به گزارش فارس:
در نشست مشترکی که با حضور مدیرکل دفتر همکاریهای آموزش و پرورش، مدیر بخش آموزش منطقهای یونسکو و ریاست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، کلیات همکاری و مشارکت یونسکو در مرمت و بازسازی دارالفنون مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه، مدیر بخش آموزش منطقهای یونسکو گفت:" امیدواریم بتوانیم پس از طی مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم، نسبت به مرمت و بازسازی دارالفنون که نماد آغاز توسعه و پیشرفت کشور ایران است ادای احترام کنیم و با استفاده از توان و ظرفیت موجود در کشور بتوانیم اصالت این بنا را حفظ و دارالفنون را به یک مرکز نگهداری اسناد و برنامهریزی آموزشی و اتاق فکر تعلیم و تربیت کشور تبدیل کنیم."
وی در خصوص آمادگی این سازمان برای مرمت و بازسازی بنای تاریخی دارالفنون و استفاده از معماران برتر به منظور حفظ اصالت تاریخی و فرهنگی این بنا با ریاست پژوهشگاه مذاکرهای کرد.
هاجر تحریری نیک صفت، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز ضمن استقبال از این اعلام آمادگی و ارائه گزارشی از رایزنیهای انجام شده با سازمانهای متعدد اعم از میراث فرهنگی، شهرداری و سازمان نوسازی مدارس از نتیجه دادن کارها در خصوص مرمت و بازسازی دارالفنون خبر داد.
وی افزود:" تاسیس موزه تعلیم و تربیت به منظور نمایش سیر تحولات نظام آموزشی کشور و با حفظ صبغه تاریخی، علمی و آموزشی بنای دارالفنون از برنامه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در دارالفنون است."
تحریری نیک صفت در ادامه افزود:" در حال حاضر برای تحقق اهداف و برنامهها با دو مشکل مواجه هستیم؛ یکی تأمین هزینههای حفظ و نگهداری ساختمان و تملک اراضی تصرف شده دارالفنون است که در این خصوص واقعاً احساس تنهایی میکنیم."
وی با بیان اینکه حمایتهای خوبی از سوی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص انجام گرفته است، گفت:" توجه و رسیدگی به مرکز دارالفنون یک وظیفه ملی است که پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در راستای مأموریتی که در خصوص سرپرستی و نگهداری این مرکز درخشان فرهنگی و تاریخی دارد بی تردید نیاز به اهتمام جدی تر سایر سازمانها و نهادها دارد."
در این نشست غلامرضا کریمی، مدیرکل دفتر همکاریهای بین المللی آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد از طریق امضای یک تفاهم نامه مشترک بتوان توافقات صورت گرفته در این جلسه را اجرایی کرد.
نظر شما