معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از تدوین طرحی خبر داد که در آن با کمک استانداری، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و خود مردم، تمامی روستانشینان استان بیمه می شوند.

به گزارش ایرنا مجتبی نیک کردار شامگاه پنجشنبه در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان کرمانشاه که در سراسری جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: در این طرح استانداری حاضر به پرداخت یک سوم حق بیمه روستاییان است و اگر معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و خود مردم نیز همکاری و هر کدام یک سوم هزینه را بپردازند، تمامی روستانشینان استان بیمه خواهند شد.

وی همچنین از اخذ مجوز 200 دهیاری جدید در استان خبر داد و گفت: هم اکنون یک هزار و 420 روستای استان دارای دهیاری هستند که با مجوزهای جدید، تعداد روستاهای دارای دهیاری کرمانشاه به یک هزار و 620 روستا از مجموع یک هزار و 700 روستای بالای 20 خانوار جمعیت افزایش می یابد.

نیک کردار همچنین ا اشاره به در حال اجرا بودن 765 پروژه عمرانی در سطح روستاهای استان خاطرنشان کرد: این تعداد پروژه هم اکنون در 459 روستا و توسط دهیاری ها به مرحله اجرا در امده اند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته نیز کار ساخت 43 باب خانه روستایی آغاز و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد، ضمن اینکه تا پایان سال تمامی روستاهای استان از نعمت خانه بهداشت برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به کمک 220 میلیارد ریالی در سال گذشته به دهیاری روستاهای استان، اعتبار در نظر گرفته شده برای سال جاری را 610 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون 85 میلیارد ریال این مبلغ جذب شده است.

نیک کردار همچنین با اشاره به دستورالعملی که برای اجرای طرح های هادی در روستاها تدوین شده است، گفت: طبق این دستورالعمل، اعتبار برای اجرای طرح های هادی به روستاهایی تعلق می گیرد که خود روستاییان نیز در اجرای این طرح ها مشارکت و بخشی از هزینه ها را تامین کنند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین با اشاره به تصویب اعتبار 90 میلیارد ریالی برای اجرای طرح های هادی در سال جاری گفت: همانگونه که اعلام شد روستاهایی که در اجرای این طرح ها مشارکت کنند، در اولویت قرار می گیرند.

وی گفت: سال گذشته 110 روستا برای مشارکت با دولت برای اجرای طرح های هادی اعلام آمادگی کردند که این نشانگر علاقه مند بودن مردم برای کمک به دولت در راستای بهبود وضع اقتصادی و معیشتی خود است.

نیک کردار در پایان و با بیان اینکه هم اکنون تنها 6 روستای استان دارای فاضلاب می باشند گفت: اجرای این کار یکی دیگر از برنامه هایی است که برای امسال در دستور کار قرار دارد.

هم اکنون سه هزار و 163 روستا در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 731 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند و 531 روستا نیز خالی از سکنه هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =