عمل ناشیانه یک تماشاگر نباید به حساب یک قوم با فرهنگ تمام شود

بازی تیم های خیبر خرم آباد و آلومینیوم هرمزگان که از سر مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور در حال پیگیری بود، به دلیل اقدام یک تماشگر نما، نیمه تمام اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی ورزش لرستان از هفته پنجم مسابقات لیگ دسته اول، دیروز با انجام یک بازی در شهر خرم آباد پیگیری شد که در آن تیم ریشه دار خیبر خرم آباد و آلومینیوم هرمزگان با هم به میدان رفتند.

قبل از آغاز بازی کادر فنی تیم خیبر به محل نیمکت ذخیره ها و مربیان تیم هرمزگانی رفتند و به آنها خوش امد گویی گفتند.

این بازی که می‌بایست از ساعت 17:00 عصر برگزار شود،با چند دقیقه تاخیر از ساعت 17:08 دقیقه با سوت دارور بازی آغاز شد و دو تیم در نیمه اول یک بازی آرام را از خود به نمایش گذاشتند.

در بین زمان استراحت دو نیمه یکی از بازیکنان ذخیره تیم آلومینیوم چندین بار با انجام حرکات غیر متعارف سعی در ناامن کردن سکوهای تماشاگران را داشت که با درایت کانون هواداران این بحث خاتمه یافت.

با شروع بازی در نیمه دوم، متاسفانه شیطنت برخی از بازیکنان آلومینیوم ادامه داشت تا این که دروازه بان تیم هرمزگانی با استفاده از الفاظ رکیک و فحش به توپ جمع کن پشت دروازه خواست توپ را به او بدهد. این عمل ناشایت او فرد نوجوانی که توپ ها را به دروازه بان می داد را بسیار ناراحت کرد که کمک مربی تیم آلومینیوم از او معذرت خواهی کرد.

بعد از این که خیبر در دقیقه 72 توسط محمود قائد رحمت به گل خود رسید شور فوتبالی هواداران با تعصب و فرهنگ دوست خیبر ادامه داشت و ورزشگاه یکصدا مشغول تشویق تیم خیبر شد.

این در حالی بود که همچنان برخی از بازیکنان بی اخلاق تیم حریف دست از شیطنت های خود بر نداشتند و در چند صحنه قصد درگیری با بازیکنان تیم خیبر را داشتند که با وساطت بازیکنان دیگر خیبر، بحث خاتمه یافت.

حوالی دقیقه 92-93 بازی بود که یکی از بازیکنان تیم آلومینیوم برای برتاب اوت به کنار زمین رفت که در این بین با برتاب یک شی از سوی یک تماشگرنما ناحیه سر او دچار مصدومیت و خونریزی شد.

این عمل تماشاگر نما بلافاصله باعت ابراز ناراحتی سایر تماشاگران خیبری شد که خواستار تصریح اقدامات اولیه برای بهبودی حال او بودند.

در این بین فردی که به عنوان پزشک تیم هرمزگان در کنار بالین مصدوم حاضر شده بود، توانایی کنترل خونریزی سر بازیکن را نداشت که اینجانب(نگارنده مطلب) با توجه به تجربیاتی که در این بحث داشتم، به کمک بازیکن مصدوم تیم حریف رفتم و بلافاصله پزشک زمین نیز به محلی که بازیکن مصدوم افتاده بود رسید و بازیکن سریعاً به بیمارستان اعزام شد.

در حین بود که کادرفنی تیم آلومینیوم هرمزگان بازیکنان خود را از زمین بیرون کشید و بازی نیمه تمام ماند.

البته برخی عوامل تیم هرمزگان که گویی از این اتفاقات راضی بودند درگیری خود را به سمت رختکن بردند و در یکی از صحنه‌ها نیزیکی از آن‌ها به سراغ مدیر کل ورزش و جوانان لرستان رفت و قصد درگیر شدن با وی را داشت که با وساطت نیروی انتظامی و حراست خود اداره کل ورزش و جوانان، فرد تند خو را از محل دور کردند.

برخی از بازیکنان تیم هرمزگان که معلوم نبود چه هدفی را دنبال می کنند حتی به شیشه های رختکن خود رحم نکردند و آن ها را شکستند و بدنبال درگیری با خبرنگاران، عوامل فنی خیبر و حراست مجموعه ورزشی بودند.

بلافاصله فرماندی انتظامی شهرستان خرم آباد در گفت و گو با خبرنگاران از دستگری فرد خاطی خبر داد و گفت: تا پایان بازی در ورشگاه حضور داشتم و نیروی انتظامی نیز حضور فعالی داشت و که امنیت مجموعه کاملاً تأمین شده بود و هیچ مشکلی نیز برای ادامه بازی وجود نداشت.

سرهنگی نجفی با رد ادعای ناامنی در ورزشگاه تختی بیان کرد: هزاران تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند و عملکرد اشتباه و خطای یک تماشاگر را نباید به پای همه نوشت.

بعد از این قضایا بود که بلافاصله تعدادی از تماشاگران به همراه کانون هواداران و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان به بیمارستان رفتند و با بازیکن مصدوم تیم حریف ملاقات کردند و خواستار تصریح در اقدامانی درمانی برای بهبودی حال او شدند.

در این بین بسیاری از تماشاگران، کانون هواداران و مردم استان اقدام فرد تماشاگر نما را محکوم کردند و خواستاری برخورد قانونی با وی را داشتند.

این در حالی است که تاکنون هواداران فوتبال در لرستان هیچ مشکلی را در حین برگزاری مسابقات ورزشی ایجاد نکرده اند و در تنها حضور شان در لیگ برتر فوتبال لرستان در فصلی که گهر دورود در لیگ برتر فوتبال کشور حضور داشت، به عهنوان بهترین تماشگران لیگ انتخاب و معرفی شدند

میلاد فاضلی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =