امام جمعه کرمانشاه گفت: اصناف و بازاریان می‌توانند با ارائه طرح‌های جدید در صنوف مختلف نقش تاثیرگذاری در رونق اقتصادی استان کرمانشاه داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین،آیت‌الله شیخ مصطفی علما پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار اصناف کرمانشاه، اظهار کرد: وجود تعداد زیاد کاروان‌سراها در استان کرمانشاه و انجام تجارت‌های فراوان در آنها نشان از این است که کرمانشاه از قدیم‌الایام مهد تجارت و بازرگانی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: تجارت بین تجار کرمانشاهی و عراقی و صادرات و واردات کالا در سال‌های گذشته نیز رونق اساسی داشت و بسیاری از تجار معروف در این استان فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه تجارت کالا در استان کرمانشاه سابقه تاریخی دارد، اضافه کرد: مردم متدین و تلاش‌گر این استان در طول تاریخ تعامل مناسبی با علمای دین و سیاست داشتند و مسائل سیاسی به‌طور مخصوصی در متن بازارهای کسب و کار وجود داشت.

علما خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان با صلاحیتی در استان بودند که در فعالیت‌های سیاسی قبل انقلاب حضور فعالی داشته و با تلاش فراوان در پی رونق کسب و کار و ابتکارات جدید بودند.

به گفته امام جمعه کرمانشاه، اصناف و بازاریان استان نیز می‌توانند با ارائه طرح‌های جدید در صنوف مختلف نقش تاثیرگذاری در رونق اقتصادی استان داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه کرمانشاه از نظر فعالیت‌های اقتصادی قطب غرب کشور محسوب می‌شود، گفت: بازار کرمانشاه همیشه زنده بوده و باید تلاش شود در جایگاه واقعی خود بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: تجار معروفی که در استان کرمانشاه فعالیت داشتند با تلاش فراوان توانستند به رتبه‌های برتر در سطح کشور دست پیدا کنند.

وی خدمت به نسل جوانان را مهمترین موضوع مورد توجه اصناف و بازاریان عنوان کرد و افزود: با ابتکارات جدید در این زمینه می‌توان تا حدودی مشکل بیکاری جوانان این مرز و بوم را برطرف کرد.

علما بیان داشت: انصاف و بازاریان می‌توانند با تلاش و توانمندی‌های فکری خود در حل مشکلات مربوط به جوانان موثر باشند و با همت، ابتکار نو و خلاقیت در این راستا گام‌های موثری بردارند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به انجام فعالیت‌های مختلف در استان توسط اصناف و بازاریان، گفت: مدیریت در این زمینه منجر به طرح‌ها جدید خواهد شد که بازاریان باید آن را مورد توجه ویژه قرار دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: زراعت، صنعت و تجارت ارکان فقه تجاری نظام جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند و تجارت به‌عنوان روح اقتصاد می‌تواند بر زندگی عامه مردم تاثیر فراوان داشته باشد.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، تجارت موضوعی است که در متون فقهی نیز به آن توجه شده و به اصناف و بازاریان نیز در متون نیز سفارشاتی شده است.

وی یادآور شد: اصناف و بازاریان می‌توانند با اتکا به سرمایه‌های خود و بخش خصوصی ابتکارات جدیدی را در جامعه و برای نسل جوان ایجاد کنند.

منبع: فارس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =