابجایی نیروهای ضعیفی که دچار سستی و رخوت شده اند اقدام کرده است درحالیکه به این بعد هم باید توجه کند.
وی افزود: از دیگر مصادیق عدالت سازمانی نقل و انتقال قانونی و ضابطه مند نیروها و کارکنان استکه نباید متاثر از روابط قومی و قبیله ای ، خویشاوندی و سیاسی باشد بلکه شایستگی افراد باید جایگزین ارتباطات شود و تمام افرادی که پست های مناطق و بخش ها تصاحب کرده اند باید در همان محل به خدمت بپردازند و کمیته نقل و انتقالات استانداری باید این موضوع را پیگیری و رعایت کند.
استاندار با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری بیان داشت: همه حساسیت مردم و جریانات سیاسی به استانداری بخاطر موضوع انتخابات است که اگر این ماموریت از آن گرفته شود به ادارات و سازمان هایی در سطح انتقال خون و دامپزشکی تبدیل می شود فلذا محل اصلی امتحان و آزمون استانداری و فرمانداری ها موضوع برگزاری انتخابات است.
وی ادامه داد: استاندار، معاونین و مدیران کل ستادی، فرمانداران و بخشداران باید در انتخابات بی طرف باشند و به جریانات سیاسی نزدیک نشوند و از هرگونه ارتباطی که شائبه ،سوال و ابهام ایجاد کند بپرهیزند و این تصریح سخنان رئیس جمهور در همایش اخیر فرمانداران سراسر کشوراست.
استاندار بیان داشت: نیروهای استانداری، فرمانداری و بخشداری در طول مدیریت قرار دارند و باتوجه به جایگاه فوق العاده ویژه و حساس این دستگاه ها کلیه پرسنل آن باید اصل بی طرفی و امانتداری را در انتخابات رعایت کنند و وارد صف بندی و جبهه گیری های انتخاباتی نشوند.
وی افزود: باید ضریب اعتماد و اطمینان کاندیداها و مردم را نسبت به امانتداری مجریان در انتخابات افزایش بدهیم چون هرحرکت و رفتاری بدور از اصول بی طرفی و امانتداری به سلامت انتخابات خدشه وارد می کند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =