مجلس ترحیم حجت الاسلام فاکر از سوی مجلس شورای اسلامی در مسجد مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مراسمی که عصر امروز به مناسبت ترحیم حجت الاسلام فاکر رییس متوفی کمیسیون اصل نود و نماینده مردم مشهد در مجلس در مسجد مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، طی سخنانی گفت: بر اساس قرآن برخی انسان ها دنیا را برگزیده و برخی آخرت را که گروه اول در تعریف دنیا آنجا که در شهوت ذوب می‌شوند هستند که این شهوات نیز در مقاطع زندگی یک فرد به گونه‌های مختلفی نمود می‌یابد.

وی ادامه داد: در این بین خوش به حال کسانی‌ خواهد بود که اراده خداوند به سقوط آنها تعلق نگرفته و مشمول رحمت نبی خدا قرار می‌گیرند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: در نتیجه گروه اول به سوی آرمان‌های محض دنیوی حرکت می‌کنند که نتیجه آن جهنم است و جهنم انسانی که همه وجود او در دست‌یابی به آرمان‌های دنیوی خلاصه می‌شود از همین دنیا آغاز می‌شود. در حالی‌که گروه دوم کسانی هستند که دنیا را بستری برای رسیدن به عقبا قرار می‌دهند، از فساد فاصله دارند و به قله‌ای می‌رسند که در دنیا به دنبال برتری جویی، تفاخر و تکاسر نیستند. 

ابوترابی تاکید کرد: با آنکه این افراد با تمام وجود در دنیا تلاش می‌کنند و در این تلاش هیچ انسان دنیاطلبی قابل مقایسه با آنها نیست اما هدف آنها رسیدن به کمالات عالیه انسانی است. 

وی همچنین با اشاره به خدمات ارزشمند حجت الاسلام فاکر در مسیر اسلام و انقلاب تصریح کرد: آن مرحوم در تربیت شخصیت علمی و دینی خویش سعی کرد و به عنوان یک فقیه تربیت‌یافته در مکتب امام صادق (ع) بود و در مسیر تحقق و عینیت یافتن آرمان‌ها و اندیشه‌های دینی در متن جامعه به عنوان یک چهره سیاسی با بصیرت و هوشمند همراه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری گام بر می‌داشت. 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چهره آیت‌الله فاکر به عنوان چهره‌ای علمی برای همه شناخته شده بود. آن مرحوم فردی هوشمند و بی‌باک در عرصه حکومت چه در خانه ملت و چه در جای دیگر بود. وی با نگاهی نافذ و اعتقاد جدی آن‌گاه که مسیری را درست تشخیص می‌داد با اراده حرکت می‌کرد.

ابوترابی با بیان اینکه مرحوم فاکر مفاسد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را بر نمی‌تابید، گفت: مرحوم فاکر دغدغه اصلاح، عدالت و خدمت را داشت و می‌کوشید با قلم و سخن خود در برابر مظالم بایستند و به عدالت اجتماعی سخت معتقد بود.

به گزارش خبرنگار «خبرآنلاین» در این مراسم که از سوی مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، علی لاریجانی رییس مجلس، اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری، حجت الاسلام میرتاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور، حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش حضور داشتند. 

حجت الاسلام فاکر نماینده مردم مشهد در مجالس پنجم، هفتم و هشتم بود که روز 21 بهمن ماه جاری دار فانی را وداع گفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =